2024-08-05, 14:30
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Det hade kanske underlättat lite för dig i dina spekulationer om du kanske läste bakåt i tråden där det redan 50 ggr nämnts att SoSo är Inte MGM1's mamma.

SoSo är i_i__04 på TT och heter Sohe*la
*- y

Mamman har ett liknande namn på sin FaceB
Suss* Suss*
* - o

Bara ett förslag
Om du nu är så tvärsäker på att det inte är mamman som avses, så har du då något förslag på varför soso nämns med de misstänkta och ska som dem då frias?
Citera
2024-08-05, 14:38
Medlem
Citat:
Efter mycket "fram och tillbaka" om jag ska dela eller inte så har jag bestämt mig för att göra det.

Detta var information som skrevs till mig förra veckan här inne i tråden, som sedan togs bort.

Dubbelkollade med en mod (för att kunna ta ett beslut om jag skulle dela eller inte) som bekräftat att här inne på FB så är det lite [lagt kort ligger] så länge det är inom FB's regler.

Här är namnen jag fick på 9 stycken som stod i meddelandet från den kvällen/natten förra veckan.

Som "det sägs" är det 8 i chatten så jag funderar på om R.R är MGM3 eller kanske 16-åringen som det florerat tankar om, eller annan släkting till MGM1.. (då en annan släktskapsrelation blev nämnt i meddelandet den kvällen).

Här är en del av meddelandet (citerar namnen exakt som de stod):

M*alek
Raf
Sohei*la
Phi**ipa
Kaj*sa
Sund*
Nel*y
Och nån RR
Ma*a

Detta är vad jag själv utgår från/antar/hittat:

Mel*k- MGM2
Raf - MGM1
Sohei*la - Den som är i_i_004 = SoSo- Sohe*la = *- y ?
Phi**ipa - * - l
K*js* - *- a
Sund*- *- o = Barbie/ sundosalmurai0 på TT ?
Nel*y - *-l
R.R - MGM3/16-åringen eller kanske en annan släkting till MGM1?
Ma*a/Ma*a (Raf skrev hennes namn med Y på TT, andra skriver det med J .. same same..

Hur mycket av detta är sant eller inte, vet jag inte då den som skrev det till mig hade “fått informationen” i andra hand - ursprungligen från M*y* i chattgruppen.

Det är en trådsanning tills annat bekräftats eller dementerats helt enkelt

Jag tycker ärligt talat inte du behöver hålla på med dessa maskningar av namn. Det blir svårläsligt, folk maskar på ett annat sätt i ett annat inlägg och man vet inte riktigt om det är samma person osv.
Citera
2024-08-05, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Om du nu är så tvärsäker på att det inte är mamman som avses, så har du då något förslag på varför soso nämns med de misstänkta och ska som dem då frias?

Fri från Sis kanske (de kallar det ju fängelse)? Se tiktok - Soso är typ 14 år.
Citera
2024-08-05, 14:42
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:

Det med att tolka ur kontext.

Jag har Aldrig sagt eller påstått att MGM3 INTE är R's mamma.

Vad jag skrev i min kommentar är:

Se stavning:

SoSo är TT tjejen som är med i chattgruppen högst troligen

Susso Susso är 13-åringens mammans nya nick på FaceB.

"Mitt förslag" är att folk läst namnen på dem båda och blandar ihop dem då de låter lika.

Med 5000 namn här inne så finns det en trolig risk att folk slarvar när de läser kommentarerna och gör antagande utifrån hur de själva läst och minns namnet.

Slutligen så spekuleras det kring de båda som jag nämner ovanför:
- en utifrån att hon kan vara från chatt-gruppen och
- den andra för skydd av brottsling

[i]Så "enligt tråd-spekulationer " är de båda misstänkta.. för olika saker - men likförbannad "misstänkta"[/I]

Voilà
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-05 kl. 15:04.
Citera
2024-08-05, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Pacc
Kan du länka FB profiler?

Kan kanske vara dessa FB-profiler.

https://www.facebook.com/issam.karbaja.3/

https://www.facebook.com/Silviabellalove/
Senast redigerad av Braskamin58 2024-08-05 kl. 14:46.
Citera
2024-08-05, 14:45
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Jag tycker ärligt talat inte du behöver hålla på med dessa maskningar av namn. Det blir svårläsligt, folk maskar på ett annat sätt i ett annat inlägg och man vet inte riktigt om det är samma person osv.

Det är inte jag som "maskat de översta namnen"
Det var exakt så som de skrevs till mig .

"Här är en del av meddelandet (citerar namnen exakt som de stod):

M*alek
Raf
Sohei*la
Phi**ipa
Kaj*sa
Sund*
Nel*y
Och nån RR
Ma*a"
[/b]

De nedre namnen jag skrev i mitt inlägg är mina spekulationer på namn.

Jag kan ju inte ändra på ett citat och fylla i bokstäver hur jag vill, när det inte är mina ord.
Det förstår du ju.

Jag tycker själv det blir svårt att "gissa på vissa av namnen". Speciellt de som är utländska, för det kan finnas många stavningar.
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-05 kl. 14:57.
Citera
2024-08-05, 14:46
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Kan kanske vara denna FB-profilen.

https://www.facebook.com/issam.karbaja.3/

Yes det är mammans ex, inte MGM1's pappa utan en annan man som mamman har ett annat barn med (som verkar vara 8-9 år yngre än 13-åringen).
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-05 kl. 14:56.
Citera
2024-08-05, 14:59
Medlem
Citat:

Se stavning:

"Mitt förslag" är att folk läst namnen på dem båda och blandar ihop dem då de låter lika.

Med 5000 namn här inne så finns det en trolig risk att folk slarvar när de läser trådarna och gör antagande utifrån hur de själva läst och minns namnet.

- en utifrån att hon kan vara från gruppen och

[i]Så "enligt tråd-spekulationer " är de båda misstänkta.. för olika saker - men likförbannad "misstänkta"[/I]

Voilà

Man får hålla i sär namnen och inte blanda ihop dem, då blir det bara skit av det hela.
Citera
2024-08-05, 15:02
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:

Se stavning:

Med 5000 namn här inne så finns det en trolig risk att folk slarvar när de läser trådarna och gör antagande utifrån hur de själva läst och minns namnet.

Voilà
Jag tror inte du förstod min fråga. Tycker du inte det är i ett konstigt kontext soso nämns? Varför ska hon frias tillsammans med de misstänkta och i så fall från vad? Att stavningen stämmer bättre överens med tjejen i chatgruppen än med mamman är en sak men uttalet är väldigt snarlikt och att folk skriver som det uttalas är inte ovanligt. Så i min värld är det öppet vem som avses, kontexten talar för mamman men stavningen talar för tjejen i chatgruppen.
Citera
2024-08-05, 15:03
Medlem
Citat:

Se stavning:

Voilà

Tycker du ger bra uppdatering, lätt att följa med när man ej kan sitta och följa med hela tiden.
Har där kommit upp loggar från chatten för oss att se?

Vad jag vet finns det två filmer som cirkulerar här, den andra är bara en skröna eller är det jag som också letat mig i blindo där?.

Alla namnen är enkla att förstå, räcker man kollar emilias vänner på tt så är alla där. Allt för visningar och fem minuters fame.
Citera
2024-08-05, 15:05
Medlem
Citat:

Se stavning:

Voilà

Tycker du ger bra uppdatering, lätt att följa med när man ej kan sitta och följa med hela tiden.
Har där kommit upp loggar från chatten för oss att se?

Vad jag vet finns det två filmer som cirkulerar här, den andra är bara en skröna.

Jag tror att alla finns bland hennes ”vänner” på Tt .
Citera
2024-08-05, 15:06
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Jag tror inte du förstod min fråga. Tycker du inte det är i ett konstigt kontext soso nämns? Varför ska hon frias tillsammans med de misstänkta och i så fall från vad? Att stavningen stämmer bättre överens med tjejen i chatgruppen än med mamman är en sak men uttalet är väldigt snarlikt och att folk skriver som det uttalas är inte ovanligt. Så i min värld är det öppet vem som avses, kontexten talar för mamman men stavningen talar för tjejen i chatgruppen.

Ber om ursäkt 🙈
Har en "sån dag idag " 😅

Ska kolla bakåt och läsa en gång till- återkommer 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in