2024-08-05, 17:35
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Du har inte ens tittat på länkarna från förra dialogen! Kontaminering av vaccinet! Utan har svarat med tystnad! Eller skall jag tolka som att du sett länkarna och phillip buckhaults presentation inför kommittén?

sök! På goggle tex 2 ord ”cancer” ”spik proteinet”
Så ser du en uppsjö med studier. Du kan om du vill. Men du vill inte?

Eller så visar du det just DU grundar dina fantasier på, att göra som du gör nu när jag ber om dina källor är tramsigt.
Så återigen, vilka rapporter visar att vaccin är orsak till cancer?
Citera
2024-08-05, 18:04
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Och ingenting är fel i det kevin och phillip försöker varna om, det är du som vägrar inse på grund av någon dåraktig presitige allvaret i det här, Och du har förmodligen inte förstått vad som står skrivet
I princip är det ingenting av det som McKernan påstår som är korrekt. Allt är inkorrekt.

1. Nej, nivåerna spårämnen och DNA-fragment är inom de regulatoriska uppsatta nivåerna. Väl inom. McKernan och Buckhaults gör juniormisstag som är pinsamma. Jag har dessutom förklarat exakt vad de gör för fel när de räknar. Pajaser.

Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jag är ledsen att du uppfattar fakta och vetenskap som "försvar". Du har länkat till uppgifter som förmedlas av en person och det är de uppgifterna jag kommenterar. Inget annat.

I det här fallet är det en person som i två omgångar slängt upp preprints där han inte gör annat än att demonstrera hur man INTE testar ett vaccin för föroreningar och spårämnen. Han kan inte ens femteklass matematik. Jag har i tidigare förklarat de misstag som görs.

Buckhaults har INTE medverkat i någon "expert hearing" i någon senat eller liknande. Han har klivit upp i talarstolen under en av de sessioner där allmänheten får debattera vad de vill. Buckhaults har heller inte redovisat sina egna metoder eller publicerat några resultat ens på en preprint. Och sedan påstår han att det finns höga nivåer av DNA-fragment i vaccinet. Ttill råga på allt står han och påstår att de DNA-fragment som FINNS i vaccinet inte bara SKULLE kunna integreras i ditt DNA, utan att det är TROLIGT att det kommer att göra det.

Låt mig vara tydligt: Buckhaults påståenden är det mest sinnesrubbade jag hört någon med professur i ämnet påstå. Jag är fortfarande inte säker på att det hela inte är ett skämt.

Så här kommer svaren på dessa påståenden IGEN:
1. Nej, det finns inget DNA i mRNA-vaccinet. Det som finns är DNA-fragment. Mitt första inlägg i tråden förklarade saken kort och koncist:
Citat:
Nej, det finns inget DNA i mRNA-vaccinet. Det finns spårämnen i en nivå som tillåts. Det här är inget nytt, alla vaccin genomgår filtreringar och andra processer för att plocka bort ämnen som inte skall vara där.

Det hade varit lämpligt om någon med expertkunskap på området hade kunnat förklara hur alla tillverkningsprocesser inom läkemedelsindustrin måste valideras för att man skall kunna garantera resultatet. I det här fallet kvalitetssäkras processen och även varje batch som produceras genomgår tester för att att fastställa volymen plasmid-DNA i de avsnitt som kontrollerar renhet. Kontrollen genomförs inte bara av läkemedelsbolaget som tillverkar produkten utan även av de regulatoriska myndigheterna och tredje part.

Känner du till någon expert på det här forumet som arbetar med att kvalitetssäkra processer inom läkemedelsindustrin? Kanske till och med någon med regulatorisk ansvar? Hade ju varit grymt intressant att få höra vad någon med kunskap har att säga om saken, så slipper antivaxxar-patrask hitta på och tramsa på Internet om saker de blivit ilurade på någon desinformationssite?

Så nej, det finns som sagt inget främmande DNA i något mRNA-vaccin. Det som finns är spårämnen i en volym som understiger den godkända nivån. Inget av detta DNA är komplett, det är upphugget i små delar och kan aldrig transkriberas eller integreras.

2. Nej, man har trots tusentals och åter tusentals försök aldrig lyckats få främmande DNA att integreras i en cells genome. Jag har förklarat varför och också refererat till studier där man t.o.m. går så långt att man skickar in främmande DNA i cellkärnan, utan att få ETT enda exempel på att DNA integreras i någon genome.
Abstract
The primary safety concern for DNA vaccines is their potential to integrate into the host cell genome. We describe an integration assay based on purification of high-molecular-weight genomic DNA away from free plasmid using gel electrophoresis, such that the genomic DNA can then be assayed for integrated plasmid using a sensitive PCR method. The assay sensitivity was approximately 1 plasmid copy/µg DNA (representing ∼150,000 diploid cells). Using this assay, we carried out integration studies of three different plasmid DNA vaccines, containing either the influenza hemagglutinin, influenza matrix or HIV gag gene. Six weeks after intramuscular injection, free plasmid was detected in treated muscle at levels ranging from approximately 1,000 to 4,000 copies/µg DNA. At 6 months, the plasmid levels ranged between 200 and 800 copies/µg DNA. Gel purification of genomic DNA revealed that essentially all of the detectable plasmid in treated quadriceps was extrachromosomal. If integration had occurred, the frequency was ≤1–8 integrations per 150,000 diploid cells, which would be at least three orders of magnitude below the spontaneous mutation rate. Our results suggest that the risk of mutation due to integration of plasmid DNA vaccines following intramuscular injection is negligible.

https://karger.com/int/article-abstr...dFrom=fulltext

Så, nej, det Buckhaults och andra galenpannor påstår kan vi avfärda som skitprat, lögner, trams, antivaxxar-patraskeri.

Herregud...

2. Nej. DNA-fragment kan inte integreras i dittt DNA. Det är inte troligt att det någonsin kommer ske. Jag har förklarat varför. Man tycker ju att Buckhaults borde känna till detta, men alla kan göra misstag, tydligen.
The DNA can and likely will integrate into the genomes of transfected cells.
3. Nej, man kan inte få cancer av de fragment av SV40-DNA som vaccinet innehåller. De DNA-fragment som används är inte onkogenetiska.
There is also a theoretical risk of future cancer, depending on the piece of DNA and site of integration.
Som sagt, det Buckhaults och andra galenpannor påstår kan vi avfärda som skitprat, lögner, trams, antivaxxar-patraskeri.

Herregud...
Citera
2024-08-05, 18:07
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Det finns ett flertalet studier som behandlar spik proteinet, farlighet! Med bla kopplingar till inflammation och cancer!

Jag anser att det inte är så bra att basera mRNA injektionen på detta S protein,
Det kan bli ödesdigert för en del! Speciellt illa för de som redan är i remission.
Du kan söka på google spik protein/ cancer så får du fram tillräkligt som borde göra den minst tveksamme om han vill fortsatt utsätta sig för fler injektioner.

Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Eller så visar du det just DU grundar dina fantasier på, att göra som du gör nu när jag ber om dina källor är tramsigt.
Så återigen, vilka rapporter visar att vaccin är orsak till cancer?
Nu har du ändrat innehållet i vad vi två pratar om vilket du kan se här ovan ! Jag framhäver att det är spikproteinet som kan vara farligt! Vilket ett flertalet studier påvisar, vilket i sig inte är ett vattentätt bevis! Men allvarligt nog för att man skall ta sig en tankeställare till om det är värt att injicera sig med fler booster sprutor speciellt om man är i remission.(. Jag är på inget sätt någon expert i ämnet). Jag är ej heller ute för att bevisa något!

Men här en av många studier som behandlar ämnet spikproteinet
Du kan själv söka på mer länkar med några få ord! Denna ”spikprotein cancer, p53”

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/38709242/
Översatt citat!
Transfekterat SARS-CoV-2 spik-DNA för däggdjurscellexpression hämmar p53-aktivering av p21(WAF1), TRAIL Death Receptor DR5 och MDM2-proteiner i cancerceller och ökar cancercellers livsduglighet efter kemoterapiexponering.
Senast redigerad av KreugerGuld 2024-08-05 kl. 18:12.
Citera
2024-08-05, 20:25
Avstängd
Citat:
Nej, det finns ingen studie som påvisar en koppling mellan spikprotein och cancer. Spikprotein per mRNA-vaccination är avsett att orsaka just en inflammation.

Herregud...

Cancer är kopplat till kronisk inflammation. Hur länge tillverkas spikproteinerna om man vaxxat sig?
Citera
2024-08-05, 20:27
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Nu har du ändrat innehållet i vad vi två pratar om vilket du kan se här ovan ! Jag framhäver att det är spikproteinet som kan vara farligt! Vilket ett flertalet studier påvisar, vilket i sig inte är ett vattentätt bevis! Men allvarligt nog för att man skall ta sig en tankeställare till om det är värt att injicera sig med fler booster sprutor speciellt om man är i remission.(. Jag är på inget sätt någon expert i ämnet). Jag är ej heller ute för att bevisa något!

Men här en av många studier som behandlar ämnet spikproteinet
Du kan själv söka på mer länkar med några få ord! Denna ”spikprotein cancer, p53”

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/38709242/
Översatt citat!
Transfekterat SARS-CoV-2 spik-DNA för däggdjurscellexpression hämmar p53-aktivering av p21(WAF1), TRAIL Death Receptor DR5 och MDM2-proteiner i cancerceller och ökar cancercellers livsduglighet efter kemoterapiexponering.
Du vet om att din idol har själv sagt att risken för att det händer är minimal.
Men du påstår det finns mängder rapporter som påvisar koppling till cancer och dessa vill jag du länkar till.
Citera
2024-08-05, 20:32
Avstängd
Citat:
Du är t.o.m. så jävla urblåst att du inte ens fattar att Buckhaults själv medgivit att han hade fel. Som jag påpekade hamnar nivåerna DNA-fragment ÄNDÅ inom de föreskrivna regulatoriska ramarna. Pajas
To those of you following my comments on DNA in the mRNA vaccines.

1. The DNA is real, however the risk of this DNA is theoretical. There is no need to panic about past vaccination.

2. My comments were directed toward regulators and industry experts, they were not intended for the general public. The unanticipated wide distribution outside the intended target audience has caused unintended and totally inappropriate anxiety in the general public. Everyone calm down. Please.

3. I was very concerned at how my comments were being used by people fighting with each other and therefore temporarily silenced this account to keep some of you from throwing rocks at each other. Many thanks to those qualified experts who engaged critics and defending me during my absence.

4. Scientists and industry experts are constantly reviewing safety data. This is a normal process. With all the extra attention this issue has gotten last week I am pretty confident that future batches of mRNA vaccines will not have detectable DNA in it.

5. IMO, these vaccines saved a lot of lives. Far more than the number of people who have had medical events subsequent to vaccine. So overall, these vaccines were a win. However, those who experienced harm deserve to have scientists and regulators look carefully at possible causes. Even if the adverse events turn out to have nothing to do with the vaccine, these people deserve to be heard with dignity and respect and have their concerns investigated by competent and caring people.

6. Peace.
https://x.com/P_J_Buckhaults/status/1705611430291243095

Jag kan direkt säga att jag kan minst 1,000 ggr mer än Buckhaults om regulatoriska processer för att kvalitetssäkra medicinska produkter. Minst.

Jag har redogjort för EXAKT vad McKernan och Buckhaults gjort för fel och likförbannat är du så ointelligent och blåst att du inte fattar. Du behöver avprogrammering, och det fort. Pajas.

Herregud

Du snackar om gränsvärden för traditionella vacciner.

Nu tror jag inte att det är DNA-kontaminationen som är det riktiga problemet, men det är fascinerande hur du måste sprida desinformation om precis allt.
Citera
2024-08-05, 22:44
Avstängd
Citat:
Ja, det är inte klokt vilken desinformation som pågår när man konstant hänvisar till forskning. Och själv hänvisar du till en.....person i vit rock som "påstår" något. Utan något som helst underlag.

Och så undrar du varför alla gapskrattar åt dig..?

Herregud...

Ja, det är desinformation när du hänvisar till felaktiga gränsvärden.
Citera
2024-08-05, 22:48
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag är ointresserad av dina bristfälliga tolkningar. Det är en länk till professor Dalgleish, vilket man ser om man klickar på länken.

Men backas det upp med forskning?
För dessa rapporter får du gärna visa, inte ens de stora cancerorganisationerna ställer sig bakom att mRNA orsakar cancer.

Så visa mig nu rapporterna som ligger till grund för påståendet.
Citera
2024-08-05, 22:49
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Ja, det är desinformation när du hänvisar till felaktiga gränsvärden.
Du måste ju vara dum i huvudet. Jag hänvisar till de gränsvärden som gäller enligt respektive regulatorisk myndighet som styr. Du hänvisar till en pajsare som inte ens klarar av att räkna rätt och en pajsare i vit rock som satte ihop en PowerPoint presentation där han inte hade ett rätt.

Herregud vad pinsam du är. En jöns.
Citera
2024-08-05, 22:52
Avstängd
Citat:
Du måste ju vara dum i huvudet. Jag hänvisar till de gränsvärden som gäller enligt respektive regulatorisk myndighet som styr. Du hänvisar till en pajsare som inte ens klarar av att räkna rätt och en pajsare i vit rock som satte ihop en PowerPoint presentation där han inte hade ett rätt.

Herregud vad pinsam du är. En jöns.

Nej, du försöker blanda bort korten.
Citera
2024-08-05, 23:06
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Folk gapskrattar åt korrektamundo som länge förnekade att det fanns DNA-kontamination.
Det finns inget DNA. Det finns spårämnen av DNA. Skillnad. Men det fattar inte ett outbildat ointelligent antivaxxar-patrask.

Citat:
Wow, ointelligenta antivaxxare som sprider lögner och skitprat på sociala medier för att de inte har den vetenskapliga kompetens som behövs för att inse att de blir grundlurade, faller det under begreppet "låg kognitiv förmåga" månn tro? Och det där struntpratet har du gått på som vanligt?

Idioten i videon:
DNA of cells that got transfected with the vaccine mix this is just the way it works we do this in the lab all the time we take pieces of DNA we mix them up with a A lipid complex like the fizer uh vaccine is in we pour it onto cells and and a lot of it gets into the cells and a lot of it gets into the DNA of those cells and it becomes a permanent fixture of the cell it's not just a temporary um a temporary thing it is in that cell and all of its progyny from now on forever more amen so that's why I'm kind of alarmed about this DNA being in the vaccine it's it's it's different from RNA because it can be permanent this is a real Hazard for genome modification

Bahahahahahaaaa, nu får du tamejsjutton sluta att spraya forumet med den där typen av humor...jag....k....an....kn....kna....ppt....annn ....das...bahahahaaaa. Åh herrejädrar, det han säger är att man kan genmodifiera någon genom att ge någon en puss. Bahahahhaaaaaaa... och vi pratar inte ens om DNA, utan om fragment av DNA.

Problemet är som vanligt att ni inte vet vad ni pratar om utan får allt trams från sociala medier där någon tolkat en studie eller påstått något som de läst eller hört. Ni har inte förmågan att tolka själva. Det är DÄR ni brister och det är DÄR det framgår att ni har låg kognitiv förmåga - ni är idioter, helt enkelt.

Och, ja, man hittade spårämnen från DNA i Pfizers vaccin och det finns med i alla rapporter till FDA (som också konfirmerat att nivåerna ligger inom toleransen). Rent konkret är det fragment från den vektor som används för att framställa RNA. För den som undrar är det DNA-fragment från E. Coli-bakterier. Om du som det rejält fläskiga antivaxxar-patrask du är fått för dig att idioten Buckholts har rätt när han säger att DNA-fragment kan resultera i genmodifiering, jag har förklarat saken för er okunniga för länge sedan:
Citat:
Jag tar det igen:
Nej, det sker ingen genmanipulation.
Nej, det är inte vetenskapligt bevisat att det "ändrar DNA".
Nej, det förstörs inga kromosomer.
Nej, det finns inget belägg för att det skulle ge "progressivt intensivare, värre hjärnproblem".

Du vet inte vad du talar om. Att RNA genomgår en reverse transcripatase i cellens nukleus, det betyder INTE att cellens genome (DNA) ändras. Notera att jag säger inte att det SKULLE kunna ske (rent historiskt har det skett med ett antal av de virus vi smittats av genom årtusenden), men skillnaden är att i vaccinet har man plockat bort virusets förmåga att integrera DNA vid en reverse transkriptase. Rent konkret är det enzymet integrase som plockats bort ur det RNA som vaccinet levererar. Så det som skett med tidigare virus (att DNA lyckats integreras med cellens DNA) beror således på att viruset tillhandahållit det integrase som krävs.

Studien som du refererar till påtalar således med all önskvärd tydlighet att man INTE påvisat att det DNA som avses integrerats med cellens genome.

Ok? Är vi klara nu? Bra! Då kan vi sluta låtsas som (och ljuga ihop trams) att studien visar att virusets DNA kan ändra cellens DNA. Det gör studien INTE.

Herregud...

PS.
När du blir naturligt infekterad av SARS-CoV-2 har viruset det integras som krävs för att ändra ditt DNA. DÅ kan du bli genmanipulerad. Det funkar inte så vid vaccination.

Det där torde vara sista ordet i diskussionen om huruvida antivaxxar-patrask har låg kognitiv förmåga eller ej...

Herregud...
Citera
2024-08-05, 23:13
Avstängd
Citat:
Det finns inget DNA. Det finns spårämnen av DNA. Skillnad. Men det fattar inte ett outbildat ointelligent antivaxxar-patrask.

Herregud...

Förstår du ens vad du säger? Det finns DNA som inte ska finnas där. Och du refererar till gränsvärden för andra typer av vacciner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in