Jag är ledsen att du uppfattar fakta och vetenskap som "försvar". Du har länkat till uppgifter som förmedlas av en person och det är de uppgifterna jag kommenterar. Inget annat.
I det här fallet är det en person som i två omgångar slängt upp preprints där han inte gör annat än att demonstrera hur man INTE testar ett vaccin för föroreningar och spårämnen. Han kan inte ens femteklass matematik. Jag har i tidigare förklarat de misstag som görs.
Buckhaults har INTE medverkat i någon "expert hearing" i någon senat eller liknande. Han har klivit upp i talarstolen under en av de sessioner där allmänheten får debattera vad de vill. Buckhaults har heller inte redovisat sina egna metoder eller publicerat några resultat ens på en preprint. Och sedan påstår han att det finns höga nivåer av DNA-fragment i vaccinet. Ttill råga på allt står han och påstår att de DNA-fragment som FINNS i vaccinet inte bara SKULLE kunna integreras i ditt DNA, utan att det är TROLIGT att det kommer att göra det.
Låt mig vara tydligt: Buckhaults påståenden är det mest sinnesrubbade jag hört någon med professur i ämnet påstå. Jag är fortfarande inte säker på att det hela inte är ett skämt.
Så här kommer svaren på dessa påståenden IGEN:
1. Nej, det finns inget DNA i mRNA-vaccinet. Det som finns är DNA-fragment. Mitt första inlägg i tråden förklarade saken kort och koncist:
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Nej, det finns inget DNA i mRNA-vaccinet. Det finns spårämnen i en nivå som tillåts. Det här är inget nytt, alla vaccin genomgår filtreringar och andra processer för att plocka bort ämnen som inte skall vara där.
Det hade varit lämpligt om någon med expertkunskap på området hade kunnat förklara hur alla tillverkningsprocesser inom läkemedelsindustrin måste valideras för att man skall kunna garantera resultatet. I det här fallet kvalitetssäkras processen och även varje batch som produceras genomgår tester för att att fastställa volymen plasmid-DNA i de avsnitt som kontrollerar renhet. Kontrollen genomförs inte bara av läkemedelsbolaget som tillverkar produkten utan även av de regulatoriska myndigheterna och tredje part.
Känner du till någon expert på det här forumet som arbetar med att kvalitetssäkra processer inom läkemedelsindustrin? Kanske till och med någon med regulatorisk ansvar? Hade ju varit grymt intressant att få höra vad någon med kunskap har att säga om saken, så slipper antivaxxar-patrask hitta på och tramsa på Internet om saker de blivit ilurade på någon desinformationssite?
Så nej, det finns som sagt inget främmande DNA i något mRNA-vaccin. Det som finns är spårämnen i en volym som understiger den godkända nivån. Inget av detta DNA är komplett, det är upphugget i små delar och kan aldrig transkriberas eller integreras.
2. Nej, man har trots tusentals och åter tusentals försök aldrig lyckats få främmande DNA att integreras i en cells genome. Jag har förklarat varför och också refererat till studier där man t.o.m. går så långt att man skickar in främmande DNA i cellkärnan, utan att få ETT enda exempel på att DNA integreras i någon genome.
Abstract
The primary safety concern for DNA vaccines is their potential to integrate into the host cell genome. We describe an integration assay based on purification of high-molecular-weight genomic DNA away from free plasmid using gel electrophoresis, such that the genomic DNA can then be assayed for integrated plasmid using a sensitive PCR method. The assay sensitivity was approximately 1 plasmid copy/µg DNA (representing ∼150,000 diploid cells). Using this assay, we carried out integration studies of three different plasmid DNA vaccines, containing either the influenza hemagglutinin, influenza matrix or HIV gag gene. Six weeks after intramuscular injection, free plasmid was detected in treated muscle at levels ranging from approximately 1,000 to 4,000 copies/µg DNA. At 6 months, the plasmid levels ranged between 200 and 800 copies/µg DNA. Gel purification of genomic DNA revealed that essentially all of the detectable plasmid in treated quadriceps was extrachromosomal. If integration had occurred, the frequency was ≤1–8 integrations per 150,000 diploid cells, which would be at least three orders of magnitude below the spontaneous mutation rate. Our results suggest that the risk of mutation due to integration of plasmid DNA vaccines following intramuscular injection is negligible.
https://karger.com/int/article-abstr...dFrom=fulltext
Så, nej, det Buckhaults och andra galenpannor påstår kan vi avfärda som skitprat, lögner, trams, antivaxxar-patraskeri.
Herregud...