Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-20, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Ja, Trump har ju malt ned Biden, han tvingades avgå av sina partivänner som enhälligt och helt odemokratiskt valde en ny kandidat mot Presidentens egen vilja, historiskt. Nu får MAGA helt enkelt mala ned Harris. Men hon gör det ju ganska bra själv.

The Economist: Trump takes back the lead
https://www.economist.com/interactiv...del/president/

Ekonomiblaskan the Economist ger just nu Trump 270 elektorer och vinst i valet.
I princip helt jämt enligt opinionen och vi alla vet vem som är grovt underskattad i alla dessa modeller va? Jo trump.

Dessutom så är detta under Harris smekmånad och konventet som kommer att ge henne en boost i opinionen. Försökt förklara detta för de andra skribenterna på forumet men vi får väl se om de vill lyssna eller fortsätter att ignorera detta faktum.
2024-08-20, 19:07
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvankacuteTrump
Tydligen gör det ju det? Oddsen svänger på några minuter och är knappast någon indikator på hur valet kommer att gå. Det finns många oinsatta som bettar på Harris just nu på grund av opinionen och dessa är inte politiskt insatta öht.

Vänta tills i Oktober säger jag bara.
Det är lite svårt att se vart du vill komma med detta. Fakta är att Harris är knapp favorit hos spelbolagen. 52-48 hos RCP (https://www.realclearpolling.com/bet...2024/president). Det har varit stabilt runt denna siffra en längre tid. Inget av de listade bolagen har Trump som favorit, dvs ett odds under 2 ggr pengarna.

Det betyder inte att Harris vinner, eller ens att det är det korrekta oddset. Men det betyder att den sammanvägda kunskapen om OU, politik, allt, hos hela kollektivet som spelar med sina egna pengar är att det är jämnt, med en liten fördel Harris. Om det vore på något annat sätt så skulle insatserna väga över på Trump och då skulle spelbolagen snabbt sänka hans odds. Det sker inte.

Du behöver inte gilla detta, men det är fakta.
Senast redigerad av farbror_barbro 2024-08-20 kl. 19:13.
2024-08-20, 19:14
Medlem
HomoDeuss avatar
Om det nu är så att Trump självklart är underskattad.. så vore inte dagens odds eller OU vara ett problem för någon. Utan som Trumpist kunde man då bara luta sig tillbaka och vara nöjd med situationen.

Vissa personers upphetsade, rabiata och närmast panikartade kamp för att övertyga en majoritet av spelare, bookisar och OU om att Harris egentligen inte leder, visar bara att man egentligen - innerst inne - är jävligt orolig.

Ta gärna en alvedon eller en virre i sådana fall, och låt oss andra - som är intresserade av OU och odds - få följa dessa utan att behöva spammas med konspirationsteorier och alternativa verkligheter.
2024-08-20, 19:47
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Ja, Trump har ju malt ned Biden, han tvingades avgå av sina partivänner som enhälligt och helt odemokratiskt valde en ny kandidat mot Presidentens egen vilja, historiskt. Nu får MAGA helt enkelt mala ned Harris. Men hon gör det ju ganska bra själv.

The Economist: Trump takes back the lead
https://www.economist.com/interactiv...del/president/

Ekonomiblaskan the Economist ger just nu Trump 270 elektorer och vinst i valet.
Ljuger du?
Iaf NU när man kommer klickar på din länk säger den
"Kamala Harris has put the Democrats back in the race
Last updated on August 20th 2024"
samt ger Harris en median på 270 elektorröster, och tRump 268.
2024-08-20, 19:59
Medlem
Madagascars avatar
Nu är det jämt skägg igen i odds mellan Trump och Harris. (Betfair)

Tidigare var Harris tydlig favorit.

Är det någon ny opinionsundersökning som viktar upp Trumps chanser?

Eller är det kommunistmärkningen av Harris som fått fäste?

Det är ju mitt under DNC jag hade förväntat mig tvärtom - att Harris än mer skulle stärka sin position som favorit.
2024-08-20, 20:07
Medlem
Trump i knapp ledning i Pennsylvania, men kanske mer intressant att Trump har ett bra övertag bland independent:

Citat:
This time around, Trump is narrowly ahead of Democratic nominee Kamala Harris in a two-person race, 46.6% to 46%, with 4.1% undecided and 3% saying they’d prefer another candidate, in this Insider Advantage survey of 800 likely voters conducted Aug. 18 and 19.

Citat:
Key to Trump’s performance in this poll is a very important group of persuadable voters in this battleground state: the independents.

Despite weeks of unrelentingly positive coverage for the Democratic nominee in the wake of her usurpation of the ticket’s top spot, this survey’s 256 unaligned voters are breaking for Trump, 47.8% to 37.7%.
https://nypost.com/2024/08/19/us-new...sylvania-poll/
2024-08-20, 20:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Nu är det jämt skägg igen i odds mellan Trump och Harris. (Betfair)

Tidigare var Harris tydlig favorit.

Är det någon ny opinionsundersökning som viktar upp Trumps chanser?

Eller är det kommunistmärkningen av Harris som fått fäste?

Det är ju mitt under DNC jag hade förväntat mig tvärtom - att Harris än mer skulle stärka sin position som favorit.
Sett några polls?
Jag tänkte om det fanns några som kan ge en rättvis bild utifrån DNC - som startade igår...

Det säger sig självt att den effekten kommer efteråt.
2024-08-20, 20:12
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvankacuteTrump
I princip helt jämt enligt opinionen och vi alla vet vem som är grovt underskattad i alla dessa modeller va? Jo trump.

Dessutom så är detta under Harris smekmånad och konventet som kommer att ge henne en boost i opinionen. Försökt förklara detta för de andra skribenterna på forumet men vi får väl se om de vill lyssna eller fortsätter att ignorera detta faktum.
Vadå grovt underskattad? Det är helt jämnt i OU. Tror du alltså att Trump kommer vinna en jordskredsseger?
Det tror inte jag. Det blir jämnt,.
Senast redigerad av Enterprise 2024-08-20 kl. 20:15.
2024-08-20, 20:16
Medlem
Ouelets avatar
Unga vuxna som vill bilda familj med sin partner, utan statens inblandning i samlagsprocessen, tiltar blått:
Youth Vote Roundup

18-29 National:

Harris +29: CBS
Harris +28: Pew
Harris +15 ABC/WP (18-39)
Harris +10: Morning Consult (18-34)
Harris +8: FOX

18-29 Battleground:

Harris +10: NYT (AZ, GA, NC, NV)
Harris +9: SocialSphere (8 states)

https://x.com/dellavolpe/status/1825948412912840727
2024-08-20, 20:17
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sett några polls?
Jag tänkte om det fanns några som kan ge en rättvis bild utifrån DNC - som startade igår...

Det säger sig självt att den effekten kommer efteråt.
Odds påverkas av allt. Inte bara polls. Jag trodde hallelujasändningar i tv och annan medial uppmärksamhet av DNC skulle direkt ha positiv påverkan på Harris odds.
Senast redigerad av Madagascar 2024-08-20 kl. 20:34.
2024-08-20, 20:29
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Vadå grovt underskattad? Det är helt jämnt i OU. Tror du alltså att Trump kommer vinna en jordskredsseger?
Det tror inte jag. Det blir jämnt,.

Du har ju i princip alltid fel, så då är det garanterat jordskredsseger för Trump nu då ?
2024-08-20, 20:30
Medlem
CapsLock99s avatar
RFK Jr ser nu ut att slå samman sina påsar med Team Trump. 👊

Detta skulle få stora effekter på OU.

RFK Jr. campaign 'looking at' joining forces with Trump, running mate Shanahan says
https://www.google.com/amp/s/www.cnb...-shanahan.html

Nicole Shanahan says RFK Jr. campaign considering joining forces with Trump
https://www.axios.com/2024/08/20/rfk...-shanahan-2024

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in