Citat:
Ursprungligen postat av
Powerless1
Vad menar du med "staten" i detta fall? Menar du att "staten" är alla stater på jorden och att "staten" ser alla utomjordiska landningar innan alla invånarna i staterna hinner fram?
Prova med svar på de tidigare frågorna:
Svaren måste komma från den som påstår nåt. Staten kan inte bevisa att det har förekommit eller inte förekommit en syndaflod bara för att nån tycker det.
Jag menar den amerikanska staten, då det är där som disclosure sker och visselblåsarna dyker upp.
Staten kan motbevisa påståendena från visselblåsarna om det skulle vara felaktigt, eller bevisa påståendena om det skulle stämma. T.ex. skulle man kunna befria visselblåsarna från NDA m.m. Eller ännu simplare, släppa igenom UFO-tillägget som blockerades av några från kongressen.
Allt som framkommit via avklassning av hemliga dokument eller FOIA-förfrågningar har backat upp det visselblåsarna säger och motbevisat påståenden från folk som Susan Gouch.
Det är inte svårare att bevisa eller motbevisa än i ett vanligt brottsfall. En husrannsakan kan bevisa om stöldgodset finns i tjuvens bostad t.ex. Samma sak med staten (eller snarare deras samarbetspartner i försvarsindustrin).
Varför bara decennier bakåt i tiden?
Det är inte bekräftat, snarare tycks besöken gå tillbaka väldigt långt.
Började farkosterna att krascha här just när vi började göra rymdfärder?
Krascher misstänks ha nån koppling till kärnkraft och kärnvapen, som kanske påverkar deras farkoster. Det är en teori. En annan är att det sker medvetet. En tredje att vi utvecklat metoder för att plocka ner dem.
Den tidigaste kraschen jag kan minnas är slutet på 1800-talet, men jag har ett svagt minne av att det fanns ett äldre exempel från Japan. Minns dock inte om hon kraschade eller bara flöt iland.
Reliker från stenålderskrascher då?
Någon av visselblåsarna har hävdat att en av farkosterna är ett arkeologiskt fynd man grävt upp. Vet ej om det stämmer eller ej, men det är inte underligt om krascher idag får mer uppmärksamhet och blir svårare att dölja. Lue har upprepat ett underligt exempel som kanske har koppling till det där: "tänkt dig att man hittar ett helt flygplan i Tutankhamons grav."