Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-08-24, 03:00
Avstängd
Jag fick en varning för att jag skrev att dumpen inte var en seriös organisation. De har hängt ut en person från KTH och försöker få den avstängd från sitt jobb. Varningen är tydligen för att jag skrev om Dumpen och inte om KTH och att Dumpen inte hade något med ämnet att göra... Hur kan Dumpen inte ha med ämnet att göra när det rör sig om Dumpen som försöker få personen avstängd? Bara för att det ligger i Utbildning och Studier så gör det inte att Dumpen slutar existera på något konstigt vänster.

(FB) KTH vägrar ta avstånd från uthängd pedofil

Jag anser att varningen är felaktig. Om han vill ta bort kommentaren fine, men en varning för att jag tar upp Dumpen i en tråd om just Dumpen och KTH är enligt mig totalt vansinne, ska man se det som OT/Trams att ta upp Dumpen i tråden så kanske man ska ta bort länken till Dumpen och även nämnandet av denna i TS också.
Så jag vill att varningen jag fick tas bort.

Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: KTH vägrar ta avstånd från uthängd pedofil
Citat:
De som jobbar med Dumpen borde bli inlåsta på livstid. De har hängt ut personer som inte har intressen av barn tidigare och jobbar med människor som gjort samma sak på twitter.

Innan du kan posta fler inlägg på forumet behöver du först bekräfta att du har mottagit varningen. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit meddelandet: Länk

Trådens ämne är inte Dumpen eller personerna bakom sajten.

Tråden handlar om Dumpen. Dumpen använder sig utan metoder som skulle få andra människor inlåsta för förtal och annat. Så vad exakt är OT där? De försöker hänga ut en snubbe och få honom sparkad. Med metoderna som är rent av olagliga. Nej, den där varningen accepteras inte. Ta bort inlägget om du vill men ta bort varningen.
Hej,

Tråden ligger i Utbildning och studier och handlar därmed om KTH:s hantering av ärendet och inte om Dumpen.

Vänliga hälsningar
pbo /mod

Vänta lite nu, Dumpen hänger ut någon och vill få den sparkad men det handlar inte om dumpen? Hur kom du fram till det?
Hej,

Tråden ligger i Utbildning och studier. Är Dumpen en skola eller ett lärosäte?

Vänligen
pbo /mod

Dumpen är dom som försöker få läraren avstängd. Måste jag verkligen ta det här till kritik och klagomål?
Hej,

Det betyder fortfarande inte att Dumpen är trådens ämne.

Vänligen
pbo /mod

Om Dumpen försöker få KTH att stänga av en person så berör det lika mycket Dumpen som KTH speciellt med tanke på hur Dumpen arbetar. Hade det bara röt sig om en eventuell pedofil som dumpen inte försökte få avstängd utan det var andra krafter så kan jag hålla med dig. Men eftersom det är Dumpen som jobbar och lobbar för att personen ska bli avstängd från KTH så är faktiskt dumpen en del av ämnet.
Hej,

Tråden handlar om KTH och inte om Dumpen. Punkt. Du är fri att diskutera Dumpen precis hur mycket du vill i lämpligare trådar och forum.

Diskussionen avslutad och varningen kvarstår. Är du inte nöjd med detta gäller följande: (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Ha en bra kväll!
pbo /mod
Senast redigerad av Kratatch 2024-08-24 kl. 03:04.
Citera
2024-08-24, 10:32
Det verkar som en onödig varning och radering. TS fråga ("Hur ser folket på KTH:s agerande i detta fallet?") besvaras rätt tydligt av ditt inlägg, där du ju lägger skulden på Dumpen.

Kanske inget jättesubstantiellt inlägg, men det är OnT i en vidare mening och tydliggör vad du tycker om KTH. Ingen varning.
Citera
2024-08-24, 12:57
Moderator
blomvattnares avatar
Tråden handlar ju om KTH.s hantering av ärendet. En postares personliga uppfattning om Dumpen borde rimligen vara OT.
Citera
2024-08-24, 13:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Tråden handlar ju om KTH.s hantering av ärendet. En postares personliga uppfattning om Dumpen borde rimligen vara OT.

Haha, du kan inte vara seriös. Då är ca 50% av alla inlägg som sker i diverse trådar om nuvarande händelser OT, vilket om ni skall vara konsekventa skall modereras.

Kommer du börja moderera dom? Dela ut varningar?
Citera
2024-08-24, 13:15
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
Haha, du kan inte vara seriös. Då är ca 50% av alla inlägg som sker i diverse trådar om nuvarande händelser OT, vilket om ni skall vara konsekventa skall modereras.

Kommer du börja moderera dom? Dela ut varningar?
Vi raderar många inlägg som inte håller sig till ämnet. I en tråd om hur man bäst steker köttbullar blir det såklart OT att diskutera huruvida det alls är lämpligt att äta kött, som exempel. Det tangerar ämnet, men det är inte trådens ämne.
Citera
2024-08-24, 13:17
Avstängd
Citat:
Vi raderar många inlägg som inte håller sig till ämnet. I en tråd om hur man bäst steker köttbullar blir det såklart OT att diskutera huruvida det alls är lämpligt att äta kött, som exempel. Det tangerar ämnet, men det är inte trådens ämne.

Nja, i det här fallet skulle det snarare handla om vem som äter eller tillagar köttbullarna. Vilket har med ämnet att göra, då bäst är subjektivt. Alla parter inblandade går att diskutera utan att det blir OT.

Sorry
Citera
2024-08-24, 13:35
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Sant kanske.
Men det finns ju naturligtvis skäl att granska TS en gång till.

Hur ser folket på KTH:s agerande i detta fallet?

'I detta fallet' spelar ju naturligtvis Dumpen en viss roll, även om den vid en första anblick har en liten sådan.
Men TS igen:

Normalt sett så har det varit standard för arbetsgivare att omedelbart entlediga sina anställda såvida de blir uthängda av dumpen,

Läser man den delen av TS så har ju Dumpen en central del i frågeställningen.

Om man enbart låser sig fast vid "Hur ser folket på KTH:s agerande..."
så kanske det var en klockren 0.03, men så enkelt är det väl ändå inte?

Dock så är ju det raderade inlägget enbart inriktat på Dumpen, och KTHs agerande finns inte med överhuvudtaget, vilket man ju saknar.

/VV
Citera
2024-08-24, 13:40
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Sant kanske.
Men det finns ju naturligtvis skäl att granska TS en gång till.

Hur ser folket på KTH:s agerande i detta fallet?

'I detta fallet' spelar ju naturligtvis Dumpen en viss roll, även om den vid en första anblick har en liten sådan.
Men TS igen:

Normalt sett så har det varit standard för arbetsgivare att omedelbart entlediga sina anställda såvida de blir uthängda av dumpen,

Läser man den delen av TS så har ju Dumpen en central del i frågeställningen.

Om man enbart låser sig fast vid "Hur ser folket på KTH:s agerande..."
så kanske det var en klockren 0.03, men så enkelt är det väl ändå inte?

Dock så är ju det raderade inlägget enbart inriktat på Dumpen, och KTHs agerande finns inte med överhuvudtaget, vilket man ju saknar.

/VV

Det fetmarkerade: just precis. KTH nämns ju inte alls. Det är heller inte så att Dumpen inte får diskuteras. Det finns ju en tråd om dess verksamhet.
Citera
2024-08-24, 14:21
Medlem
globalistforumets avatar
Citat:
skitsnack och idioten PBO körde samma bortförklaring till mig.

KTH har redan hanterat ärendet

"Hej xxx. Tack för att du hörde av dig. Vi är medvetna om vad som skett. Eftersom det bara rör sig om ett påhittat barn och han inte begått något brott i lagens mening, har vi inte valt att gå vidare med det rent juridiskt. Efter samtal med institutionen har vi dessutom bedömt att hans forskning är viktig för institutionen och därför har vi heller inte valt att inte vidta några ytterligare åtgärder. Jag önskar därmed frågan vara besvarad och avslutad. Vänligen/Therese."

såhär skriver TS

Hur ser folket på KTH:s agerande i detta fallet? Normalt sett så har det varit standard för arbetsgivare att omedelbart entlediga sina anställda såvida de blir uthängda av dumpen, och denna passiva hållningen som vi ser prov på här går inte i linje med praxis bland arbetsgivare i allmänhet. Finns det risk för att läroverkets rykte tar skada när man stryker pedofiler medhårs?

vad fan ljuger ni för?
Citera
2024-08-24, 15:35
Avstängd
Citat:

Men man kan diskutera innehållet i köttbullarna eftersom det kan påverka hur man tillagar dom.
I det här fallet var Dumpen med i en hel del av inlägget och det var pga Dumpen som det hela ens blev en grej och det var dom som var de drivande i att försöka få personen avstängd.
Citera
2024-08-24, 15:57
Moderator
pbos avatar
Jag har noterat den här tråden men har för tillfället inget att tillägga till vad jag har skrivit i redovisade PM.
Citera
2024-08-24, 16:25
Medlem
flashmaners avatar
En förkrossande majoritet av inläggen i tråden handlar om annat än hur KTH har hanterat situationen.

Tråden handlar om hur en statlig institution hanterar hur en ideell organisation sprider förtal om enskilda personer som är deras anställda. Det går inte att föra en saklig debatt om den saken utan att också se till hur den ideella organisationen fungerar och agerar, vilket är vad TS har gett uttryck för.

Om moderatorerna skall ha någon som helst trovärdighet i sitt ställningstagande här, så kan de börja med att rensa tråden från allt som är OT och därtill varna alla som har skrivit OT, eftersom det tydligen nu helt plötsligt blivit praxis att varna för allt som är OT.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in