Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-30, 15:47
  #1465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Kan inte svara direkt ur röven på denna fråga. Men att Biden ledde kraftigt är jag säker på. Jag får återkomma.

Joe Biden?
Citera
2024-08-30, 15:51
  #1466
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja där finns en trend till Harris förmån men den räcker inte. Hon måste ju leda med över 4,0%, kanske till och med 4,5% för att kunna vinna, allt enligt expertisen här på flashback. ....

Glöm inte att hennes medvind även ska ha tagit slut flera gånger om enligt samma experter
Citera
2024-08-30, 15:51
  #1467
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Hur var det i valet 2016?

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Kan inte svara direkt ur röven på denna fråga. Men att Biden ledde kraftigt är jag säker på. Jag får återkomma.

Hillary Clinton ledde med 5% 2016 den dagen, Kamala Harris har en ledning på 1,8%.
Citera
2024-08-30, 15:55
  #1468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hillary Clinton ledde med 5% 2016 den dagen, Kamala Harris har en ledning på 1,8%.

Tackar. Ja 5% räcker inte för att vara säker. Tror att man bör komma omkring 10% för att känna nåtslags storkukslugn.
Citera
2024-08-30, 16:01
  #1469
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Tackar. Ja 5% räcker inte för att vara säker. Tror att man bör komma omkring 10% för att känna nåtslags storkukslugn.

Nope, Joe Biden ledde med 6,9% den dagen, och se hur djävla jämt det blev ändå, electorsystemet kommer att ge dig magsår
Citera
2024-08-30, 16:13
  #1470
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Joe Biden?

Ja Joe Biden hade en ledning i OU inför valet 2020. Men några institut stack ut och Rasmussen hade Trump som vinnare i sina OU.
Citera
2024-08-30, 16:15
  #1471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Glöm inte att hennes medvind även ska ha tagit slut flera gånger om enligt samma experter

Jag tror att medvinden mojnar men låt oss titta på OU tisdag nästa vecka. Senare kan vi också få effekter efter hur intervjuerna landade.
Citera
2024-08-30, 16:17
  #1472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hillary Clinton ledde med 5% 2016 den dagen, Kamala Harris har en ledning på 1,8%.
Ja Hillery hade en kraftig ledning. Opinionsinstituten underskattade Trump och kunde inte väga in alla faktorer.
Citera
2024-08-30, 16:22
  #1473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nope, Joe Biden ledde med 6,9% den dagen, och se hur djävla jämt det blev ändå, electorsystemet kommer att ge dig magsår

Jag får svinkoppor av det. Så än är allt så osäkert som det kan bli. Det finns mycket som inte har gjort entré än utan står i kulisserna. Vad som helst kan komma flygandes.
__________________
Senast redigerad av Huggig 2024-08-30 kl. 16:25.
Citera
2024-08-30, 16:24
  #1474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja Joe Biden hade en ledning i OU inför valet 2020. Men några institut stack ut och Rasmussen hade Trump som vinnare i sina OU.

Jag skrev 2016. Mellan Clinton och Trump.
Citera
2024-08-30, 16:24
  #1475
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ange gärna källa. På Predictit får man betala 55c för Harris medan Trump enbart får 49c (Högre betalning = lägre odds). Ingen ändring efter intervjun

På Polymarket leder Trump hårfint (50% v 49%), men det finns ingen förändring som är hänförlig till intervjun.
PS. för en månad sedan på Polymarket låg Trump på 60%, så han har tappar mycket snabbt.

På Polymarket ökade hennes chanser under intervjun, för att sedan falla marginellt igen. Jag skulle vänta med att kolla oddsen till vi kommit betydligt längre i säsongen. Just nu säger de inte så mycket. Mest p.g.a att spelarna famlar lika mycket i mörker som alla andra.

Vad som däremot är intressant är att kolla nyregistrering av väljare, och dessas partisympatier. Och tillströmningen av kampanjbidrag från vanligt folk i jämförelse med tidigare år. För att bilda sig en uppfattning om hur laddad och aktiv väljarbasen är. Det kanske kan ge en indikation kring hur många som faktiskt kommer att delta i valet.
Citera
2024-08-30, 16:25
  #1476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hillary Clinton ledde med 5% 2016 den dagen, Kamala Harris har en ledning på 1,8%.

Den intressanta frågan är hur jämförbart valet i år är med 2016. Att Trump inte längre har nyhetens behag i kombination med att demokratiska väljare verkar vilja rösta i större utsträckning skulle kunna tala för att Harris inte behöver leda med lika många procent för att vinna valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in