Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-27, 15:30
  #121
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Sluta att komma med fler påståenden och svara på de frågor du redan fått. Då har redan en lång rad med förfrågningar där du ombeds presentera stöd för påståendena du kommit med. Sätt igång! Allt för länge har ditt dravel kunna passera utan att du avkrävts stöd.

Svara dess utom på frågan jag ställde för att belägga att du kan basal kemim. Frågan var:
Om hydroxidjonkoncentrationen i vatten är 20 mikromolar, vad är pH i lösningen! Visa kalkylen du gjort! Smit inte nu igen. Kan du detta så går det snabbt att svara.

Jag är ingen kemist eller vetenskapsman.

Jag är en snubbe som läste vetenskaps studier och har testat lite grejer själv, som destillerat vatten.

Man läser väl studierna själv om man har intresse för testerna och bevisen som blev till.

Men inte kan du väl hävda att jag är vetenskapsmannen som ska deklarera saker som vetenskapsmännen hade kunnat svara på, men jag är inte dom, och det är inte du heller.
Citera
2024-08-27, 15:35
  #122
Avstängd
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag är ingen kemist eller vetenskapsman.

Jag är en snubbe som läste vetenskaps studier och har testat lite grejer själv, som destillerat vatten.

Man läser väl studierna själv om man har intresse för testerna och bevisen som blev till.

Men inte kan du väl hävda att jag är vetenskapsmannen som ska deklarera saker som vetenskapsmännen hade kunnat svara på, men jag är inte dom, och det är inte du heller.
Ja men som jag försökt förklara massor av gånger så har du ingen kontext inom vetenskap. DU kan inte helt basal vetenskap. Därmed har du ingen förmåga att förstå vad du läsaer eller att kunna dra slutsatser från det du läser, vilket du ju inte bara gör, utan försöker att undervisa andra i dess utom. Helt galet.

Du hade till exempel kollat på videos av en pseudovetenskapare på Youtube som sade sig vara doktor och aktivt forskande. En enkel koll visar att han ej doktorerat och inte har publicerat en endaste forskningsrapport. Att du går på sådana otroligt galna grejer. Så undervisa inget mer.
Citera
2024-08-27, 15:54
  #123
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Ja men som jag försökt förklara massor av gånger så har du ingen kontext inom vetenskap. DU kan inte helt basal vetenskap. Därmed har du ingen förmåga att förstå vad du läsaer eller att kunna dra slutsatser från det du läser, vilket du ju inte bara gör, utan försöker att undervisa andra i dess utom. Helt galet.

Du hade till exempel kollat på videos av en pseudovetenskapare på Youtube som sade sig vara doktor och aktivt forskande. En enkel koll visar att han ej doktorerat och inte har publicerat en endaste forskningsrapport. Att du går på sådana otroligt galna grejer. Så undervisa inget mer.

En bra vetenskapsman kan definitivt skriva ner hur tester gjordes och vad det bevisar.. och få även en vanligt människa att kunna greppa vad vetenskapen ÄR.
Otto Warburg var en av dom bästa, och jag hade inga problem med att förstå vad han hade testat och hittat.

Du kanske kan pröva att läsa fler vetenskaps studier tills du hittar en som du kan greppa vad som har testats och vad det bevisade.. om du har svårt att greppa detta för att vetenskapsmannen har dyselexi och skriver ofattbart?

Ja fyfan om nån tipsar om rent vatten så prövar jag innan jag börjar vråla att vattnet är farligt och att tipsaren måste vara en knarklangare åt läkemedelsbolag innan jag lyssnar på tipset. Kalla mig våghals och paranoid hur mycket ni vill.
Ni är dom som är rädda för vatten som har renats "för mycket", vilket är paranoia, om något.
Citera
2024-08-27, 16:00
  #124
Avstängd
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
En bra vetenskapsman kan definitivt skriva ner hur tester gjordes och vad det bevisar.. och få även en vanligt människa att kunna greppa vad vetenskapen ÄR.
Otto Warburg var en av dom bästa, och jag hade inga problem med att förstå vad han hade testat och hittat.
Ja man kan förklara på ett enkelt sätt så att gemene man utan större vetenskaplig kunskap kan greppa. Men man kan inte dra egna slutsatser utan en rigorös kunskap, och man kan inte avgöra om det man läser är korrekt. Du demonstrerar problemet excellent. Om du anser att det går så kan du väl sätta i gång och presentera vad dina påståenden bygger på som jag bett dig om otaliga gånger! Varje gång jag gjort det så smiter du. Så visa denna gång att du vet vad du pratar om.
Citera
2024-08-27, 16:02
  #125
Avstängd
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
E
Ja fyfan om nån tipsar om rent vatten så prövar jag innan jag börjar vråla att vattnet är farligt och att tipsaren måste vara en knarklangare åt läkemedelsbolag innan jag lyssnar på tipset. Kalla mig våghals och paranoid hur mycket ni vill.
Ni är dom som är rädda för vatten som har renats "för mycket", vilket är paranoia, om något.
Detta är helt snurrigt.
Citera
2024-09-07, 15:33
  #126
Avstängd
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
.
Här har vi ytterligare en tråd där du gödslar med absurda vetenskapliga påståenden utan att presentera studier som stödjer påståendena. SÅ vart är dessa? Sätt igång och skriv nu.
Citera
2024-09-07, 16:02
  #127
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Här har vi ytterligare en tråd där du gödslar med absurda vetenskapliga påståenden utan att presentera studier som stödjer påståendena. SÅ vart är dessa? Sätt igång och skriv nu.

Folk som är intresserade kollar upp det eller testar det själva.
Tråden handlar inte om massa forskning, den handlar om giftigt kranvatten och vad man kan göra åt det.

Man kan kapa sladden på en gammal dc adapter, och separera pluss och minus sladdarna, och låta ström färdas genom vattnet i ett vattenglas. Detta separerar molekyler vilket gör att vät och syrgas bubblar upp samtidigt som föroreningarna i vattnet blir synliga. Detta har jag testat typ 1 timme med bil utanför Stockholm. Jag lät det stå över natten. Kom tillbaka och såg grönbrunt träskvatten.

En idiot ifrågasätter väl det.. men en intelligent kan finna ett intresse i att testa det själv .. i det renaste kranvattnet i världen.. som vissa blindstyren hävdar.
__________________
Senast redigerad av KungPungPat 2024-09-07 kl. 16:05.
Citera
2024-09-07, 16:22
  #128
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Nej du har kommit med en lång rad vetenskapliga påståenden som inte går att undersöka med sinnesorganen. Det kräver avancerade instrument. Så försök inte smita ni igen.

Här har du en samling med påståenden du kommit med. Redovisa vetenskapligt stöd för att detta stämmer. Du påstod just att du är forskare i "hittade huvudorsaken till cancer och fick nobelpris"-tråden, så då vet du vad vetenskapliga studier är. Sätt fart och gräv fram.

Jag har i denna tråd postat en video där 220 volt får åka genom olika sorters vatten.
Det är inget avancerat instrument, men kan vara ganska farligt till skillnad mot min metod med lågvolts dc adapter.
Endast destillerat vatten saknar ämnen som blir synliga av att el åker genom vatten.
Glaset med destillerat hände det inget med, fast de tre andra glasen blev bruna i vattnet pga föroreningarna.

Jag struntar totalt i att försöka hitta nått som duger åt er som är vetenskapsallergiker som inte orkar dra el genom vatten, destillera eller äta upp era grönsaker.
Citera
2024-09-07, 19:02
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag har i denna tråd postat en video där 220 volt får åka genom olika sorters vatten.
Det är inget avancerat instrument, men kan vara ganska farligt till skillnad mot min metod med lågvolts dc adapter.
Endast destillerat vatten saknar ämnen som blir synliga av att el åker genom vatten.
Glaset med destillerat hände det inget med, fast de tre andra glasen blev bruna i vattnet pga föroreningarna.

Jag struntar totalt i att försöka hitta nått som duger åt er som är vetenskapsallergiker som inte orkar dra el genom vatten, destillera eller äta upp era grönsaker.
Kör man 220 genom vatten säger det pang och något går sönder, i bästa fall jflb eller en säkring. Beskriv gärna hur detta skulle gå till. Det kallas kortslutning och det är väl en god referens på dina uttalandens härkomst.
Citera
2024-09-07, 19:04
  #130
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Eftersom du inte vet absolut någonting om vad molekyler är så kan du inte uttala dig om vad som sker med molekyler i det du gör.
Eftersom molekyler är för små för att se så kan man inte skaffa kunskap om dem utan instrument. Eftersom du inte har det så kan du inte dra slutsatser utifrån försöken du gör heller. De påståenden du gjort och som jeg bett dig redovisa stöd för har som regel inget med ditt försök att dra el genom vatten att göra. Så lägg ner det pratet.
Redovisa nu stöd för det du påstår. Skriv inget mer skit nu. Bara länka källor med experimentella data.

Det är en tråd om giftigt kranvatten i Sollentuna.
Jag berättar bara om min personliga forskning, när jag lät el separera vatten från allt annat som var i vattnet.. vilket visade att kranvattnet innehåller diverse föroreningar som gör vattnet gulbrun grönt, när jag testade.
Sen postade jag en video där 4 olika vatten får 220 volt genom sig, vilket visar vad jag såg, och vad folk kommer se om dom testar samma test i Sverige.. Där kranvattnet innehåller metaller vilket är det brunt, organiska föroreningar som är gröna.. När test som dessa görs.

Har redan redovisat det jag har hittat. Mina tester går att återproducera och ger samma brungröna resultat varje gång.

Vetenskap, kolla upp det.
Citera
2024-09-07, 19:06
  #131
Avstängd
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Kör man 220 genom vatten säger det pang och något går sönder, i bästa fall jflb eller en säkring. Beskriv gärna hur detta skulle gå till. Det kallas kortslutning och det är väl en god referens på dina uttalandens härkomst.
Han har länkat video från någon galning som påstår sig visa att det är farligt att dricka kranvatten på grund av en massa föreoreningar, och att man måste destillera vattnet för att det ska bli drickbart. Elektrolys med högspänning av kranvatten vs destillerat vatten visar att kranvattnet blir alldeles skitigt. Jag skulle gissa att skiten kommer från elektroderna som löses upp under så hög spänning.
Citera
2024-09-07, 19:07
  #132
Avstängd
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det är en tråd om giftigt kranvatten i Sollentuna.
Jag berättar bara om min personliga forskning, när jag lät el separera vatten från allt annat som var i vattnet.. vilket visade att kranvattnet innehåller diverse föroreningar som gör vattnet gulbrun grönt, när jag testade.
Sen postade jag en video där 4 olika vatten får 220 volt genom sig, vilket visar vad jag såg, och vad folk kommer se om dom testar samma test i Sverige.. Där kranvattnet innehåller metaller vilket är det brunt, organiska föroreningar som är gröna.. När test som dessa görs.

Har redan redovisat det jag har hittat. Mina tester går att återproducera och ger samma brungröna resultat varje gång.

Vetenskap, kolla upp det.
Du förstår inget om vad som händer och dina källor är från pseudovetare. Så ingen ide att läsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in