Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-09, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Bra gjort av företagaren. Naturligtvis ska man filma alla samlag nuförtiden. Att åka i fängelse för våldtäkt vore bland det värsta man kan tänka sig.

Hur många år fick han? Har du FUP?
Citera
2024-09-09, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsthilander
Förstår inte heller att det är olagligt. Om någon har en historia där den ex. blivit falskt anklagad tidigare. Det är klart att den gör det för det förebyggande isåfall. Alla är skärrade i det läget.

Det räcker nog med att rigga upp kameror som filmar automatiskt för att man ska klara sig. Då kan man hävda att man har riggat upp detta för att fånga inbrottstjuvar och inte för att filma sex, man råkade bara inte tänka på att stänga av det när man hade sex.

Det är då alltså ingen aktiv handling för att filma en annan oskyldig person som har sex, det var en handling tidigare för att filma inbrottstjuvar. Ett helt legitimt syfte.
Citera
2024-09-09, 09:33
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Exakt vilken lag gör det olagligt att filma sig själv och eventuella gäster i sitt eget hus? Låter ju helt bissart atg MSN kntd går filma sig själv och andra utan tillstånd när det inte är offentlig plats.

4 kap. 6a Brb. Bara för att man bjuder in någon i sitt hem kan man inte göra vad som helst mot en annan människa.
Citera
2024-09-09, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
4 kap. 6a Brb. Bara för att man bjuder in någon i sitt hem kan man inte göra vad som helst mot en annan människa.

Men man får rigga upp kameror i syfte att fånga inbrottstjuvar på video. Det är heller inte olagligt att vara glömsk och missa att stänga av det när man har sex.
Citera
2024-09-09, 09:52
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Men man får rigga upp kameror i syfte att fånga inbrottstjuvar på video. Det är heller inte olagligt att vara glömsk och missa att stänga av det när man har sex.

Jag glömde att jag var full när jag satte mig bakom ratten.
Citera
2024-09-09, 09:55
Medlem
Keramik-Kalabaliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsthilander
Hur vet man vilka av de här "upptagna" du syftar på som är labila och som gör allt i sin makt för att hämnas om saker och tingt plötsligt inte passar dem?

Måste alla män börja installera övervakningskameror härnäst menar du? Menar du att det är en risk år 2024 att inte göra detta?
På fråga ett svarar jag "Det får du experimentera med själv om du vill" och på fråga två och tre svarar jag "Du är möjligtvis en vuxen person och kan avgöra själv".
Citera
2024-09-09, 10:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Han hade sannolikt blivit åtalad för våldtäkt. Filmningen fungerade bra i förebyggande syfte mot ett eventuellt våldtäktsåtal.

Sannolikt inte. Kvinnan verkar aldrig ens funderat på att falskanmäla honom.
Citera
2024-09-09, 10:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lungcancer
Han skulle 100% dömts för vålltäkt

Förklara gärna hur. Ingen tänkte ju anmäla honom.
Citera
2024-09-09, 10:25
Medlem
Lungcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Sannolikt inte. Kvinnan verkar aldrig ens funderat på att falskanmäla honom.
Är du trög...?
Citera
2024-09-09, 10:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lungcancer
Är du trög...?

Läs artikeln. Läs domen.

Det enda som möjligen skulle kunna tyda på en anmälan om våldtäkt är den dömde företagarens förklaring till varför han filmade när de hade sex. Och inte ens han pratar om att bli anmäld för våldtäkt. Han menar att han var rädd för kvinnans man.

Han har sedan inte anmält vare sig kvinnan eller hennes man för hot eller liknande. Däremot anmälde han kvinnan för trakasserier och fick även ett besöksförbud utfärdat. Dvs inga tecken på att hon vare sig tänkte anmäla honom för våldtäkt eller hotat att göra det.
Citera
2024-09-09, 10:33
Medlem
Lungcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Läs artikeln. Läs domen.

Det enda som möjligen skulle kunna tyda på en anmälan om våldtäkt är den dömde företagarens förklaring till varför han filmade när de hade sex. Och inte ens han pratar om att bli anmäld för våldtäkt. Han menar att han var rädd för kvinnans man.

Han har sedan inte anmält vare sig kvinnan eller hennes man för hot eller liknande. Däremot anmälde han kvinnan för trakasserier och fick även ett besöksförbud utfärdat. Dvs inga tecken på att hon vare sig tänkte anmäla honom för våldtäkt eller hotat att göra det.
Han var ju rädd för kvinnans man för att hon sa att hon blivit våldtagen och därför egentligen inte varit otrogen, men det var en lögn
Citera
2024-09-09, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Jag glömde att jag var full när jag satte mig bakom ratten.

Rattfylleri kräver inte uppsåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in