Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-09-11, 07:39
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Helt klart s. Mitt tidsperspektiv r dock 5-10-15 r och min bedmning idag r att dessa tre kommer att vara vrda det. Vad gller just Tesla bedmer jag att deras andra delar frutom sjlva bilarna kommer att kunna "disrupta" marknader inom ovan nmnda tidsram vilket skulle f deras aktie att explodera. Men, ingen vet. Ingen visste ngot om NVIDIA heller frrn den totalt exploderade. Under mnga mnga r var det en trkig och menls aktie. Idag, inte riktigt s...

// CC

Vad vi kan se dock r att MM's allokerar om pengar frn Nvidia till Tesla, och har gjort detta under en tid.
Citera
2024-09-11, 09:04
Medlem
BsteHrMongolids avatar
En mekaniker som inte bara svamlar nonsens fr att fnga in klicks frn boomers som hatar Elon och Tesla.

https://youtu.be/ih6_bqODzhY?si=Soe9tLQzIyR07zpJ
Citera
2024-09-11, 13:58
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Extra jobbig dag idag eller?

Varfr skulle det vara jobbigt att beskda ettevangelium. Muskovismen r snppet roligare n Scientologin. Har du bokat biljett till Mars n? Du kanske r en av de 10000utvalda som fr sitta Muskus Krisus hgra sida vid den yttersta dagen.

Vi fr se hu lnge Musk kan hll drmmarna vid liv. Religis sekterism r onekligen ett starkt kort att hlla uppe aktiekursen.
Citera
2024-09-11, 20:01
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Jag gr det och ven de flesta jag knner. Sknt att kunna slappa i bakstet medans bilen kr en dit man ska. Har kt drygt 5000 mil nu utan problem.

En bonus r att man slipper bter frn fartkameror eftersom det r tomt i frarstet.

Menar du att FSD kr fr fort?
Citera
2024-09-11, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-9
Menar du att FSD kr fr fort?

FSD kr per standard enligt hastighetsgrnserna, men den som kontrollerar bilen kan stlla in hur mnga miles per hour man vill frng skyltarna. T.ex. 5 fr fort, d kr bilen 5 fr fort om bilen tycker att det r skert.
Citera
2024-09-12, 05:21
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Jag gr det och ven de flesta jag knner. Sknt att kunna slappa i bakstet medans bilen kr en dit man ska. Har kt drygt 5000 mil nu utan problem.

En bonus r att man slipper bter frn fartkameror eftersom det r tomt i frarstet.

vad hnder om det r poliskontroll?

nsta steg blir att bilgaren fr betala alla bter
tro inte att man slipper
staten vill ha sin del
Citera
2024-09-12, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
vad hnder om det r poliskontroll?

nsta steg blir att bilgaren fr betala alla bter
tro inte att man slipper
staten vill ha sin del

Den som kr bilen r ansvarig, vilket i detta fallet r ingen s det r en lucka i lagen. Musk kanske stter bolaget juridiskt p Mars s fr de skicka bter och snt dit
Citera
2024-09-12, 08:41
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
FSD kr per standard enligt hastighetsgrnserna, men den som kontrollerar bilen kan stlla in hur mnga miles per hour man vill frng skyltarna. T.ex. 5 fr fort, d kr bilen 5 fr fort om bilen tycker att det r skert.

Aight S du kan stlla in FSD p 200km/h i teorin?
Citera
2024-09-12, 08:43
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Den som kr bilen r ansvarig, vilket i detta fallet r ingen s det r en lucka i lagen. Musk kanske stter bolaget juridiskt p Mars s fr de skicka bter och snt dit

Fan, jag r helt sker p att en stor bit av Tesla/Elmo fans r trolls. Den "luckan" r ju inte s svr att tppa igen eller hur?
Citera
2024-09-12, 09:11
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-9
Fan, jag r helt sker p att en stor bit av Tesla/Elmo fans r trolls. Den "luckan" r ju inte s svr att tppa igen eller hur?

Det r ok, jag r helt sker p att en stor del av alla haters r kompletta idioter.
Citera
2024-09-12, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Det r ok, jag r helt sker p att en stor del av alla haters r kompletta idioter.

Knns som att man nrmar sig en varning nu om man fortstter tramsa med lg-IQ-bjrnarna

Fyra veckor till 10/10. Sker p att det kommer bli 100/100. Kommer vi se en FOMO-rush p aktien innan dess?
Citera
2024-09-12, 11:28
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ta dig sjlv en funderare varfr det inte sker. Men pltsligt ska autonoma bilar tilltas utan att ngon ska hllas ansvarig fr tesla kommer aldrig att acceptera att det r dom som r ansvariga.
Vilken konstig jmfrelse med tanke p antalet lokfrarare det finns vs alla bilfrare kontra olyckor som sker.

Kan ett bolag pvisa att antalet olyckor gr ner om man tillter autonoma bilar, s varfr skall den idn inte testas och implementeras om det visar sig att pstendet stmmer?
Om trafikverket r allvarliga med sin "noll vision", s mste dom vara fr alla system som tar oss dit, inklusive autonoma bilar om det r ett steg.

Att det ens ifrgastts..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in