2024-09-17, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Jag blev bjuden och gick i fällan. Ja det var dumt.
Masochister går lätt i fällan.Blir man bjuden på något plågsamt tackar man givetvis ja.
Klandra inte dig själv. Du får lära dig att leva med din natur.
Senast redigerad av Postino 2024-09-17 kl. 11:12.
Citera
2024-09-17, 11:11
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Masochister går lätt i fällan.Blir man bjuden på något plågsamt tackar man givetvis ja.

Nej det var ju dumt skrev jag.

Notera att ett rätt stort gäng faktiskt GICK för att de fått nog.
Citera
2024-09-17, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Nej det var ju dumt skrev jag.

Notera att ett rätt stort gäng faktiskt GICK för att de fått nog.
Så du har gjort en intervjuundersökning också? ”Ett rätt stort gäng” betalade dyrt för att ”de fått nog”? Du verkar ha en humoristisk ådra…
Citera
2024-09-17, 11:32
Medlem
Rolig eller inte? Ingen aning, jag kan inte påminna mig att jag skrattat åt någonting han gjort.
Citera
2024-09-17, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Rolig eller inte? Ingen aning, jag kan inte påminna mig att jag skrattat åt någonting han gjort.
Har du inte skrattat åt Ove i Solsidan tycker jag synd om dig.
Citera
2024-09-17, 11:49
Medlem
Trakessons avatar
Svensk så kallad humor är väl överlag oftast ganska tråkig. En del komiker har sina stunder fast de flesta blir ganska förutsägbara i längden.
Dorsin kan jag iofs tycka är en av de jag tyckt varit roligast.
Citera
2024-09-17, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis

Inte för att vara elak mot Dorsin, säkert en fin och trevlig kille privat. Men från min vy är han en slags Edward Bloom-figur, som är svår att ta på allvar fullt ut. Dock hade det varit intressant att se honom i en "seriös" roll, ett drama eller en thriller, och se hur hon gjorde sig i den genren?
Dorsin gjorde en uppmärksammad roll i Triangel of Sadness. Rekommenderad om du vill ha en annan typ av roll.
Citera
2024-09-17, 11:56
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Dorsin gjorde en uppmärksammad roll i Triangel of Sadness. Rekommenderad om du vill ha en annan typ av roll.

Tack för påminnelsen. Jag har ju sett den. Glömde bort den. Där var han hyffsad. Om än hans vanliga typ av karaktär lyste igenom en smula. Tycker jag.
Citera
2024-09-17, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Tack för påminnelsen. Jag har ju sett den. Glömde bort den. Där var han hyffsad. Om än hans vanliga typ av karaktär lyste igenom en smula. Tycker jag.
Så är det. Dorsin kommer alltid vara förknippad med Ove. Jag tycker att han är en av de riktigt stora komikerna efter Hasse och Tage. Grotesco är genialt.
Citera
2024-09-17, 12:08
Medlem
Jag antar att TS inte tyckte Dorsin var fjantig och PK när Grotesco anmäldes efter " Bögarnas fel"?
Citera
2024-09-17, 12:09
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Så är det. Dorsin kommer alltid vara förknippad med Ove. Jag tycker att han är en av de riktigt stora komikerna efter Hasse och Tage. Grotesco är genialt.

Så är det tyvärr. En minnesvärd roll, så klart. Dock ser jag alltid Ove, när jag ser honom i andra roller. Lätt hänt, flertalet andra skådespelare har ju fallit i den gropen. Johannes Brost är ju ett lysande exempel på det, en lysande skådis i övriga roller, om än han var lustig i rollen som Joker i Rederiet. Men han borde definitivt ha fått gjort långt mer seriösare roller, tycker jag.

Håller inte med om att Dorsin är en av de stora komikerna. Och Gotesco är gravt överskattade i min värld, dock gillar jag Emma Molin mycket. Annars är jag en stor beundrare av Hasse & Tage, tycker det mesta de gjorde är lysande, och håller än idag.
Citera
2024-09-17, 12:12
Medlem
Förr i tiden klagades det över att det som sändes på 90 och början av 2000-talet inte hade varit PK idag .

Och idag år 2024 så gnälls det minsann om att i stort sett all humor är för PK.

Svensk dubbelmoral i ett nötskal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in