Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
Japp, totalt glömt bort den. Men det känns ju mer aktuellt nu med tanke på expansion och inflyttning. Vi kan väl konstatera att Österort som begrepp inte är mycket hetare nu än för tio år sen
Det komiska är att kanske stans absolut värsta bilköer går att hitta i just "Österort" numera. Man kan sitta fast i timmar där om man har otur, speciellt om det är fint väder ute... under sommaren så åker hela innerstan ut dit för att bada.
Allra värst rent kö-mässigt är nog Solna/Bromma/Ekerö (rusningstid) om jag var tvungen att välja helvetet på jorden från ett trafikperspektiv, men öster om Slussen är numera en stark andrahandare.
Du som kan innerstan och norrort, håller du med om att Brommaområdet är värst eller har du någon egen plats du undviker? Västerort är jag inte ute och snurrar i så ofta, men jag tycker köerna där är lite mildare generellt... iofs det kan gå jävligt sakta där vid Årsta och sen ner till Älvsjö också under rusningstid.
Egentligen så är hela stan problematisk på den fronten. Stockholm är verkligen ingen bra stad för bilförare, det inser man när man åker utomlands och hyr bil och ser hur lätt man cruisar igenom allt.