2024-09-28, 18:14
Medlem
Har ett barn under 25, som nu kpt lgh fr strax u 2.5 miljoner. Knappt miljonen mjlig lgga i insats, vilket innebr 1% belning(medlntagare). Det jag framfrallt mrker r att folk reagerar p att en s ung person kan kpa en 2a hr
Men man vinner mycket p att f in par och ldre inte bara studenter eller de som accepterar ha vardagsrumssoffa.kk och sovplats inom samma synhll, samma rum i princip den dag man sjlv sljer. Priset fr annat bara 20% mer.
Citera
2024-09-28, 20:08
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Det finns hyresrtter utan k i frorter till Stockholm nu.

Du kan hitta ett radhus, gandertt, i typ Huddinge lite ver 3 msek. Kper man ett snt med 85% belning hamnar man runt 7k i mnaden ink drift inom ett r. En grundutbildad syrra har en medianln p 42k.

Tv syrror har allts 82k brutto 66k netto.

En bostadskostnad p 7k nr man har 66k netto. Tycker du det verkar tufft? Behver syrrorna beska soppkken p hemvgen frn jobbet?

Bara i stra Skogs du hittar radhus fr 3msek i Huddinge som inte r brf. Funkar vl, men det r halvghetto. Precis som du kan hitta radhus i Brandbergen eller liknande stlle.
Bostadsmarknaden i Sthlm r svr fr mnga.
Citera
2024-09-28, 21:18
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Det finns hyresrtter utan k i frorter till Stockholm nu.

Du kan hitta ett radhus, gandertt, i typ Huddinge lite ver 3 msek. Kper man ett snt med 85% belning hamnar man runt 7k i mnaden ink drift inom ett r. En grundutbildad syrra har en medianln p 42k.

Tv syrror har allts 82k brutto 66k netto.

En bostadskostnad p 7k nr man har 66k netto. Tycker du det verkar tufft? Behver syrrorna beska soppkken p hemvgen frn jobbet?

Kan du hnvisa vart du hittar radhus fr 3 mille i Huddinge regionen?
Citera
2024-09-28, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Kan du hnvisa vart du hittar radhus fr 3 mille i Huddinge regionen?

Finns flera i Skogs.

I lite mer ytterfrort som tex kersberga kommer du ner mot 2,5 msek
Senast redigerad av flanders 2024-09-28 kl. 23:11.
Citera
2024-09-29, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Bara i stra Skogs du hittar radhus fr 3msek i Huddinge som inte r brf. Funkar vl, men det r halvghetto. Precis som du kan hitta radhus i Brandbergen eller liknande stlle.

Varfr r det konstigt att det r svrt fr en truckfrare att kpa villa i typ Bromma, eller Sveriges i srklass mest exklusiva omrden? I vilket vstland r det inte s?
Citera
2024-09-29, 09:54
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Varfr r det konstigt att det r svrt fr en truckfrare att kpa villa i typ Bromma, eller Sveriges i srklass mest exklusiva omrden? I vilket vstland r det inte s?

Nu har jag inte nmnt ngon truckfrare men om truckfraren rvt eller vunnit storkovan kan han mjligen kpa sig ett hus i Bromma.
Ett radhus p Smedsltten fr 15 msek kanske eller ett litet hus i norra ngby vid mentalsjukhuset och grnsen mot orten
Du hittar nog ytterst f arbetare som kan kpa hus i Bromma, svrt fr de flesta att arbeta sig ihop till dom pengarna som krvs.
Citera
2024-09-29, 10:09
Medlem
Citat:
Nu har jag inte nmnt ngon truckfrare men om truckfraren rvt eller vunnit storkovan kan han mjligen kpa sig ett hus i Bromma.
Ett radhus p Smedsltten fr 15 msek kanske eller ett litet hus i norra ngby vid mentalsjukhuset och grnsen mot orten
Du hittar nog ytterst f arbetare som kan kpa hus i Bromma, svrt fr de flesta att arbeta sig ihop till dom pengarna som krvs.

Och varfr r det ett problem att de med sm resurser inte har rd att kpa p 0,001% av Sveriges i srklass mest exklusiva yta? I vilket vstland kan de det?

Det finns lediga Hyresrtter med kanske 15-25 i tbana till innerstan. Det finns radhus rtt nra stan i tex Huddinge fr 3,5 msek. I bra ytterfrort med hg medelinkomst och landets lgsta marginalskatt (kersberga) finns radhus fr 2,5 msek. Ngra minuter till tget som tar dig till innerstan p 30 min.

Denna och andra trdar r full av folk som blar fr att de inte fr bo p stermalm, Bromma eller Danderyd i villa fr 5k i mnaden.

Det tar 50 minuter att ka kommunalt frn Solsidan till T-centralen. r det synd om de som mste bo dr?
Senast redigerad av flanders 2024-09-29 kl. 10:13.
Citera
2024-09-29, 10:23
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Och varfr r det ett problem att de med sm resurser inte har rd att kpa p 0,001% av Sveriges i srklass mest exklusiva yta? I vilket vstland kan de det?

Det finns lediga Hyresrtter med kanske 15-25 i tbana till innerstan. Det finns radhus rtt nra stan i tex Huddinge fr 3,5 msek. I bra ytterfrort med hg medelinkomst och landets lgsta marginalskatt (kersberga) finns radhus fr 2,5 msek. Ngra minuter till tget som tar dig till innerstan p 30 min.

Denna och andra trdar r full av folk som blar fr att de inte fr bo p stermalm, Bromma eller Danderyd i villa fr 5k i mnaden.

Det tar 50 minuter att ka kommunalt frn Solsidan till T-centralen. r det synd om de som mste bo dr?

Vet inte vad du jagar efter, jag har inte skrivit att marknaden r ett problem p sttet du beskriver det dremot att det r en svr marknad. En svr marknad fr de som vill skapa sig en framtid i Sthlm utan att behva bo i ett sunkigt omrde.
Draget ur arslet s krvs vl iaf 7-8msek fr att bo hyggligt inom Sthlms ln, vilket r relativt mycket pengar.
r sjlv uppvuxen i Ulvsunda s kommenterade ditt inlgg fr att det gllde Bromma. Givetvis inget mrkligt med att inte kreti och pleti kan bo dr idag, men marknaden i Sthlm har generellt en hg ingngstrskel. Tror inte ngon riktigt kan frneka det.
Citera
2024-09-29, 10:29
Medlem
Citat:

Frstr inte resonemanget om jag skall vara rlig.

Att det finns omrden med olika trsklar r inget nytt eller unikt fr Sverige.
verklassomrdena med dyra fastigheter med hga driftskostnader finns i alla stder.

Faktum r att det du kallar getton gr att undvika tack vara den trappa som finns.
Sjlv har jag 0% intresse av att bo i ett omrde med lgutbildade och havererade mnniskor.
Det r inte p sdan platser jag vill ha en familj.

S en del av vad jag betalat fr r fr att bo i ett vlfungerande och trevligt omrde.
Jag gjorde ngra r i miljonprogrammen nr jag pluggade, alla som kunde flyttade drifrn s fort ekonmin tillt.

Det jag skriver om hr r ju en stor del av drivkraften bakom varfr man arbetar hrt och skter sin privatekonomi.

Jag hoppas inte du tycker alla skall ha exakt samma livsfrutsttningar oavsett hur hrt man jobbar.
Citera
2024-09-29, 11:38
Medlem
r det ngot denna trd och dess fregngare lrt mig, r det att man aldrig kan ha fr f bankaktier. Idiotsker verksamhet, nr man tnker p det.
Citera
2024-09-29, 11:59
Medlem
Citat:
Vet inte vad du jagar efter, jag har inte skrivit att marknaden r ett problem p sttet du beskriver det dremot att det r en svr marknad. En svr marknad fr de som vill skapa sig en framtid i Sthlm utan att behva bo i ett sunkigt omrde.
Draget ur arslet s krvs vl iaf 7-8msek fr att bo hyggligt inom Sthlms ln, vilket r relativt mycket pengar.
r sjlv uppvuxen i Ulvsunda s kommenterade ditt inlgg fr att det gllde Bromma. Givetvis inget mrkligt med att inte kreti och pleti kan bo dr idag, men marknaden i Sthlm har generellt en hg ingngstrskel. Tror inte ngon riktigt kan frneka det.

7-8 msek fr att bo hyggligt? Vilken jvla vrld lever du i? r radhus eller lgenhet ikte hyggligt? 7-8 msek fr du fristende villor i Tby fr. Sveriges nst rikaste kommun.

Du fr radhus i Sthlms bttre omrden fr hlften av det du anger.

Du r bara som resten som gnller p att der inte gr att kpa en direktrsvilla i lsten fr peanuts. Knappt 1% av totalt bestnd r hyggligt. Som att sga att enbart en Range Rover r en hygglig bil
Citera
2024-09-29, 12:13
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
7-8 msek fr att bo hyggligt? Vilken jvla vrld lever du i? r radhus eller lgenhet ikte hyggligt? 7-8 msek fr du fristende villor i Tby fr. Sveriges nst rikaste kommun.

Du fr radhus i Sthlms bttre omrden fr hlften av det du anger.

Du r bara som resten som gnller p att der inte gr att kpa en direktrsvilla i lsten fr peanuts. Knappt 1% av totalt bestnd r hyggligt. Som att sga att enbart en Range Rover r en hygglig bil

Titta p villor, skapa dig lite byggnadsteknisk kunskap av vad du fr fr pengarna s kommer du konstatera samma sak.

Jag bor i hus sedan 15 r tillbaka, s frsk inte hitta en definition av vilken grupp av mnniskor jag tillhr mer n att jag konstaterar vad som r fakta. Det r inte ltt fr de som r i familjeskapande lder att hitta sig ett anstndigt boende idag. Tycker du att det r ett radhus i stra Skogs s fine, det r din standard. Jag skulle inte vilja bo dr.

Ps. Du hittar inte en villa i Tby under 8msek, gr du det s lnka grna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in