Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 19:46
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Kaffe pengar!!!!

Nu var det pengar till hans barns mamma. Varför så mycket krångel för små smuler? Låt henne behålla så hon kan köpa sockar till barnet.

Fan är alla white trash i sverige? Avla barn sedan splitta upp och sedan bråka över små pengar.

Om hon använder pengarna till cigg då? Hon blev ju av med vårdnaden, va fan tror du att hon är för ängel? Vad vet du, TS kanske är arbetslös och att få 1500 extra pengar som han kan lägga på sitt barn kan göra stor skillnad.
Citera
Igår, 19:57
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderator-hataren
Ja jag får kontakta dem imorgon, men va lite osäker på vad som gäller . Hon påstår sig tecknat en barnförsäkring vilket inte är nått man måste ha vad jag förstått och isåfall ska vara utom detta.

Ansvarsfulla föräldrar skaffar väl barnförsäkring under graviditeten.
Citera
Igår, 20:11
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Keps
Har du barnbidrag på 2800 i månaden per barn?
Han ska ju lägga lika mycket själv på barnet dvs 2 * 1823 plus barnbidraget. Då landar du på den summan ungefär.
Citera
Igår, 20:14
  #52
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DauX
Han ska ju lägga lika mycket själv på barnet dvs 2 * 1823 plus barnbidraget. Då landar du på den summan ungefär.

Då förstår jag, ja det låter rimligt för ett litet barn om man håller allt så billigt som möjligt och inte låtsas om ökad kostnad för förskola/fritids samt att exet har 12 av 14 dagar barnfritt i veckan och därmed har en helt annat möjlighet att öka sin intäckter medan mannen i det här fallet tar hand om hennes barn åt henne dessa dagar.

De flesta föräldrar i den här situationen betalar betydligt mer än minimum-nivån.
Citera
Igår, 20:15
  #53
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Om hon använder pengarna till cigg då? Hon blev ju av med vårdnaden, va fan tror du att hon är för ängel? Vad vet du, TS kanske är arbetslös och att få 1500 extra pengar som han kan lägga på sitt barn kan göra stor skillnad.
Nä jobbar men de gör mamman med o har ny sambo = mindre kostnader än mig
Citera
Igår, 20:18
  #54
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DauX
Han ska ju lägga lika mycket själv på barnet dvs 2 * 1823 plus barnbidraget. Då landar du på den summan ungefär.
Ja o jag tror jag lägger myyyycket mer än 1823.. Nu e ju problemet hon räknat ut en egen summa 649 trots beslut finns på 1550 från henne samt 273 från FK
Citera
Igår, 20:24
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderator-hataren
Ja o jag tror jag lägger myyyycket mer än 1823.. Nu e ju problemet hon räknat ut en egen summa 649 trots beslut finns på 1550 från henne samt 273 från FK
Jag är helt på din sida här.
Mitt inlägg var svar på hur en tidigare i tråden kom fram till en specifik summa.
Citera
Igår, 20:38
  #56
Medlem
Roidberts avatar
Kan själv tycka att det är onödigt att bråka om dessa pengar. Det handlar trots allt om ditt barns mamma. Men om du verkligen behöver dessa pengar får du helt enkelt säga att hon inte sköter betalningarna och att du vill få pengarna från FK istället. Om hon har skulder som hon inte tänker betala av kanske detta också är den bästa lösningen för henne.

Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Ansvarsfulla föräldrar skaffar väl barnförsäkring under graviditeten.

Bara onödigt att ha barnförsäkring i Sverige. Skulle barnet behöva vård kommer barnet att få den vård han eller hon behöver ändå. Med största sannolikhet kommer du att gå med förlust om du tecknar en försäkring, och om man får någon nytta av försäkringen lär det bli +-0.
Citera
Igår, 21:31
  #57
Medlem
När min exmake skulle börja betala själv då han skött sig 1 år, då var jag orolig över hur det skulle gå .men fk lugnade mig och sa att det räcker att han ej bet den 1a så ringer du oss direkt så sköter vi det igen.
Citera
Igår, 22:34
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Keps
Har du barnbidrag på 2800 i månaden per barn?

Vadå ska bara mamman betala underhåll för barnet? 1823+1823+ 1250(barnbidrag) i min värld blir de 4896kr
Citera
Igår, 22:40
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Keps
Då förstår jag, ja det låter rimligt för ett litet barn om man håller allt så billigt som möjligt och inte låtsas om ökad kostnad för förskola/fritids samt att exet har 12 av 14 dagar barnfritt i veckan och därmed har en helt annat möjlighet att öka sin intäckter medan mannen i det här fallet tar hand om hennes barn åt henne dessa dagar.

De flesta föräldrar i den här situationen betalar betydligt mer än minimum-nivån.

Tänk oxå att de är ett genomsnitt på vad ett barn kostar fram till 18års ålder. Så om du ska göra rätt och riktigt ska du lägga undan pengar när barnet kostar mindre. Första levnadsåret är inte så jätte dyrt tex, behöver inte ett eget rum å så vidare. Försäkringskassan gör de enkelt för sig när de räknar ut ett snitt.
Citera
Igår, 22:54
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Keps
Ok. Och om du gör detsamma kan du kräva henne på de pengarna?
Köpa en cykel och skicka räkningen till henne?

Både du och jag och alla som vet något om barn vet att 1823 kr i månaden är ett hån när det kommer till att täcka de högre kostnaderna du har jämfört med henne, med tanke på hur sällan hon har honom. Att hon sen tror att hon ska pruta på den kostnaden får mig att ifrågasätta om du valt att skaffa barn med en efterbliven?

Relaterad fråga; är ditt ex missbrukare eller varför har hon er son varannan helg? Mkt ovanligt för en kvinna.

Ja då borde du veta att man inte kan genomföra vilka inköp som helst och be partern betala det. Ändå om det är vanligt att partnern behöver betala en viss del. Men att göra vilka inköp
Man vill och fakturera den andra, funkar inte. Lagen ska vara tydlig och motivera till köpet. Du är
Ett jävla troll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in