Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 02:41
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Förstår det där. Men man kan väl få känna NÅNTING? Tror inte folk går runt och mår såhär som jag då skulle jorden dö ut på människor..

Nää...Men du kanske har lite för höga krav och behöver dopamin för att känna lust..

Därför skrev jag om krav...

Tänk dig att livet är rätt enformigt och sen lägg till att man dessutom har krav på kul liv...!! Då känner man ju ännu mer av enformigheten !

Eller hur ?
Citera
Idag, 02:42
  #38
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Detta att det upprepar sig med ditt dåliga mående, gör att jag tycker du behöver söka läkare. Kan vara saker i kroppen som är i obalans! Lite blodprover skadar inte!
Det går att få hjälp att må bättre i ditt fall tror jag!

Tack men vården har redan gjort allt dom kan för mig. Det finns inget mer att göra där. Det bästa dom gjorde va att ge mig ett benzoberoende 👍
Citera
Idag, 03:03
  #39
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Jag är totalt nattsvart inombords. Uppskattar ingenting jag har, inget gör mig glad, inte tacksam för nånting.
Har allt! egentligen... Skitfina vänner, roligt jobb, bra ekonomi, fysiska hälsan är på topp... allt är som det ska på utsidan. Men på insidan är det helt jävla dött.

Har gjort dumma grejer senaste veckorna för att se om jag fortfarande vill leva. Tester gränsen, om det känns okej att dö. Det känns som att det är det, men jag bestämmer mig för att leva iallafall. Än så länge.

Hur lär man sig att uppskatta livet?

Egodöd på någon psykadelika och kommer du uppskatta livet och allt du "hade", när du är tillbaka i verkligheten (livet) igen.

Vill dock varna för att det kan vara en ganska brutal upplevlse, på gott och ont. Själv tyckte jag det var fruktavsvärt. Det mest hemska jag varit med om. Jag var fruktavsvärt glad över att jag hade "fått" tillbaka livet efter att ha ha accepterat min "död". Det kändes så efteråt.
__________________
Senast redigerad av Treantprotector Idag kl. 03:14.
Citera
Idag, 03:03
  #40
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Man kan börja med att fundera på vad livet skall ha för innehåll för att det skall bli meningsfullt.
Det är ett stort projekt som har olika svar under livets gång.
En av de stora frågorna
- varifrån kommer jag
- varför finns jag, vad är syftet?
- vad händer när jag är död?
Men själva sökandet i sig kan vara meningsfullt - att fundera på ens egen existens och hur livet kan få ett önskvärt värde.
Man httar väl aldrig ett svar man blir helt övertygad om hela livet om man inte är religiös kanske.
Men något hittar man i alla fall om man letar.

Jag får ångest av såna frågor. Jag vill bara uppskatta mitt liv och människorna i det. Orkar inte känna mig såhär jävla död.
Citera
Idag, 03:14
  #41
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Nää...Men du kanske har lite för höga krav och behöver dopamin för att känna lust..

Därför skrev jag om krav...

Tänk dig att livet är rätt enformigt och sen lägg till att man dessutom har krav på kul liv...!! Då känner man ju ännu mer av enformigheten !

Eller hur ?

Ja jag är en dopaminsucker grande i vanliga fall. Men just nu vill jag bara känna uppskattning för det lilla. Känna nånting när nån kramar mig eller säger att dom älskar mig tex.

Tror du att jag har jagat för högt och därför blivit avtrubbad eller hur menar du?
Citera
Idag, 03:14
  #42
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Egodöd på någon psykadelika och kommer du uppskatta livet och allt du "hade", när du är tillbaka i verkligheten (livet) igen.

Vill dock varna för att det kan vara en ganska brutal upplevlse, på gott och ont. Själv tyckte jag det var fruktavsvärt. Det mest hemska jag varit med om. Jag var fruktavsvärt glad över att jag hade tillbaka livet efter att ha ha accepterat min "död". Det kändes så efteråt.

Hur får jag det att hända?
Citera
Idag, 03:19
  #43
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Hur får jag det att hända?

Jag upplevde total egodöd efter en tokstor dos av ketamin och minns hur ledsen jag kände mig över att ha dött. Jag förstod inte ens att jag var hög. Jag accepterade tillslut att jag var död. Det fanns ingen annan lösning än att acceptera. Det "jaget" som jag var i livet existerade inte längre, jag var ju död. Livet existerade inte längre. Helt bortkopplad från den verklighet jag hade levt i hela livet.

Men jag minns känslan efteråt. Jag var glad att jag levde "igen". Känslan var som att jag hade återuppstått från dom döda. Tänk dig ett extraliv i supermario. Du lever igen.

Kommer nog aldrig göra om det.
__________________
Senast redigerad av Treantprotector Idag kl. 04:02.
Citera
Idag, 03:25
  #44
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Jag upplevde total egodöd efter en tokstor dos av ketamin och hur ledsen jag kände mig. Jag accepterade tillslut att jag var död. Det fanns ingen annan lösning än att acceptera.

Men jag minns känslan efteråt. Jag var glad att jag levde "igen". Känslan var som att jag hade återuppstått från dom döda.

Kommer nog aldrig göra om det.

Okej jag är öppen för det mesta just nu. Låter som nåt för mig.
Citera
Idag, 03:30
  #45
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Ja jag är en dopaminsucker grande i vanliga fall. Men just nu vill jag bara känna uppskattning för det lilla. Känna nånting när nån kramar mig eller säger att dom älskar mig tex.

Tror du att jag har jagat för högt och därför blivit avtrubbad eller hur menar du?

Jag tror dagens moderna skärmar förstört mycket.

Förr i tiden umgicks människor.

Då kunde man uppskatta att bara vara i varandras sällskap.

Nu förtiden har vi skärmar och underhållning vilket gör att människor glömmer bort vad som är viktigt för människor.

Kärlek, gemenskap, spiritualism.

Ingen lösning på ditt problem kanske men en förklaring.

Lösningen kan ju vara att söka mer kärlek, gemenskap, spiritualism.

En idé är ju att hjälpa en ny människa varje dag efter egen förmåga.

Då får du uppskattning från den människan.
Då kommer du förmodligen uppskatta livet mer….

Nu var det bara det här med att våga prova
Citera
Idag, 03:34
  #46
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Okej jag är öppen för det mesta just nu. Låter som nåt för mig.

Här är en tråd om folks upplevelser.

(FB) Egodöd
Citera
Idag, 03:34
  #47
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyboySeven
Jag tror dagens moderna skärmar förstört mycket.

Förr i tiden umgicks människor.

Då kunde man uppskatta att bara vara i varandras sällskap.

Nu förtiden har vi skärmar och underhållning vilket gör att människor glömmer bort vad som är viktigt för människor.

Kärlek, gemenskap, spiritualism.

Ingen lösning på ditt problem kanske men en förklaring.

Lösningen kan ju vara att söka mer kärlek, gemenskap, spiritualism.

En idé är ju att hjälpa en ny människa varje dag efter egen förmåga.

Då får du uppskattning från den människan.
Då kommer du förmodligen uppskatta livet mer….

Nu var det bara det här med att våga prova

Jag har massor av gemenskap och kärlek i mitt liv och lever vanligtvis mycket i nuet. Men nu är det så att jag inte kan uppskatta det längre. Nånting har dött i mig.
Citera
Idag, 03:35
  #48
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Här är en tråd om folks upplevelser.

(FB) Egodöd

Tack 🖤
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in