Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-30, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Ja jag är en dopaminsucker grande i vanliga fall. Men just nu vill jag bara känna uppskattning för det lilla. Känna nånting när nån kramar mig eller säger att dom älskar mig tex.

Tror du att jag har jagat för högt och därför blivit avtrubbad eller hur menar du?

Japp, känner lite igen det själv !

Gamblar du om pengar ?
Citera
2024-09-30, 03:54
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Japp, känner lite igen det själv !

Gamblar du om pengar ?

Det har hänt ibland men det är inte min största last. Gör du det?
Citera
2024-09-30, 04:06
Medlem
Citat:
Det har hänt ibland men det är inte min största last. Gör du det?

Jo, det är ju stor dopaminfälla...
Citera
2024-09-30, 04:10
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Jo, det är ju stor dopaminfälla...

Jo jag är glad att det inte har blivit en sån stor grej för mig. Men man vet ju aldrig, kanske blir en svart dag..
Citera
2024-09-30, 04:14
Medlem
DrJolls avatar
Känner igen mig. Mitt tips är att du försöker tänka i perspektiv. Att just nu är det skit. Men om några veckor eller månader är det ok. Ligg lågt och släpp allt. Försök inte lösa allting just nu. Var metodisk, och ändra tankarna.
Citera
2024-09-30, 04:23
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrJoll
Känner igen mig. Mitt tips är att du försöker tänka i perspektiv. Att just nu är det skit. Men om några veckor eller månader är det ok. Ligg lågt och släpp allt. Försök inte lösa allting just nu. Var metodisk, och ändra tankarna.

🖤
Ska försöka... Men nu känns det inte som det kommer gå över. Det är så satans svart.
Citera
2024-09-30, 04:59
Medlem
DrJolls avatar
Citat:
🖤
Ska försöka... Men nu känns det inte som det kommer gå över. Det är så satans svart.

Tänk på att känns såhär just nu. Depression är också ett sätt för kroppen och huvudet att skydda sig. Går ner på lågvarv och så.. tillåt det att vara så här just nu. Ta det lugnt, lyssna på musik och att vara snäll emot sig själv. Släpp på kraven. Det är så nu, men jag vet av erfarenhet att saker kan förändras över tid. Det blir bättre snart
Citera
2024-09-30, 05:16
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Jag är totalt nattsvart inombords. Uppskattar ingenting jag har, inget gör mig glad, inte tacksam för nånting.
Har allt! egentligen... Skitfina vänner, roligt jobb, bra ekonomi, fysiska hälsan är på topp... allt är som det ska på utsidan. Men på insidan är det helt jävla dött.

Har gjort dumma grejer senaste veckorna för att se om jag fortfarande vill leva. Tester gränsen, om det känns okej att dö. Det känns som att det är det, men jag bestämmer mig för att leva iallafall. Än så länge.

Hur lär man sig att uppskatta livet?

Uppfattar att du inte har barn TS, stämmer det?
Personligen slet jag själv mycket med att känna mig tom på insidan innan jag fick barn.

Har du inte barn så tycker jag du ska ut och se världen och passa på. Du skriver att du har god ekonomi så finns ju inga begränsningar isåfall.
Citera
2024-09-30, 06:23
Medlem
Ja, en sak är säker. Det finns då mången latinska antika och medeltida historiekällor som är oöversatta till svenska fast från inom Sverige då ifrån, ursprungligen. Både på internet läs- och översättbart och i /nytryckta/ bokformer om det kan hjälpa en till.
Citera
2024-09-30, 06:25
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrJoll
Tänk på att känns såhär just nu. Depression är också ett sätt för kroppen och huvudet att skydda sig. Går ner på lågvarv och så.. tillåt det att vara så här just nu. Ta det lugnt, lyssna på musik och att vara snäll emot sig själv. Släpp på kraven. Det är så nu, men jag vet av erfarenhet att saker kan förändras över tid. Det blir bättre snart

Ja det kanske är det enda som funkar. Jag har varit vaken hela natten tänkt sönder huvet. Bestämde mig för en stund sen att bara försöka acceptera läget men då blir det att man gråter istället. Kanske är övertrött vet inte..
Citera
2024-09-30, 06:31
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Uppfattar att du inte har barn TS, stämmer det?
Personligen slet jag själv mycket med att känna mig tom på insidan innan jag fick barn.

Har du inte barn så tycker jag du ska ut och se världen och passa på. Du skriver att du har god ekonomi så finns ju inga begränsningar isåfall.

Jag är inte lämplig som förälder
Citera
2024-09-30, 06:32
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daligt
Ja, en sak är säker. Det finns då mången latinska antika och medeltida historiekällor som är oöversatta till svenska fast från inom Sverige då ifrån, ursprungligen. Både på internet läs- och översättbart och i /nytryckta/ bokformer om det kan hjälpa en till.

Det var så du gjorde? 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in