Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-30, 09:28
Medlem
Kan hålla med om att abortfrågan borde diskuteras med ett annat allvar.

När foster aborteras som hade kunnat överleva om de hade fötts för tidigt vid samma tidpunkt så är det minst sagt problematiskt.

Det är synd att debatten på den punkten helt styrs av de dummaste i samhället som skriker med sina lungors fulla kraft: ERA VIDRIGA KVINNOHATARE INCELS, JAG HAR RÄTT TILL MIN EGEN KROPP och liknande fraser som en femåring skulle kunna lära sig rabbla i stället för att diskutera frågan på allvar.

Det sagt så är det en svår fråga. Men all debatt omöjliggörs av nämnda individer, som makthavarna av någon orsak låter agera grindvakter.
Citera
2024-09-30, 09:34
Medlem
Sumegs avatar
Jag tycker lite synd om gäddorna på Dumpen.

Vi är alla guds barn. Vänd andra kinden till.
Citera
2024-09-30, 09:37
Avstängd
ManicToos avatar
För mig är det inne och ger credd att våga stå för sin åsikt. Jag söker t.o.m. konfrontation. T.ex är jag för bra invandring på FB, och hävdar att Sverige är ett av världens bästa länder att bo i, eftersom de rasister som finns här är generande opålästa. Men de aktuella åren 2010-2020 var jag totalt emot tiggare och flyktingar. Jag var emot coronavaxxin. För kärnkraft. Mot elbilar. För betyg i skolan. osv

Det är strongt att våga stå för sin åsikt fast det blåser kallt och alla som motarbetade antirasisterna 2014 har full credd hos mig.

Jag är naturligtvis emot woke, och woke är den ultimata ideologin där det bara gäller att vara med, helt utan vett och förnuft, för äran att få kalla sig God. Jag skrattar åt woke, troligen den ondaste ideologin sedan feminismen.

Troligen känner jag mig God när jag går emot andra.
Citera
2024-09-30, 10:01
Medlem
Jag går på bibelmöte/bibelgrupp ungefär varannan vecka. Det brukar folk reagera på. Många har väldigt extrema fördomar om religiösa Jag är absolut inte troende. Men det är trevlig stämning och man lär sig alltid något. De uppskattar också att jag ifrågasätter deras tro.

Jag har också börjat tappa respekten för ett människoliv. Förut ansåg jag att alls har rätt att leva. Inte nu längre. Världen kommer fortsätta som vanligt ändå. Nu anser jag att folk förtjänar att dö oftare och oftare.
Jag är fortfarande emot dödsstraff och oavsett vem som mördas så ska mördaren straffas. Men samtidigt väller det in folk i Sverige som skor sig på andra och skjuter o har sig. När sånt folk stryker med är det klent med sympati från min sida. Ger man sig in i leken...
Citera
2024-09-30, 10:37
Medlem
Jag är helt emot abort, även vid incest/våldtäkt. (Möjligen ok om det räddar mammans liv men det är försvinnande få sådana fall)
Detta är inte särskilt kontroversiellt i många länder men en extrem hållning i Sverige inklusive hos de som kallar sig konservativa och kristna.
Citera
2024-09-30, 10:48
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Min känsla är att många människor faktiskt inte vågar tänka självständigt.

Korrekt.
Citera
2024-09-30, 10:49
Jag tycker alla som är instagram influenser eller "tiktok " profiler borde kastreras och omyndighetsförklarar. ( okej kastreras kanske är inte är seriöst ;P)

Deras personlighet och bekräftelsehoreri behövs inte komma till en ny generation . Göder bara narcissism och ytlighet. Spec personer med barn som lägger upp hela deras barns liv på nätet. De borde fråntas barnen och sättas i fängelse.

ensamstående mammor är ett av skälen därför västvärlden gått åt helvete.

Personer som har trans barn eller manipulerar barn med trans pride och sådant bör också sättas i fängelse .

Nej är inte homofob eller "transfob" men föräldrar eller personer som "påtvingar " eller uppmuntrar 2-3-4-5-6+ åringar att leva i "fel kön" är rent av onda människor.

Vita är också den minst "rasistiska rasen "
av alla och den mest toleranta. "svarta" och "asiater " är betydligt mer rasistiska.
Senast redigerad av captengrogg 2024-09-30 kl. 11:05.
Citera
2024-09-30, 10:57
Avstängd
Galejans avatar
Jag är inte överdrivet förtjust i parlamentarisk demokrati och jag anser att allmän rösträtt gör mer skada än nytta.

Det brukar inte vara särskilt populärt att nämna eftersom vi matats med uppfattningen att det viktigaste är att man röstar, inte vad man röstar på. Det innebär ju i förlängningen att det anses vara bättre om en majoritet röstade på en häst än om denna majoritet inte röstade alls, och det är ju naturligtvis galenskap. Det illustrerar emellertid problemet med att låta även de korkade få göra sina röster hörda.

Rösträtt borde villkoras efter prestation. Du bör vara skattebetalare, ostraffad och med genomgången gymnasieskola för att få lov att rösta i val, annars är du helt enkelt inte tillräckligt investerad i samhället för att din röst ska ha någon slags mening.
Senast redigerad av Galejan 2024-09-30 kl. 10:59.
Citera
2024-09-30, 10:57
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Hej, jag heter Nollpunktnoll och jag är rasist. Precis som alla andra.

Tycker det är OK att vara rasist dvs att ha fördomar om andra baserat på hudfärg, hårfärg och etniskt ursprung.

Varför har vi landsgränser? För att hindra icke-svenskar för att komma in i Sverige. Det innebär inte att man behöver vara vit för att bo här, men ändå är det någonstans lite såhär va: att Sverige tillhör svenskarna, Afrika tillhör afrikanerna och Australien tillhör australienarna. Detta är egentligen självklart.

Jag stör mig på det orealistiska antirasist-idealet där alla människor ska vara "lika". Har också noterat att ju mer man matas med sådan propaganda - vilket jag verkar vara extra känslig för, eftrsom jag blir jävligt kränkt - desto mer sympatiserar jag med dem som vill bevara den vita rasen. För några år sedan tyckte jag rakt av att de var idioter som inbillade sig att invandring = folkmord etc etc.

Men ju mer jag hör av de motsatta åsikterna - att invandrig är helt oproblematiskt ur ett kulturellt perpektiv osv - desto mer står jag på rasbiologernas sida. Har också läst en intressant bok om ras, och måste säga att vissa saker förvånade mig. Afrikaner och svenskar är verkligen olika! OBS! Jag säger inte att den ena är bättre än den andra, men jag anser att vi är väldigt, väldigt olika.

Jag tycker också att svarta har rätt till sina negativa åsikter om vita, liksom araber och afghaner har rätt till sina rasistiska åsikter om andra folkgrupper.

Fördomar visar ju sig ofta stämma, så varför i hela helskotta ska man inte få vara rasist?

Alla ÄR redan rasister dessutom.
Senast redigerad av Nollpunktnoll 2024-09-30 kl. 11:04.
Citera
2024-09-30, 10:58
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
För mig är det inne och ger credd att våga stå för sin åsikt. Jag söker t.o.m. konfrontation. T.ex är jag för bra invandring på FB, och hävdar att Sverige är ett av världens bästa länder att bo i, eftersom de rasister som finns här är generande opålästa. Men de aktuella åren 2010-2020 var jag totalt emot tiggare och flyktingar. Jag var emot coronavaxxin. För kärnkraft. Mot elbilar. För betyg i skolan. osv

Det är strongt att våga stå för sin åsikt fast det blåser kallt och alla som motarbetade antirasisterna 2014 har full credd hos mig.

Jag är naturligtvis emot woke, och woke är den ultimata ideologin där det bara gäller att vara med, helt utan vett och förnuft, för äran att få kalla sig God. Jag skrattar åt woke, troligen den ondaste ideologin sedan feminismen.

Troligen känner jag mig God när jag går emot andra.

Duktigt!
Citera
2024-09-30, 11:21
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slev
Skickar en höftkula i ämnet:

Har varit blodgivare länge men aldrig noterat en mörkhyad, allt ifrån Asien till Samoa
Hur kommer det sig trots att enl BRÅ är dem flesta som påskjuts är unga män med utomnordisk påbrå?

Skiter landsmän i deras utgång eller vad är det som gör att som det verkar ingen ger av sitt blod?

Även jag är blodgivare sedan länge och har också noterat detta. Tog upp detta med någon bekant någon gång som menade att jag inte kunde veta hur det ser ut i resten av landet, och ja - det stämmer. Men jag har svårt att tänka mig att i en annan del av sverige sitter det massa människor med utom-nordiskt påbrå och ger sitt blod.
Citera
2024-09-30, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slev
Skickar en höftkula i ämnet:

Har varit blodgivare länge men aldrig noterat en mörkhyad, allt ifrån Asien till Samoa
Hur kommer det sig trots att enl BRÅ är dem flesta som påskjuts är unga män med utomnordisk påbrå?

Skiter landsmän i deras utgång eller vad är det som gör att som det verkar ingen ger av sitt blod?

Negrer är giriga och missunsamma. Då man inte får pengar för att donera blod i Sverige, så kommer inga negrer göra det då de inte "tjänar" något på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in