Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-30, 16:44
Medlem
DrJolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Ja det kanske är det enda som funkar. Jag har varit vaken hela natten tänkt sönder huvet. Bestämde mig för en stund sen att bara försöka acceptera läget men då blir det att man gråter istället. Kanske är övertrött vet inte..

Ja att älta hjälper inte. I ett sånt här läge är bra sömn det absolut viktigaste.
Citera
2024-09-30, 16:47
Medlem
Skapa ett projekt inom digitala sfären. Vem behöver förstå grundläggande programmering när vi har LLM
Citera
2024-09-30, 17:01
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Nej inte direkt påverkad av samhället
Ok
Citera
2024-09-30, 17:15
Avstängd
Gbg-Smokes avatar
Jävla gnäll kom tillbaka när du är arbetslös och helt utan vänner och flickvän att prata med och ett helt samhälle som mobbar dig.
Du är en riktigt skit kolla hur mycket svar och omtanke du får när du ber om hjälp och kolla min tråd när jag ber om tips istället så kanske du blir gladare folk bryr säg om dig men inte mig kolla själv.

Sverige och dess befolkning har fått mig att tänka som en terrorist.
Senast redigerad av Gbg-Smoke 2024-09-30 kl. 17:17.
Citera
2024-09-30, 17:27
Medlem
TompaOs avatar
Ut i skogen med dig. Back to basics.
Citera
2024-09-30, 17:50
Medlem
Citat:
Ja jag kanske behöver det. Jag har fått så mycket "serverat" i livet och inte behövt kämpa så mycket. Allt har kommit till mig utan att jag ansträngt mig för det (vänner, jobb, ekonomi och allt det där). Det enda jag behövt kämpa med är min psykiska ohälsa. Men det kommer jag nog få göra tills jag dör för där tar utmaningarna aldrig slut.

Du får din psykiska hälsa när du lärt dig att hantera bättre dina känslor.
Citera
2024-09-30, 17:53
Medlem
Citat:
Mitt jobb är roligt jag har ingen lust att byta ut det. Även om jag känner tomhet för allt just nu så vill jag innerst inne ha kvar allting jag har. Kan inte tänka mig något bättre jobb eller några bättre polare osv. Jag behöver bara förstå hur jag ska uppskatta det jag har och känna fina känslor igen.
Visst nån förändring behöver jag väl men vet inte vad.

Förändring som du behöver är att du lär dig hantera dina känslor bättre än du gör idag. Terapi, mindfullness???
Citera
2024-09-30, 17:56
Medlem
Giant Squids avatar
Du kan alltid luta dig tillbaks på att livet kommer få ett slut trots allt.
No one gets out of here alive
Citera
2024-09-30, 18:03
Medlem
Citat:
Jag har aldrig heller varit lycklig jag hatar det äckliga ordet.
Jag begär inte ens att vara det. Jag vill bara må normalbra och uppskatta mitt liv. Inte gå runt och tänker på hur jag ska ta mitt liv.

Är du säker på att du aldrig varit lycklig? Om du samlar dina känsloupplevelser i olika fack kan det hända att du inte kommer ihåg dina bra stunder när du mär dåligt. Om du skriver dagböcker varje dag om ditt mående kanske får du en bättre bild av ditt känsloliv. Du behöver hjälp med att hantera dina känslor om du vill må "normalt".
Citera
2024-09-30, 18:09
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Jag får ångest av såna frågor. Jag vill bara uppskatta mitt liv och människorna i det. Orkar inte känna mig såhär jävla död.
Jo jobbiga frågor.
Det är också frågor som väcktes när jag lämnade barndomen och skulle bli vuxen.
Vuxen på riktigt alltså. Livet lekte och allt gick som på räls tills jag var 31 år.
Mänskligheten har slitit med dessa frågor i årtusenden utan att kunna enas om svaren..
Om man kan få ner dom till sin egen lilla nivå utan att kräva att man löser universums gåta kan det kanske underlätta.
Jag skall inte trötta dig med självklarheter, men är det begynnelsen på en depp så är väl doktorn/terapeuten en bra väg att ta. Åtminstone var det så för mig i alla fall även om jag hade ett helvete i flera år efter 31 år.
Citera
2024-09-30, 18:13
Medlem
Citat:
Det växlar mellan apati och ångest hela tiden så ja jag kan känna känslor men det är bara vidriga känslor.
Jag har vårdkontakt och mediciner men dom hjälper inte.
Jag är inte mottaglig för meditation. Blir stressad som fan bara av att höra ordet.

Du verkar må för dåligt för att börja med att träna känslohantering med hjälp av t ex mindfullness. Jag förstår att du inte är mottaglig i dag för det som jag skrev tidigare. Kan du åka till psykakuten om du börjar fundera på att ta ditt liv? Eller ring dit? Hur länge har du tagit mediciner, kanske har dom inte hunnit börja verka? Vilken typ av vårdkontakt har du, får du terapi?
Citera
2024-09-30, 18:19
Medlem
Hur många timmar om dagen lägger du på konditionsträning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in