Citat:
Ursprungligen postat av
Laidbackwoff
Jag vet att många tycker att religion skulle styras för mycket av ens liv. Men ni som tänker så, tror ni inte man behöver en slags vägledning här i livet? Vi alla lever detta liv en gång, hur ska vi kunna klara oss själva. Jag tror folk har fått en fel och skev bild på Gud.
Förr vad jag en av dom människorna som var ganska emot religion, men jag köpte en bibel och fick en helt ny syn på mitt liv. Jag är idag en troende person från en väldigt neutral agnostisk familj.
Om nån känner att Gud är nåt påhitt eller har andra frågor om Jesus Kristus skulle jag inte ha nåt emot att få förklara från bibliskt perspektiv. Jag tycker alla ska få tro på vad dom vill eller inte alls tro. Men ser folk säga helt fel saker om kristendomen. Jag vill att alla ska få en chans att faktiskt förstå vad Gud är.
Plastlådor är det enda ande jag har sett.
Stickor och maskar.
Psyka och hetsa utan anledning.
Kräver saker utan ge tillbaka.
Är det den guden du menar ens ?
För det börjar bli creepy vem ni en stött på. Om de är manipulativa för att dölja något.
Den säger nej åt precis allt man ska göra eller manipulerar olika sjukdomar för att man ska missa målet.
De anser att varje hjärna ska utnyttjas och slitas på. De skickar konstiga meddelanden jämt.
De har en skum syn på människan som något som ska göras om och manipulerar om vad vi är.
Det är bara magi de håller på med de låtsas vara naturliga och trevliga bara.
Eller du kanske vill vara med och andas i fyrkant från huvudet hela dagarna.
Vill du göra om dina barn till pusselbitar som man plockat bort och lägger tillbaka som straff eller underhållning?
Har inte ens hittat en enda egenskap vi har behov av från någon.
Det var en hemsk dag när de hittade människor.
Helt besatt av sina rutiner är de.