2024-10-12, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fettveken
Nej, det står inte i rapporten på vilket sätt de 88 personerna anses ha varit kopplade till kriminella MC-gäng.
Att vara kopplad till den kriminella mc-miljön, som rapporten beskriver, ska till exempel ses som att en person har varit medlem eller rekryt i ett kriminellt mc-gäng. Det kan också innebära att personen har visat eller visar lojalitet till ett kriminellt mc-gäng eller har kontrollerats av polis när hen har festat i de kriminella mc-gängens lokaler. I andra fall kan kopplingen härledas till att kandidaten har en nära relation till en person som är aktiv inom ett kriminellt mc-gäng
Du citerade ju just en liten del av det?

"Kandidaterna har därefter kontrollerats mot Acta Publicas unika
databaser med tonvikt på förekomst i brottmål, samt mot material från
polisrapporter, förundersökningar och hemlig underrättelseinformation
om kriminell organisering.

Acta Publicas kontinuerligt pågående kartläggningar av individer,
organisationer och företag kopplade till de kriminella mc-nätverken har
använts i den fortsatta granskningen, kompletterat med ny
underrättelseinhämtning.

Kartläggningen har bestått av en kvantitativ genomgång av dessa
individer för att kunna se övergripande mönster i hur många kandidater
med koppling till den organiserade mc-brottsligheten som har engagerat
sig i riksdagspartierna och till vilka partier de har sökt sig.

I den övergripande statistiken kommer kandidaterna benämnas vara
kopplade till kriminella mc-gäng.

Att vara kopplad till den kriminella mc-miljön, som rapporten beskriver,
ska till exempel ses som att en person har varit medlem eller rekryt i ett
kriminellt mc-gäng. Det kan också innebära att personen har visat eller
visar lojalitet till ett kriminellt mc-gäng eller har kontrollerats av polis
när hen har festat i de kriminella mc-gängens lokaler. I andra fall kan
kopplingen härledas till att kandidaten har en nära relation till en
person som är aktiv inom ett kriminellt mc-gäng."

Vad är det du efterfrågar, som du saknar?
(notera hur snäll jag är som gör ditt jobb åt dig)
Citera
2024-10-12, 13:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Om vi bortser från den relativt viktiga säkerhetsaspekten av att veta anser jag att det är rätt rimligt att ha koll på vilka som deltar på ens bröllop, kanske en av de viktigaste dagarna i ens liv. Bortsett från att man kanske vill ha koll på vem som äter och dricker på ens nota. Särskilt som denne gjort det ett flertal ggr.

Nära vänner har jag nog aldrig hävdat. Men du kanske inte läste så noga.
Problemet här är uppenbart att ingen haft vett att ifrågasätta strategin för att befolka en fest där flera riksdagsledamöter och därtill vice statsministern medverkar. Det är lite samma naivitet som förelåg när Olof Palme skulle gå hem från en biograf utan personskydd.

Jag kan inte komma på att jag någonsin hört talas om att en fest på den här nivån tillåter att folk som man inte har koll på ramlar in som "+1". Det är som alla förstår här som kritiken skall koncentreras. Att småsinniga fjortisar med noll insikt sitter på Flashback och fånar ihop skitprat om att Åkesson skulle ha bjudit personen och att han är bland Åkessons närmaste luktar så illa att det finns inte. Trollfabriker. Idolen heter väl Anders Lindberg och då går det så här illa..
Citera
2024-10-12, 13:50
Medlem
Citat:
Problemet här är uppenbart att ingen haft vett att ifrågasätta strategin för att befolka en fest där flera riksdagsledamöter och därtill vice statsministern medverkar. Det är lite samma naivitet som förelåg när Olof Palme skulle gå hem från en biograf utan personskydd.

Jag kan inte komma på att jag någonsin hört talas om att en fest på den här nivån tillåter att folk som man inte har koll på ramlar in som "+1". Det är som alla förstår här som kritiken skall koncentreras. Att småsinniga fjortisar med noll insikt sitter på Flashback och fånar ihop skitprat om att Åkesson skulle ha bjudit personen och att han är bland Åkessons närmaste luktar så illa att det finns inte. Trollfabriker. Idolen heter väl Anders Lindberg och då går det så här illa..
Igen påstår jag inte att mc-presidenten var en av Åkessons närmaste.
Jag påstår att antingen hade Åkesson koll på vem snubben var och då är det problematiskt, eller så hade han inte koll på vem snubben var och då är det problematiskt. Tycker du inte det?
Citera
2024-10-12, 13:50
Avstängd
Citat:
Han har inte varit inbjuden. Du kan släppa det där nu.

Vad menar du? Är ju en vän till Jimmie detta. Hans tjej-kompis som är ihop med den kriminella var ju bjuden med sin respektive. Han känner ju tjejen och vem hon hänger med då de är nära kompisar sedan över 20 år.
Citera
2024-10-12, 13:54
Medlem
Gvasalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Kan tänka mig att Gambino var inbjuden till ett och annat bröllop utan att brudparet blev uthängda för att ha bjudit en förkastlig person när inte ens samhället kunde visa att det var en förkastlig person.
Jimmie vill bli statsminister. Han är med och styr Sverige. Det är skillnad på Jimmie och om Dejan Kulusevski arrangerar fest. Om du inte förstår skillnaden när det kommer till ansvar är det lönlöst att fortsätta denna diskussion. Åkesson är en naiv säkerhetsrisk.
Citera
2024-10-12, 13:54
Medlem
Senaste avsnittet av svenska nyheter, som denna gång behandlade Jimmie Åkesson och hans bröllopsgäst, var ju för jäkla roligt.

Jimmie Åkessons bröllopsgäst
Senast redigerad av VanJon 2024-10-12 kl. 13:57. Anledning: Felaktig länk
Citera
2024-10-12, 13:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Du citerade ju just en liten del av det?

"Kandidaterna har därefter kontrollerats mot Acta Publicas unika
databaser med tonvikt på förekomst i brottmål, samt mot material från
polisrapporter, förundersökningar och hemlig underrättelseinformation
om kriminell organisering.

Acta Publicas kontinuerligt pågående kartläggningar av individer,
organisationer och företag kopplade till de kriminella mc-nätverken har
använts i den fortsatta granskningen, kompletterat med ny
underrättelseinhämtning.

Kartläggningen har bestått av en kvantitativ genomgång av dessa
individer för att kunna se övergripande mönster i hur många kandidater
med koppling till den organiserade mc-brottsligheten som har engagerat
sig i riksdagspartierna och till vilka partier de har sökt sig.

I den övergripande statistiken kommer kandidaterna benämnas vara
kopplade till kriminella mc-gäng.

Att vara kopplad till den kriminella mc-miljön, som rapporten beskriver,
ska till exempel ses som att en person har varit medlem eller rekryt i ett
kriminellt mc-gäng. Det kan också innebära att personen har visat eller
visar lojalitet till ett kriminellt mc-gäng eller har kontrollerats av polis
när hen har festat i de kriminella mc-gängens lokaler. I andra fall kan
kopplingen härledas till att kandidaten har en nära relation till en
person som är aktiv inom ett kriminellt mc-gäng."

Vad är det du efterfrågar, som du saknar?
(notera hur snäll jag är som gör ditt jobb åt dig)
Vad består den nära relationen utav i de 88 fall där Acta Publica påstår att den existerar? En kompis polare som känner en lirare med en flickvän vars farsa jobbar på ett firma där ägarens kusin är tandläkare till en pensionär i Hofors vars son arbetade på Scania tillsammans med pappan till en som synts på samma fest som sonen till en medlem i Brushornas Maffia AB?

Skall jag verkligen behöva förklara för dig att en subjektiv definition där man inte redovisar hur den applicerats är helt meningslös.

Domaren: "Herr Åklagare, vad har ni för bevis för att den åtalade körde för fort"?
Åklagaren: "Herr Ordförande, definitionen på fortkörning är att den åtalade.....kört för fort"
Domaren: "Ja det är bra, men kan du berätta hur ni fastställt att den åtalade kört för fort?"
Åklagaren: "Fortkörning är när man kör fortare än vad som är tillåtet, och det har den åtalade gjort. Skall jag behöva göra jobbet åt dig"

Citera
2024-10-12, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Jag röstar sd och älskar Jimmie men han bör avgå för detta . Finns inget snack om saken . Du kan inte bygga hela ditt parti på invandrare och kriminalitet och samtidigt umgås med dessa. Sen att säga att INGEN i sd visste detta är bara helt sjukt . Fucking lögnarfittor
Du har aldrig röstat SD!
Ditt inlägg är ett i raden under epitetet lobbying!
Du vet "drevet"...
Citera
2024-10-12, 14:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Vad menar du? Är ju en vän till Jimmie detta. Hans tjej-kompis som är ihop med den kriminella var ju bjuden med sin respektive. Han känner ju tjejen och vem hon hänger med då de är nära kompisar sedan över 20 år.
Nej, det är vad jag förstått ingen vän till Åkesson. Han har inte blivit bjuden och han umgås inte med Åkesson. Det är Åkessons f.d. partikamrat och vän som blivit inbjuden och hon har tagit med sin respektive som sin gäst (+1). Enligt uppgift sträcker sig Åkessons umgänge med Hedarv till att han vet att han är kvinnans respektive och har sagt "hej" och nickat igenkännande åt honom vid de tillfällen han varit närvarande på några av de fester där Åkesson bjudit in sin vän (och hon tagit med sig sin respektive som gäst). Hela grejen att försöka ljuga ihop något om att Åkesson och Hedarv är bästa polare är bara fånig. De "hänger" inte.
Citera
2024-10-12, 14:06
Citat:
Vad jag förstår är det Mattias Karlssons f.d. som tagit med sig sin respektive. Personen var inte bjuden men kom som gäst till en av dom inbjudna. Att man inte lyckats få fram informationen till rätt personer för att stoppa honom från att medverka är en helt annan sak. Men att sitta i en tråd på Flashback i flera dagar och hitta på att Åkesson bjudit personen och att han är en av Åkesson närmaste är löjligt. Du framstår som ett troll.

Ja det kanske du kan tycka men jag tycker nog faktiskt att det är du som främst framställer det själv som ett riktigt troll just nu ett anställt troll som går in för att bara sprida ner massa s*** och dynga i tråden. Vi andra att hon har suttit här och gjort det sedan första början på alla har deltagit och gett sin åsikter.

Sedan kommer du en vecka senare och påbörjar samma konstiga frågor som vi redan har avhandlat därför säger jag återigen till dig att du ska ta kanske börja läsa igenom tråden från början innan du ställer massa korkade frågor.
+1 har vi redan pratat om det är precis lika gilt som något annat han kom dit för inklädd och var med på vigseln precis som de andra lika mycket bjudna och det var inga 500 personer.

Det var Åkessons närmaste krets som var med på vigseln så du kan liksom glömma ditt spammande med lögner
Citera
2024-10-12, 14:07
Citat:
Åkesson är en brottsling för att han påstås umgås med "hjärnkriminella" när en av de personer han bjuder till sitt bröllop tar med sig en gäst med högst tvivelaktig bakgrund? Du verkar faktiskt som klippt och skuren för att sätta upp ett av "Microsofts security department" i Indien där man lurar gamla människor att betala $5000 för att få ett virus borttaget på sin dator. "Hotades den gamla personen att betala $5000 för att få viruset bortttaget? Hon kunde sagt nej!".

Nej den där brottsligheten du pratar om med den där Indien det är mer sånt som din polare på mc-gänget håller på med.
Det var ju det som hans egna kompisar och dömda för bedrägeri och utpressning.

Försök inte måla in det här som du att det ska vara någonting som sossarna har gjort.
Gamlingarna hade fullständig kontroll kan man inte själv avgöra om man ska köpa lotter så ska man kanske inte ha hand om sin ekonomi själv heller.
Det kallas för egenansvar!

Men är fortfarande ot för denna tråden. Var god respektera det.
Citera
2024-10-12, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanJon
Senaste avsnittet av svenska nyheter, som denna gång behandlade Jimmie Åkesson och hans bröllopsgäst, var ju för jäkla roligt.

Jimmie Åkessons bröllopsgäst

Länken funkade inte så fixar det:

https://www.youtube.com/watch?v=WoIOUZhis1E
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in