2024-05-01, 15:00
Medlem
HowLongIsNows avatar
Det är inte antingen ELLER. Låt oss byta ordning på vad du skrev så logiken stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av dip
så är det ett klantarsle strax över normalbegåvning, som flummar på både det ena och det andra på vardagsbasis, som i affekt dödsmisshandlade//tog livet av sin fd. flickvän (för att hon försökte lämna honom) med troligtvis sparkar först (tvivlar på att han klarar av att använda knytnävarna utan att han skulle göra sig illa) och sedan med hjälp av någon form av spetsigt våld (kniv)
Ja, och det är fortfarande uppsåt.
Jag tror inte heller att detta var planerat långt i förväg.

OCH

Citat:
japp, absolut att han inte gjorde rent knivarna ordentligt, fyllde toan med kuddvar, såg till så att packmaterialet för huvudet var smetfullt av hans egna fingeravtryck osv osv

allt detta, 'högst medvetet'

Högst medvetet och improviserat, under tidspress. Det krävs ett speciellt psyke för att behålla lugnet i den här situationen, istället för att bryta ihop av panikångest och ringa 112 eller sin morsa.
Det finns forskning på att det vanliga beteendet vid dödligt partnervåld är att gärningsmannen relativt snart efter brottet ringer och anmäler sig.

Att istället bestämma sig för att stycka, förpacka, forsla bort, städa upp är definitivt att hålla huvudet kallt i min bok.
När han upptäckte att han inte kunde spola ner kuddstoppningen så bytte han spår och packade den i soppåsar.

Citat:
"styckning" är ett bra sätt att göra sig av med en kropp absolut, att stycka någon i sin egen bostad däremot? är riktigt jävla stendumt, vet inte vad du vet om att få bort blodspår, men jag kan tala om för dig gratis att det funkar inte som du sett på CSI på tvn.

Misstaget du gör i ditt resonemang är du utgår från hur en (någorlunda) normalt funtad person skulle tänka efter att ha ”råkat” slå ihjäl en annan person i affekt. Och en sådan person skulle ringa 112. Det finns ett flertal trådar om den sortens mördare.

Tishko tänker bara på en person och det är Tishko. Så när han väl dödat Wilma behövde han improvisera en lösning med målet att slippa bli dömd för mord.
Han är en spenslig man och kunde inte kånka ut Wilma i en matta. Vad fan skulle han göra?
De flesta ångerfulla mördare dröjer sig kvar på platsen. Jag kan ge dig 3 sådana färska fall.

Men inte Tishko. Han var smart nog att lämna platsen för att skapa frågetecken kring var han befunnit sig i anslutning till mordet. Hade någon hittat Wilma direkt så hade ju han haft ett fint alibi.
Tågresan mot Göteborg var säkerligen en improvisation.
Kanske kom han på att han borde kasta bort något. Eller så kläcktes nästa idé om att stycka kroppen och forsla bort den med hemtjänstens fordon.
Blodet fanns redan i lägenheten så det skulle inte spela någon roll om han blodade ner mer.

Jag skulle påstå att hans agerande var synnerligen rationellt givet hans mål i varje situation.
Sen är det en annan sak att han inte var tillräckligt begåvad för att fullfölja i tid.
Citera
2024-08-24, 19:43
Medlem
Varför berättade han att hon försökt ta sitt liv egentligen? Stämmer ens de undrar man.

Varför dödade han inte henne som de såg ut som självmord istället.... varför stycka...

Han är inte smart
Citera
2024-08-25, 00:32
Medlem
Baron21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Varför berättade han att hon försökt ta sitt liv egentligen? Stämmer ens de undrar man.

Varför dödade han inte henne som de såg ut som självmord istället.... varför stycka...

Han är inte smart

Han är en j-a råtta
Citera
2024-08-25, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baron21
Han är en j-a råtta

Milt sagt ...

Men jag blir frustrerad att ingen av hennes närhet ringt polisen tidigare :/
Citera
2024-08-26, 08:35
Medlem
Lyssnar på rättegången om vännen Hanna som berättar och hon verkar ju skydda Thisko
Citera
2024-10-16, 09:48
Medlem
surfriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Milt sagt ...

Men jag blir frustrerad att ingen av hennes närhet ringt polisen tidigare :/

Håller helt med. Fattar heller inte hur grannarna inte ringt till polisen efter alla bråk… tycker det är en självklarhet att man gör det. Har själv gjort flera gånger som ung och till och med gått och knackat på dörren för att se vad som hände. Efter ett tag just den gången och efter polisen hade varit där visade det sig att det begick våld i hemmet, vet ej hur kvinnan mår idag för fick aldrig någon uppdatering igen så antar att dom lade ner det

Så viktig att göra sådant, vet om att dom till och med lärt mina barn i skolan att ringa polisen om dom hör bråk hos grannar.
Citera
2024-10-16, 10:11
Medlem
DARYLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surfrider
Håller helt med. Fattar heller inte hur grannarna inte ringt till polisen efter alla bråk… tycker det är en självklarhet att man gör det. Har själv gjort flera gånger som ung och till och med gått och knackat på dörren för att se vad som hände. Efter ett tag just den gången och efter polisen hade varit där visade det sig att det begick våld i hemmet, vet ej hur kvinnan mår idag för fick aldrig någon uppdatering igen så antar att dom lade ner det

Så viktig att göra sådant, vet om att dom till och med lärt mina barn i skolan att ringa polisen om dom hör bråk hos grannar.

Det märks att du inte bor i en s.k. utsatt förort. Hade du "knackat på" hos en babbeluring eller om dom fått reda på att du ringt polisen på dem så hade du inte kunnat bo kvar där, alternativt varit död.
Citera
2024-10-16, 10:24
Medlem
surfriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Det märks att du inte bor i en s.k. utsatt förort. Hade du "knackat på" hos en babbeluring eller om dom fått reda på att du ringt polisen på dem så hade du inte kunnat bo kvar där, alternativt varit död.

Nej det gör jag inte, sen så jag också att detta var när jag var ung och mina barn går i skolan och lär sig om våld i hemmet så du kan nog gissa att det va ett tag sen detta skedde

Men det gjorde inte Wilma och Tishko heller, i Uddevalla är inte en utsatt förort. Sa inte att det är ett måste eller att man behöver speciellt inte om man bor i en sån ort då förstår jag att man inte vågar och det hade nog inte jag heller gjort, speciellt inte i dagens läge. Men just i detta fallet förstår jag det ej, dessutom hade grannar knackat på och sagt till dom att vara tysta flera gånger, till och med någon dag innan mordet enligt ena grannen, men ej ringt polis
Senast redigerad av surfrider 2024-10-16 kl. 10:29.
Citera
2024-10-16, 11:08
Medlem
DARYLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surfrider
Nej det gör jag inte, sen så jag också att detta var när jag var ung och mina barn går i skolan och lär sig om våld i hemmet så du kan nog gissa att det va ett tag sen detta skedde

Men det gjorde inte Wilma och Tishko heller, i Uddevalla är inte en utsatt förort. Sa inte att det är ett måste eller att man behöver speciellt inte om man bor i en sån ort då förstår jag att man inte vågar och det hade nog inte jag heller gjort, speciellt inte i dagens läge. Men just i detta fallet förstår jag det ej, dessutom hade grannar knackat på och sagt till dom att vara tysta flera gånger, till och med någon dag innan mordet enligt ena grannen, men ej ringt polis

"Tichco" är väl att betrakta som den "utsatta förorten". Om han kan mörda och stycka sin egna flickvän för en bagatell vad tror du han kan göra med någon utomstående svennebanan som ringt snuten på honom vilket skulle kunna ge stora konsekvenser för honom? Jag säger att det är farligt att agera i dagens läge och detta pga invandringen. Jag tänker på alla de etniska svenskar som bor i förorter och som (på svenskt maner) tjallat på folk (babbar) och sedan råkat illa ut. Egentligen kanske dom kan ha det för dom är ju "vänstermänniskor" och har säkert röstat på sjuklövern i hela sina liv och kanske till och med varit de som upprätthållit den åsiktskorridor som gjort att massinvandringen från MENA kunnat fortsätta så länge som den gjort.
Citera
2024-10-16, 16:59
Medlem
surfriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
"Tichco" är väl att betrakta som den "utsatta förorten". Om han kan mörda och stycka sin egna flickvän för en bagatell vad tror du han kan göra med någon utomstående svennebanan som ringt snuten på honom vilket skulle kunna ge stora konsekvenser för honom? Jag säger att det är farligt att agera i dagens läge och detta pga invandringen. Jag tänker på alla de etniska svenskar som bor i förorter och som (på svenskt maner) tjallat på folk (babbar) och sedan råkat illa ut. Egentligen kanske dom kan ha det för dom är ju "vänstermänniskor" och har säkert röstat på sjuklövern i hela sina liv och kanske till och med varit de som upprätthållit den åsiktskorridor som gjort att massinvandringen från MENA kunnat fortsätta så länge som den gjort.

Trodde vi pratade om förorter och inte enstaka personer Skämt åsido Tishko vågade inte ens öppna dörren för Wilmas far eller de grannar som knackade på, så har svårt att se honom ge konsekvenser till någon som han ej har haft kontroll över sen hon var 14 (tror jag hon va) och misshandlat sedan inna som dessutom inte haft ett bra hemmaliv eller bra psykisk hälsa. Dessutom fick han stryk hela skolgången och efter. Jag fattar vad du menar och håller helt med, men Tishko är inte i närheten av dom du snackar om, han har varken kontakter eller styrkan att ge någon konsekvenser på det sättet och har aldrig varit.

Han är en feg och sjuk jävel som valde en tjej han kunde manipulera och använda till sina sjuka fantasier och såg henne inte som något annat än en ägodel han hade aldrig vågat ge sig på en annan man eller någon större och starkare än honom, då är han inte så modig längre som man kan se både innan och nu i fängelse. Hans enda styrka är att manipulera och ge sig på kvinnor eller de som är mindre än honom.
Citera
2024-10-16, 21:02
Medlem
HRTs avatar
Ett kriminellt blatte kräk som man borde trampas ihjäl som den insekt han är
Citera
2024-10-16, 22:11
Medlem
Va tusan, har det redan gått fem år sedan mordet. Ja nästan fem i alla fall, i november.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in