Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-15, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagspringer
De som blint litar på teknisk analys kan lika gärna singla slant. De stirrar på grafer, drar linjer och tror att de kan förutsäga marknaden, men i verkligheten är deras "strategier" inte mer än rena gissningar.
Förr LÄNGE sedan kunde det ligga något verkligt i TA. Det kunde komma en signal före nyhet publicerades av att insiders gjorde olagliga affärer p g a att de visste nyheten innan den publicerades, eller så hade de inte varit tysta som de skulle så andra hade snappat upp det.
Eller så hade någon som t ex jag listat ut att det skulle bli bättre än snart.
(Som t ex då jag hade läst att ett oljebolag bygde pipeline till nätet så de skulle börja tjäna mycket mer. Dels köpte jag själv och dels var det fler, som köpte på min rekomendation, och då bildades ÄVEN en TA-köpsignal, vilket gjorde att de gick upp 40 %. Vet inte hur många, som handlade på min FA-rapport eller på TA-signalen den bildade. (Efter rapporten kom gick de upp ytterligare 40 %. )

MEN NUMERA är det så många TA-idioter OCH antagligen folk, som UTNYTTJAR dem genom att SKAPA* sådana signaler, så nu är TA-signalerna ofta INTE relaterade till sådant som insiderinfo så då är det inte längre tecken på värdeförändring.

Jag vet hur man gör Det är olagligt i Sverige, men jag antar att en del utlänska storfräsare gör sådant.
Dessutom är det nu så många, som handlar bara på TA, så TA-"sanningar" blir lätt självuppfyllande
-ett tag.

*I en liten omsatt aktie behövs det lite kapital för att skapa TA-signaler. Lilla jag skulle kunna ha gjort det.
Någon kan skapa en köpsignal genom egna köp så TA-folk går in och köper. Då kursen gått upp kan signalskaparen sälja sitt innehav och tjäna bra. Då blir det en säljsignal så TA-folk säljer och kursen går ner igen.
Om det finns tillräckligt med TA-idioter i den aktien, kan manipulatörer göra likadant igen...
Citera
2024-10-16, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Förr LÄNGE sedan kunde det ligga något verkligt i TA. Det kunde komma en signal före nyhet publicerades av att insiders gjorde olagliga affärer p g a att de visste nyheten innan den publicerades, eller så hade de inte varit tysta som de skulle så andra hade snappat upp det.
Eller så hade någon som t ex jag listat ut att det skulle bli bättre än snart.
(Som t ex då jag hade läst att ett oljebolag bygde pipeline till nätet så de skulle börja tjäna mycket mer. Dels köpte jag själv och dels var det fler, som köpte på min rekomendation, och då bildades ÄVEN en TA-köpsignal, vilket gjorde att de gick upp 40 %. Vet inte hur många, som handlade på min FA-rapport eller på TA-signalen den bildade. (Efter rapporten kom gick de upp ytterligare 40 %. )

MEN NUMERA är det så många TA-idioter OCH antagligen folk, som UTNYTTJAR dem genom att SKAPA* sådana signaler, så nu är TA-signalerna ofta INTE relaterade till sådant som insiderinfo så då är det inte längre tecken på värdeförändring.

Jag vet hur man gör Det är olagligt i Sverige, men jag antar att en del utlänska storfräsare gör sådant.
Dessutom är det nu så många, som handlar bara på TA, så TA-"sanningar" blir lätt självuppfyllande
-ett tag.

*I en liten omsatt aktie behövs det lite kapital för att skapa TA-signaler. Lilla jag skulle kunna ha gjort det.
Någon kan skapa en köpsignal genom egna köp så TA-folk går in och köper. Då kursen gått upp kan signalskaparen sälja sitt innehav och tjäna bra. Då blir det en säljsignal så TA-folk säljer och kursen går ner igen.
Om det finns tillräckligt med TA-idioter i den aktien, kan manipulatörer göra likadant igen...

Vem trodde att det fanns någon vettig människa kvar i detta land. Att analyshasse har 70 000 följare har verkligen fått mig att ifrågasätta deras existens

Jag håller med dig helt. Även när insiders agerade och det syntes i graferna, handlade det inte om korta daytrades. Det var mer att man kunde komma in tidigt och hålla positionen tills nyheten blev officiell och marknaden justerade värdet. Det var alltså mer långsiktiga uppgångar som folk försökte dra nytta av, inte snabba, korta vinster.

Analyshasse kan ha medlemmar eftersom många tror på självuppfyllande profetior – att om tillräckligt många följer samma signaler, kommer kursen att röra sig därefter kortsiktigt Det är en smart affärsidé att sälja kurser och påstå att man kan lära ut en "vinnande strategi" för trading, även om det i själva verket handlar om spekulation. Folk betalar för hoppet om snabba vinster, vilket gör det till en lönsam modell för kursförsäljning, oavsett om medlemmarna faktiskt tjänar pengar långsiktigt eller inte. Sedan hyra en lamborghini för pengarna från kurserna man har sålt, och påstå att det är TA och marknadsföra skiten ur det

De TA-idioterna som är på rätt sida av myntet tror att deras vinst har bestått av teknisk analys, och fortsätter köpa analyshasse+. Om 1000 idioter singlar slant 50 gånger kommer vissa tjänat pengar och vissa förlorat, det är så sannolikhetslära fungerar.
Senast redigerad av Jagspringer 2024-10-16 kl. 10:58.
Citera
2024-10-16, 11:58
Medlem
Citat:
Jag håller med dig helt. Även när insiders agerade och det syntes i graferna, handlade det inte om korta daytrades. Det var mer att man kunde komma in tidigt och hålla positionen tills nyheten blev officiell och marknaden justerade värdet. Det var alltså mer långsiktiga uppgångar som folk försökte dra nytta av, inte snabba, korta vinster.
Ja. Det gällde aktier, som var värda mer än priset.
Det är i sådana, som jag har tjänat alla mina vinster, med den skillnaden att jag kom in före signalen, eftersom jag hittade värdet innan dess. Sedan hängde andra på, en del på mina publicerade analyser, en del kom in senare av TA-signaler eller nästa kvartalsrapport.
Citat:
Vem trodde att det fanns någon vettig människa kvar i detta land. Att analyshasse har 70 000 följare har verkligen fått mig att ifrågasätta deras existens

Folk betalar för hoppet om snabba vinster
Ja. Girighet + dumhet = Perfekt för att blåst

Hörde nyligen att i typ "Nigeriabreven" skriver de stavfel MED FLIT för att sortera bort de smarta så de inte behöver lägga tid på dem, så de lättlurade blir kvar...

En engelsk komiker berättade att han spelade med för att få skämtmatrial
Jag brukar få en annan slags erbjudanden, eftersom jag är affärsman, och jag spelar med ibland. Nästan alla är säkert blåsningar, men ett par av dem har t o m verkar ärligt sagt att de vill att vi ska tvätta pengarna åt dem och att de vill komma och leverera dem själva i diplomatväskor, UTAN att vi betalar något. Men det vill jag inte, det finns roligare saker än att sitta i fängelse
Citera
2024-10-16, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1871
Du kan lugna ner dig lite nu, ingen som varit med länge köper ditt skitsnack, du kan inte ens skriva Buffett rätt. Mycket tydligt att du är en nolla med en stor glapp käft.

Vad gäller kursdubblerare EQL.

Tänk dig Medallion Fund, de anställer världens bästa matematiker, fysiker och kvantanalytiker för att räkna på komplexa modeller och algoritmer. Men om de bara hade anlitat er TA-entusiaster istället, hade de sparat alla de där miljarderna! TA-folket hade bara tittat på grafen, pekat på två linjer som korsar varandra och sagt: 'Här har ni det! Köp!' Alla deras toppforskare hade kunnat ta semester, för vem behöver avancerad analys när man har magiska linjer och lite grafstirrande?
Senast redigerad av Jagspringer 2024-10-16 kl. 13:29.
Citera
2024-10-16, 21:17
Medlem
Varför kommer alltid hans släpp den 25:e när lönen kommer?.
Citera
2024-10-16, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
En del idioter hävdar att Analyshasse och jag är lika, fastän TA och FA!!!

Det är skrattretande att folk jämför FA-baserade analyser med Analyshasses TA-grafer. FA handlar om verkliga värden och att förstå ett företags fundamenta, medan TA är som att stirra på mönster i sanden och hoppas på magi. Vi alla med en fungerande hjärna vet ju att TA inte fungerar långsiktigt, men ändå finns det de som tror på det. Som man säger, sista idioten är inte född än

Välkommen till den moderna marknadsekonomin, där vi har bytt ut sunt förnuft mot Bitcoin och teknisk analys! Här handlar det inte om bolagsvinster eller fundamentala värden längre – bara om att stirra på grafer och hoppas att digitala mynt ska förvandlas till guld och korsande linjer ska göra dig rik. Dårskapen har aldrig varit så kreativ
Senast redigerad av Jagspringer 2024-10-16 kl. 22:36.
Citera
2024-10-16, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliten987
Varför kommer alltid hans släpp den 25:e när lönen kommer?.

Eftersom det är då plånböckerna är som mest öppna. Han tjänar ju inte pengar på sin egen tekniska analys, utan på att sälja sina kurser till dem som hoppas på snabba vinster. TA är det perfekta verktyget för att sälja in kurser till dem som inte vet bättre. Om någon inte går plus? Då säger han att de behöver fler kurser. Går de plus? Då påstår han att det är tack vare hans expertis. Men i verkligheten är det som Om du tar 2000 idioter och låter dem singla slant 50 gånger, kommer några av dem definitivt att göra betydande vinster. Men det betyder inte att Analyshasse och hans TA-magiska grafer har rätt – det betyder bara att turen, precis som dumheten, aldrig tar slut!
Citera
2024-10-17, 11:11
Medlem
Kan rekommendera podcasten "skamvrån" avsnitt 27; instagramprofilernas pyramidspel" . Hans- Åke avhandlas bland andra sköningar.
Citera
2024-10-24, 04:32
Medlem
maindas avatar
Alltid 25e när folk får påfyllning i kassan 😂 de här ”gratis” upplägget att folk ska investera $300 i T4Trade fungerar som så att för varje kund AH värvar så får han behålla $300 , och allt extra kunden petar in efter det går till plattformen. Lite som att värva folk till Bet365 och när dom spelat bort första pengarna så alla pengar efter går direkt till plattformen.

Ett flertal i Dubai som lever på att marknadsföra detta upplägget.

Hans Instagram kommentarer är fyllda med fejk konton och han raderar alla kritiska meddelanden, dessa 70k är mestadels fejk följare, Danjal har sålt sig till AH då han betala han för reklam för han vet att han har en stor svensk följarskara som AH vill komma åt, danjal gjorde ”10x” på sin investering men ingen har visat sina siffror som är de första man gör för att kunna backa upp sitt statement. Varför lägger man inte ner allt och bara lever på trading isf? Stor röd flagga

Nu kommer de snart komma massa fejk prints på vinster bara för dom läser att vi reagerar på att inga belopp redovisas ska ni se 😂
Citera
2024-10-26, 08:50
Medlem
rogervattens avatar
Om AnalysHasse nu hade kunnat leverera 90% avkastning på eget kapital fem år i rad hade han ju kunnat startat en egen investeringsfirma; driva hedgefondverksamhet; ta in externt kapital och bli snuskigt rik. Att folk kan få för sig att köpa hans skit glädjer mig till viss del för att det bekräftar att jag inte är så dum som jag ibland kan känna mig, men också känner jag en avsky mot AnalysHasse och Danjal som utnyttjar folk som tyvärr inte vet bättre. Det gäller ju bara att vara en gnutta cynisk för att se igenom skiten, är det möjligt att så många människor är så naiva? Eller är det girigheten kombinerat med begränsad kunskap som skymmer allt kritiskt tänkande?
Senast redigerad av rogervatten 2024-10-26 kl. 09:00.
Citera
2024-10-26, 09:22
Medlem
rogervattens avatar
Citat:
Tänk dig Medallion Fund, de anställer världens bästa matematiker, fysiker och kvantanalytiker för att räkna på komplexa modeller och algoritmer. Men om de bara hade anlitat er TA-entusiaster istället, hade de sparat alla de där miljarderna! TA-folket hade bara tittat på grafen, pekat på två linjer som korsar varandra och sagt: 'Här har ni det! Köp!' Alla deras toppforskare hade kunnat ta semester, för vem behöver avancerad analys när man har magiska linjer och lite grafstirrande?
Det jag säger. Om målet nu är tjäna pengar, borde alla dessa lågutbildade TA-fantaster starta sina egna fonder. Kommer nog bli svårt att attrahera investerare när de behöver bevisa sina strategiers effektivitet med faktiskt testhandel och kunna visa upp en stabil, riskjusterad avkastning. Eller så kanske institutionella investerare faktiskt lockas av 'magiska linjer', trots att det inte finns några som helst bevis på att strategin faktiskt är lönsam.
Citera
2024-10-26, 12:34
Medlem
aspirings avatar
Teknologisk Analys ja.. man stoppar in siffror i ena änden och i andra änden kommer det ut ett diagram som visar exakt hur börsen kommer gå. En magisk maskin som sprungen ur Dr. Balthazar's värld
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in