Citat:
Förr LÄNGE sedan kunde det ligga något verkligt i TA. Det kunde komma en signal före nyhet publicerades av att insiders gjorde olagliga affärer p g a att de visste nyheten innan den publicerades, eller så hade de inte varit tysta som de skulle så andra hade snappat upp det.Eller så hade någon som t ex jag listat ut att det skulle bli bättre än snart.
(Som t ex då jag hade läst att ett oljebolag bygde pipeline till nätet så de skulle börja tjäna mycket mer. Dels köpte jag själv och dels var det fler, som köpte på min rekomendation, och då bildades ÄVEN en TA-köpsignal, vilket gjorde att de gick upp 40 %. Vet inte hur många, som handlade på min FA-rapport eller på TA-signalen den bildade. (Efter rapporten kom gick de upp ytterligare 40 %. )
MEN NUMERA är det så många TA-idioter OCH antagligen folk, som UTNYTTJAR dem genom att SKAPA* sådana signaler, så nu är TA-signalerna ofta INTE relaterade till sådant som insiderinfo så då är det inte längre tecken på värdeförändring.
Jag vet hur man gör Det är olagligt i Sverige, men jag antar att en del utlänska storfräsare gör sådant.
Dessutom är det nu så många, som handlar bara på TA, så TA-"sanningar" blir lätt självuppfyllande
-ett tag.
*I en liten omsatt aktie behövs det lite kapital för att skapa TA-signaler. Lilla jag skulle kunna ha gjort det.
Någon kan skapa en köpsignal genom egna köp så TA-folk går in och köper. Då kursen gått upp kan signalskaparen sälja sitt innehav och tjäna bra. Då blir det en säljsignal så TA-folk säljer och kursen går ner igen.
Om det finns tillräckligt med TA-idioter i den aktien, kan manipulatörer göra likadant igen...