Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Jag kollade upp Bror Sören Plahn i Sveriges befolkning 1970 och kan inte hitta honom.
Den försvunne var född antingen 1947 eller 1948. Ingen person med dessa uppgifter passar in på den försvunne. Någon annan kan väl också kolla upp detta.
Intressant. Han ska ha varit född 1948. Jag har också sökt efter spår, men har förutom artikeln jag utgått från enbart hittat dödförklaringen. Där står hans personnummer, vilket ska ha varit 481028-1479. I samma ansökan så står det att Bror Sören Plahn ska anmäla sig hos tingsrätten senast 1/9 1986. Så jag antar att han inte dödförklarades föränn 1986 då.
Det finns inga andra artiklar än dessa från 1985-1986 i Unt:s arkiv gällande Sören Plahn, vilket är märkligt. Om det var stort pådrag vid försvinnandet så bör det ha resulterat i en notis iallafall.
Föräldrarna var skrivna på Bergsgatan 74 i Enköping, vilket även kan ha varit Sörens adress tidigare, om det kan hjälpa dig vid sökning.
Kan hans "tillstånd" ha gjort att han inte syns i folkbokföringen? Om man var omyndigförklarad eller liknande, detta var ju helt klart en annan tid gällande sånt.
Edit : Jag hittade en gubbe som skulle kunna vara far till Sören. Om det är han så stavade familjen då utan h i efternamnet. Testade du det vid sökning?