2024-10-18, 13:35
Medlem
Lebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omiga
IM och AB/LP:s vittnesuppgifter är oförenliga, och man kan kanske inte utesluta att de som faktiskt befann sig på platsen hade bättre möjlighet att göra korrekta observationer – det vill säga, att vi har att göra med en efterföljande gärningsman.

IM:s vittnesuppgifter är inte heller helt problemfria. Dels för att han befann sig långt från platsen, dels för att han uppger sig ha sett saker som ingen annan har observerat, och dels för att hans uppgifter har ändrats över tid.

Jag ser därför ingen anledning att automatiskt ge hans vittnesmål företräde framför AB/LP.

1. Det sällskap som skulle ha passerat norrut och befann sig 10-15 meter från händelserna (förhör 14/3) inns inte där vid den tidpunkten. Det ligger nära tillhands att han förväxlat dessa med Boforsgänget som passerat ut från handlingen långt tidigare.

2. IM observerade gm i 3-5 minuter (uppgiften varierar). I det spannet bör andra vittnen ha passerat platsen utan att lägga märke till honom.

3. IM är det enda av ett 25-tal vittnen som påstår att gärningsmannen på något sätt rundade paret och vid något tillfälle stod med ryggen mot Sveavägen. Såvitt jag förstår är denna uppgift unik.

Hovrätten 48:00

Hovrättan (via Ottos kanal)
https://www.youtube.com/watch?v=FMMm...tto%27sInsight

Trafiken på den östra sidan, inlägget har några år på nacken och kan delvis uppdateras, men den principiella uppfattningen framgår.
(FB) Tråden om Christer Andersson

Ottos spinn
https://www.youtube.com/watch?v=LxDX...tto%27sInsight

Problemet med Fauzzi som Ingmar Krusell löste med hjälp av IM:s senare observationer och bok
(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986

Relaterat och upprinnelsen till dessa inlägg

Alla som läser förhören med Inge Mårelius häpnar över vilka frågor han fick (och inte fick) 1986.

Jag har inte påstått att en ensam GM sköt Olof Palme. Ingemar Krusells alternativa gärningsmän i två eller tre riktningar från Grand (som Krusell trodde på innan det falska vittnet Alf Lundin dök upp) är mer sannolika. Se Krusells artikel i Polistidningen nummer 4 1986.

Jag har påstått att man inte kan motbevisa en ensam GM (i framtiden kanske man kan).

En ensam GM kan ha fortsatt på Sveavägens västra sida och korsat gatan vid reklampelaren 15 meter norr om Tunnelgatan (och väntat en kortare stund). Om Inge Mårelius (som såg att GM väntade en längre stund) och Pia Engström (som såg att ingen följde efter paret från Grand) båda såg fel och walkie-talkie-männen har andra förklaringar. Man kan invända. Man kan inte motbevisa.

En ensam GM som följde efter paret Palme längs Skandiahuset (på Sveavägens östra sida) och sedan hamnade före paret Palme (och ställde sig och väntade) kan man motbevisa. Även Hans Holmér skrev (i sin bok "Olof Palme är skjuten!" från 1988) att GM rörde sig så. Holmér nämnde inte Nicola Fauzzi i boken.

Fauzzi mötte ingen GM före paret Palme. Om inte Fauzzi också såg fel. En GM som rörde sig så kunde inte ha väntat när Fauzzi passerade Tunnelgatan. En GM som rörde sig så kunde inte ha nått Tunnelgatan så tidigt.

Lars-Åke Hellgren, familjen Schaeffer, paret Palme och Anders Björkman (när han hade vänt) gick söderut längs Skandiahuset. I den ordningen. Hellgren och familjen Schaeffer hörde inte skotten.

Björkmans sällskap och Nicola Fauzzi gick norrut längs Skandiahuset. I den ordningen. Björkmans tre kamrater hörde inte skotten.

Paret Ami Rolder och Göran Åslund och paret Anja Landgré och Inga Ålenius hördes alltför dåligt och alltför sent (Ålenius hördes inte förrän 1989). Båda paren såg samma föreställning som paret Palme och gick söderut på Sveavägen efter filmen. Ingen frågade Rolder och Åslund vilken sida de gick på förrän den 27 april. Då trodde Åslund att de gick på den västra sidan till Tunnelgatan. Ingen frågade Landgré och Ålenius vilken sida de gick på förrän 1988 och 1989. Då trodde Landgré att de gick på den västra sidan till Tunnelgatan. Inget av dessa fyra vittnen hörde skotten.
Citera
2024-10-18, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lebel
Jörgen Almblad var inte med i utredningen från början, utan från februari 1987.

Att första gången som Almblad fick veta "att det skulle kunna vara längre tid" var när han läste Kangers bok (som kom i oktober 1987) var ett välkommet erkännande.

Chefsåklagare Jörgen Almblad kunde lika gärna ha ställt sig mitt på golvet i Svea hovrätt och skrikit "jag är en komplett idiot" och "var snäll och bär ut mig".

Mårelius beskriver hur tydligt som helst i förhöret den 8 april att GM väntar vid färghandeln Dekorimas ingång. Strax söder om ingången. Fem meter norr om huslivet på Tunnelgatan.

Ingen frågar Mårelius om den saken förrän den 8 april (den exakta platsen där GM väntade).

Mårelius beskriver hur tydligt som helst i förhören den 14 mars och den 8 april hur ett sällskap går förbi GM medan denne väntar och att detta sällskap går norrut.

Ingen frågar hur lång tid som gick mellan GM och sällskapet och hur lång tid som gick mellan sällskapet och paret Palme. Dessa självklara frågor ställs inte 1986. De besvaras i förhöret den 12 november 1987. 15 - 30 sekunder och 3 - 4 minuter.

Istället för dessa självklara frågor ställs den idiotiska frågan hur långt norrut sällskapet var när paret Palme kom gående söderut. Av lätt insedda skäl kan han inte svara på den frågan. Mårelius såg inte hur långt norrut sällskapet var när paret Palme kom gående söderut. När han tvingas svara blir svaret fel.

Mårelius beskriver hur tydligt som helst i förhören den 14 mars och den 8 april att paret Palme passerar GM utan att fästa sig vid honom.

Mårelius beskriver hur tydligt som helst i förhören den 14 mars och den 8 april att GM lämnar platsen där han väntade och går ifatt paret Palme bakifrån när paret har passerat honom.

Utan hänsyn till fakta blir diskussionen meningslös. Det är meningslöst att spekulera om Lisbeth kunde ha undgått att fästa sig vid GM när de passerade honom. Faktum kvarstår. Lisbeth fäste sig inte vid GM när de passerade honom. Det står i förhören med Lisbeth och det står i förhören med Mårelius. Lisbeth gick närmast gatan. Trottoaren var sju meter bred 1986. GM kan ha vänt sig mot skyltfönstret när de passerade honom.

Självklart var det Björkmans sällskap som gick förbi GM och fortsatte norrut. Något annat sällskap (med 4 - 7 alkoholpåverkade kvinnor och män som var 20 - 40 år och gick norrut) finns inte. Mårelius sa 5 - 7 1986 och 4 - 7 1987. Han sa 20 - 30 år 1986 och 25 - 40 år 1987. De tillfrågades inte förrän långt senare om de såg någon stå och vänta.

Självklart finns ingen koppling mellan "de 43 sekunderna" och vittnena på Sveavägen västra sida. "De 43 sekunderna" är bara en fråga om var Nicola Fauzzi hörde skotten. Vid Sveavägen 50 eller Sveavägen 56. Rätt svar är Sveavägen 50. Som han uppgav i första förhöret den 3 mars. "Några meter" norr om en tvärgata. Som var Adolf Fredriks Kyrkogata. Inte Kammakargatan. Håkan Ström skrev fel i referatet. De 43 sekunderna finns inte.

Jag utesluter inte en väntande GM men din syn på vad som är "hur tydligt som helst" rimmar rätt dåligt med hur Mårelius formulerar sig.
Citera
2024-10-18, 22:24
Medlem
Lebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Jag utesluter inte en väntande GM men din syn på vad som är "hur tydligt som helst" rimmar rätt dåligt med hur Mårelius formulerar sig.

Det beror väl på vad man själv tycker är "hur tydligt som helst". Det kan läsarna bedöma.

Var står GM och väntar?

1986-04-08: Han står vid ett utav skyltfönstrena. Strax intill, ja, ingången till butiken. Till höger om ingången från mig sett.

Fem meter norr om huslivet på Tunnelgatan.

Mårelius beskriver i förhören den 14 mars och den 8 april hur ett sällskap går förbi GM medan denne väntar och att detta sällskap går norrut. Den 12 november 1987 lämnar han ytterligare uppgifter om sällskapet.

1986-03-14: Jag ser en kille som står, det går folk som, alltså på andra sidan Sveavägen från mig sett, går ner mot Wennergrens Center. Det kan ha varit, fem, sex, sju personer som går ner mot Wennergrens Center.

1986-03-14: Det är alltså ett, det är ett sällskap på fem, sex, sju personer, de gick, fortsatte ju ner mot Wennergrens Center eller vad det heter.

1986-04-08: Han står och tittar ut mot Sveavägen. Jag lägger inte märke till honom så där speciellt, inte så att jag sitter och stirrar på honom utan jag lade märke till honom. Och i samma veva så kommer folk gående uppifrån Kungsgatan, gående norrut på Sveavägen. En fem - sex, kanske sju personer som går neråt, norr.

1986-04-08: Det var tjejer också.

1986-04-08: Det var ju som jag uppfattade dom var på väg, antingen på väg hem från en fest eller på bio, dom var uppsluppna, det var en glad, de gick och snackade med varandra.

1987-11-12: Mördaren släntrade fram och ställde sig vid skyltfönstret bredvid ingången till Dekorima. Efter cirka 15 - 30 sekunder kom det ett gäng på 4 - 7 personer gående Sveavägen norrut. Morelius upptäckte dem strax innan korsningen med Tunnelgatan. Personerna gick i en klunga och var bra berusade. Han uppfattade dem vara 25 - 40 år och att de var vinterklädda.

1987-11-12: Sedan iakttog han mördaren under cirka 3 - 4 minuter.

Mårelius beskriver i förhören den 14 mars och den 8 april att paret Palme passerar GM utan att fästa sig vid honom.

1986-03-14: Han står, som jag uppfattade det, mot väggen, och sen så när de går förbi så kommer han upp bakom.

1986-04-08: Han går upp bakom mannen. Men när jag märker att han går upp bakom dom då förstår jag att han vill dem någonting. Men jag menar hade dom känt varandra så hade dom hälsat på varandra, förstår du, det var fredagskväll och, jag bara kände på mig att någonting var i görning. Det var bara en känsla jag fick. Han går ju upp bakom mannen, tar som jag uppfattar det med vänsterhanden på axeln på honom och han höjer högerarmen och som jag uppfattar det så smäller två skott i tät följd.

Mårelius beskriver i förhören den 14 mars och den 8 april att GM lämnar platsen där han väntade och går ifatt paret Palme bakifrån när paret har passerat honom. Redan i det korta förhöret den 1 mars.

1986-03-01: Han ser sedan en man komma upp bredvid dessa båda personer bakifrån.

1986-03-14: Kvinnan och mannen kommer gående då går han ut bakom.

1986-03-14: När paret kom så gick han ut från väggen och gick upp bakom.

1986-04-08: När de har gått förbi mannen som står vid skyltfönstret då observerar jag att han lämnar skyltfönstret. Och de, jag fick en känsla av att nu händer det någonting så jag vänder mig om och säger någonting om att nu jävlar händer det någonting. Jag fick för mig att han skulle rycka handväskan eller någonting.
Citera
2024-10-18, 23:47
Medlem
Kollade på Ottos senaste videor med Wall.
Herregud vad han kämpar med näbbar och klor av att hålla Christer A ansvarig. Wall som är kunnig inom ämnet slaktar ju honom med sina argument.
Det krävs ju inte mycket för att få Otto lättlurad, så fort Wall svarar svamlar han och har ingenting vettigt att säga.

Otto byter ju planhalva gällande vilken GM han tror oftare än gemene man byter kalsonger.

Vilken bolibompa pajas han har blivit.
Citera
2024-10-19, 01:03
Medlem
Citat:
Det beror väl på vad man själv tycker är "hur tydligt som helst". Det kan läsarna bedöma.

Var står GM och väntar?

1986-04-08: Han står vid ett utav skyltfönstrena. Strax intill, ja, ingången till butiken. Till höger om ingången från mig sett.

Mårelius beskriver i förhören den 14 mars och den 8 april hur ett sällskap går förbi GM medan denne väntar och att detta sällskap går norrut. Den 12 november 1987 lämnar han ytterligare uppgifter om sällskapet.

1986-03-14: Jag ser en kille som står, det går folk som, alltså på andra sidan Sveavägen från mig sett, går ner mot Wennergrens Center. Det kan ha varit, fem, sex, sju personer som går ner mot Wennergrens Center.

1986-03-14: Det är alltså ett, det är ett sällskap på fem, sex, sju personer, de gick, fortsatte ju ner mot Wennergrens Center eller vad det heter.

1986-04-08: Han står och tittar ut mot Sveavägen. Jag lägger inte märke till honom så där speciellt, inte så att jag sitter och stirrar på honom utan jag lade märke till honom. Och i samma veva så kommer folk gående uppifrån Kungsgatan, gående norrut på Sveavägen. En fem - sex, kanske sju personer som går neråt, norr.

1986-04-08: Det var ju som jag uppfattade dom var på väg, antingen på väg hem från en fest eller på bio, dom var uppsluppna, det var en glad, de gick och snackade med varandra.

1987-11-12: Mördaren släntrade fram och ställde sig vid skyltfönstret bredvid ingången till Dekorima. Efter cirka 15 - 30 sekunder kom det ett gäng på 4 - 7 personer gående Sveavägen norrut. Morelius upptäckte dem strax innan korsningen med Tunnelgatan. Personerna gick i en klunga och var bra berusade. Han uppfattade dem vara 25 - 40 år och att de var vinterklädda.

Mårelius beskriver i förhören den 14 mars och den 8 april att paret Palme passerar GM utan att fästa sig vid honom.

1986-03-14: Han står, som jag uppfattade det, mot väggen, och sen så när de går förbi så kommer han upp bakom.

1986-04-08: Han går upp bakom mannen. Men när jag märker att han går upp bakom dom då förstår jag att han vill dem någonting. Men jag menar hade dom känt varandra så hade dom hälsat på varandra, förstår du, det var fredagskväll och, jag bara kände på mig att någonting var i görning. Det var bara en känsla jag fick. Han går ju upp bakom mannen, tar som jag uppfattar det med vänsterhanden på axeln på honom och han höjer högerarmen och som jag uppfattar det så smäller två skott i tät följd.

Mårelius beskriver i förhören den 14 mars och den 8 april att GM lämnar platsen där han väntade och går ifatt paret Palme bakifrån när paret har passerat honom. Redan i det korta förhöret den 1 mars.

1986-03-01: Han ser sedan en man komma upp bredvid dessa båda personer bakifrån.

1986-04-08: När de har gått förbi mannen som står vid skyltfönstret då observerar jag att han lämnar skyltfönstret. Och de, jag fick en känsla av att nu händer det någonting så jag vänder mig om och säger någonting om att nu jävlar händer det någonting. Jag fick för mig att han skulle rycka handväskan eller någonting.

Eller som han hur tydligt som helst uttrycker det den 14 mars när den väntande Dekorima-mannen första gången förs på tal:

”Han kom inte från Sveavägen utan jag uppfattade honom som att han stod där. Jag är inte helt säker på den uppgiften, men jag uppfattade det som att han kom, han stod där redan när jag satt i bilen, och när paret kom så gick han ut från väggen och gick upp bakom. Jag uppfattade som att han stod, nu efteråt så uppfattar jag det som att han måste ha stått och väntat."

Tack, "Knutte". Klargörande. Varför alla dessa reservationer om någon som han tydligen sett stå där i flera minuter? Och var det här inte värt att nämna redan dagen efter mordet?

Han är ändå rätt kryptisk vår musiklärare. Undrar om han funkade så här till vardags. "Om jag har spelat klarinett? Ja, jag är inte säker, men så här efteråt uppfattar jag det som jag gjort det. Och då spelade jag i fem minuter."
Senast redigerad av Bemp 2024-10-19 kl. 01:08.
Citera
2024-10-19, 08:50
Medlem
Lebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Eller som han hur tydligt som helst uttrycker det den 14 mars när den väntande Dekorima-mannen första gången förs på tal:

”Han kom inte från Sveavägen utan jag uppfattade honom som att han stod där. Jag är inte helt säker på den uppgiften, men jag uppfattade det som att han kom, han stod där redan när jag satt i bilen, och när paret kom så gick han ut från väggen och gick upp bakom. Jag uppfattade som att han stod, nu efteråt så uppfattar jag det som att han måste ha stått och väntat."

Tack, "Knutte". Klargörande. Varför alla dessa reservationer om någon som han tydligen sett stå där i flera minuter? Och var det här inte värt att nämna redan dagen efter mordet?

Han är ändå rätt kryptisk vår musiklärare. Undrar om han funkade så här till vardags. "Om jag har spelat klarinett? Ja, jag är inte säker, men så här efteråt uppfattar jag det som jag gjort det. Och då spelade jag i fem minuter."

Inge ringde polisen den 1 mars kl 09.20. Andersson höll ett kort telefonförhör. Vad Inge uppgav under förhöret vet ingen. Referatet visar att Inge såg GM före skotten.

Polisen fick ett drömvittne tio timmar efter mordet.

Det var uppenbart (redan den 1 mars) att Inge var ett viktigt vittne. Att han såg GM före skotten. Inte bara sekunderna före skotten som Björkman, Delsborn och Anderstedt. En längre stund. Inge satt och väntade i sin bil. Inte vid ett trafikljus som andra bilister. Inge satt och väntade en längre stund. Han väntade på sin flickvän. Helena tog ut pengar i postkontorets bankomat. Hon hade kvittot kvar. Allt detta visste man redan den 1 mars. Andersson försökte ringa Helena (men fick inget svar).

Uvemo ringde Helena den 2 mars kl 12.30. Om hon var hemma eller på jobbet framgår inte. Uvemo höll ett kort telefonförhör. Vad Helena uppgav under förhöret vet ingen. Referatet visar att Helena bekräftade Inges uppgifter.

Varken Inge eller Helena förhörs vid personligt besök den 1 mars (som Björkman och Delsborn). Om Inge eller Helena uppgav att det var fler personer i bilen framgår inte. Om de tillfrågades om den saken framgår heller inte.

Båda referaten lästes av Irvell (samma dag som förhören). Ingen notering om prioritet eller förtur. Ytterligare tolv dagar går innan Inge och passagerarna hörs. Den 14 mars hörs alla fyra personerna i bilen. Vid personligt besök. Ljudinspelningen av förhöret med Inge den 14 mars är numera offentlig. Där hörs att mössan var blå, liksom Björkman sa.

Drömvittnet den 1 mars förhördes inte ordentligt förrän två veckor senare. Den fördröjningen var oförlåtlig. Vad den berodde på har inte granskats (sannolikt bara slarv). Åtminstone inte offentligt. Irvell gick bort 2010.
Senast redigerad av Lebel 2024-10-19 kl. 09:40.
Citera
2024-10-19, 10:56
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omiga
IM och AB/LP:s vittnesuppgifter är oförenliga, och man kan kanske inte utesluta att de som faktiskt befann sig på platsen hade bättre möjlighet att göra korrekta observationer – det vill säga, att vi har att göra med en efterföljande gärningsman.

IM:s vittnesuppgifter är inte heller helt problemfria. Dels för att han befann sig långt från platsen, dels för att han uppger sig ha sett saker som ingen annan har observerat, och dels för att hans uppgifter har ändrats över tid.

Jag ser därför ingen anledning att automatiskt ge hans vittnesmål företräde framför AB/LP.

1. Det sällskap som skulle ha passerat norrut och befann sig 10-15 meter från händelserna (förhör 14/3) inns inte där vid den tidpunkten. Det ligger nära tillhands att han förväxlat dessa med Boforsgänget som passerat ut från handlingen långt tidigare.

2. IM observerade gm i 3-5 minuter (uppgiften varierar). I det spannet bör andra vittnen ha passerat platsen utan att lägga märke till honom.

3. IM är det enda av ett 25-tal vittnen som påstår att gärningsmannen på något sätt rundade paret och vid något tillfälle stod med ryggen mot Sveavägen. Såvitt jag förstår är denna uppgift unik.

Hovrätten 48:00

Hovrättan (via Ottos kanal)
https://www.youtube.com/watch?v=FMMm...tto%27sInsight

Trafiken på den östra sidan, inlägget har några år på nacken och kan delvis uppdateras, men den principiella uppfattningen framgår.
(FB) Tråden om Christer Andersson

Ottos spinn
https://www.youtube.com/watch?v=LxDX...tto%27sInsight

Problemet med Fauzzi som Ingmar Krusell löste med hjälp av IM:s senare observationer och bok

Relaterat och upprinnelsen till dessa inlägg

Det finns ingen inväntande GM. Det är helt öppenbart att Morelius ser Björkman. Morelius har inte sett Björkmans vänner, helt enkelt pga att inte var där tillräckligt länge.
Vi vet att Morelius som längst stod parkerad I ca 90-100 sekunder så att han såg mordplatsen. Den ende som passerade under den tid är Fauzzi.
Vi vet att Landgre och Åhlenius stannade till just vid mordplatsen och väntade lite där. Det fanns ingen annan där just då. De är ännu kvar på Sveavägen när skotten faller, och då Morelius inte sett dessa 2 inser man hur kort tid han faktiskt stod där.
Det finns inga andra personer utmed Skandia-kvarteret som vid skottögonblicket skulle ha hunnit passera mordplatsen så att Morelius hunnit se det, förutom Björkman som vi ju med säkerhet vet var i närheten.
Citera
2024-10-19, 12:03
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Är det bara jag som tycker att vittnet IM minns lite "för mycket" och "för detaljerat"... på nåt vis? Jag säger inte att han ljuger, men han kanske spetsar till vissa saker?
Citera
2024-10-19, 12:12
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Är det bara jag som tycker att vittnet IM minns lite "för mycket" och "för detaljerat"... på nåt vis? Jag säger inte att han ljuger, men han kanske spetsar till vissa saker?

Han minns det fel. Han är förmodligen sanningsenlig utefter hur han upplevde det, men, det är fel.
Citera
2024-10-19, 12:21
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Han minns det fel. Han är förmodligen sanningsenlig utefter hur han upplevde det, men, det är fel.
Jag är också inne på det. Även att han förväxlar GM med AB.

Har inte IM nån gång påstått att han iakttagit "Dekorimamannen" (AB?) i runt fem minuter, och att han tänkte att han måste ha väntat på någon, "titta på den där skummisen där borta", "nu händer det nåt" osv. Skulle man verkligen tänka så om en random person som står vid ett skyltfönster. Jag menar, så konstigt är det väl ändå inte att det står någon där? Inte förrän man har facit i hand så klart. Detta känns lite tillspetsat från IMs sida.
Citera
2024-10-19, 12:22
Medlem
Faderligs avatar
Citat:

Var står GM och väntar?

Det beror ju lite på vad man fetmarkerar också.

"1986-04-08: Han står och tittar ut mot Sveavägen. Jag lägger inte märke till honom så där speciellt, inte så att jag sitter och stirrar på honom utan jag lade märke till honom. Och i samma veva så kommer folk gående uppifrån Kungsgatan, gående norrut på Sveavägen. En fem - sex, kanske sju personer som går neråt, norr"

Det finns en rimlig möjlighet att det är AB han ser i första skedet. Som han själv säger så sitter han inte och stirrar på den här mannen, utan han noterar bara att det är en man där. Och nu har vi ett vittne som själv säger sig stå ungefär där IM uppger att han har sett mannen och göra det IM säger att mannen gör. Han står och väntar några minuter för att sedan strax efter att LOP passerat kliva upp bakom och följa efter. Risken att han blandat ihop den väntande mannen med den som sedan flydde in på tunnelgatan är rätt hög här. Särskilt när deras klädsel påminner om varandras.

Att IM inte har förväxlat dessa två innebär också att vi har en väntande gm som står som mest bara ett fåtal meter ifrån den platsen AB uppger att han står och väntar. Dessa två ska då inte lägga märke till varandra under de minuter de båda står och väntar där.

Iofs finns invändningen att AB har totalt fel om sitt vittnesmål och att han egentligen inte står där utan är densamma som tensonmannen. Men då gör man antagandet att ett vittne måste ha helt rätt i sina iaktagelser samtidigt som man gör antagandet att ett annat vittne måste ha totalt fel. Visserligen måste någon av dom ha fel, men det är inte möjligt att med någon säkerhet säga vem av dom som har misstagit sig. Man kan inte bara välja det man personligen tycker verkar rimligast och sedan bestämma sig för att det med säkerhet är så. Antaganden måste behandlas som antaganden.
Citera
2024-10-19, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu
Kollade på Ottos senaste videor med Wall.
Herregud vad han kämpar med näbbar och klor av att hålla Christer A ansvarig. Wall som är kunnig inom ämnet slaktar ju honom med sina argument.
Det krävs ju inte mycket för att få Otto lättlurad, så fort Wall svarar svamlar han och har ingenting vettigt att säga.

Otto byter ju planhalva gällande vilken GM han tror oftare än gemene man byter kalsonger.

Vilken bolibompa pajas han har blivit.

Det finns ingen gärningsman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in