Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-10-21, 14:46
  #13
Medlem
IQ60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortissimo
Han är väldigt engagerad i sitt barn så jag tror verkligen inte han skulle vara frånvarande om han väl bestände sig.
Jag är själv en man med barn som planerar ett till med en ny kvinna. Grejen är den att jag vill till skillnad mot mannen du är med. I st’llet för att titta på honom och hans nuvarande barn bör du titta på alla andra som blivit övertalade att skaffa barn.
Jag lovar. Om du skapar en tråd om att du är singel pga att ditt ex inte vill ha barn kan du ge dig fan på att du kommer överösas med PM från andra män. Det finns gott om män som vill ha barn.
Citera
2024-10-21, 15:08
  #14
Medlem
Fortissimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Jag är själv en man med barn som planerar ett till med en ny kvinna. Grejen är den att jag vill till skillnad mot mannen du är med. I st’llet för att titta på honom och hans nuvarande barn bör du titta på alla andra som blivit övertalade att skaffa barn.
Jag lovar. Om du skapar en tråd om att du är singel pga att ditt ex inte vill ha barn kan du ge dig fan på att du kommer överösas med PM från andra män. Det finns gott om män som vill ha barn.
Ja det är så knepigt. Han sa att han ville ha fler barn från början men nu kommer alla rädslor fram när man redan hunnit bli kär i honom och planera framtiden. Han frågade mig t.o.m om jag kunde tänka mig två barn när vi hade snacket lm barn förata omgången vi var tillsammans. Förstår inte var förvirringen kommer från. Allmän rädsla eller bara otillräckliga känslor för mig?
Citera
2024-10-21, 15:43
  #15
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortissimo
Ja; helt riktigt. Man hoppas ju att det ska vara en fas som går över.
Ja att vara i den ovissheten är inge vidare.
Citera
2024-10-21, 15:45
  #16
Medlem
IQ60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortissimo
Ja det är så knepigt. Han sa att han ville ha fler barn från början men nu kommer alla rädslor fram när man redan hunnit bli kär i honom och planera framtiden. Han frågade mig t.o.m om jag kunde tänka mig två barn när vi hade snacket lm barn förata omgången vi var tillsammans. Förstår inte var förvirringen kommer från. Allmän rädsla eller bara otillräckliga känslor för mig?
Jag vill säga att det beror på dig då du är skillnaden mellan hans första och andra barn.
Tar mig som exempel igen.
Jag ångrar inte mina barn men det finns inte en chans att jag skulle skaffa barn med en kvinna lik mitt ex. Däremot var det min nuvarande som fick mig att inse att jag vill ha ett barn till.
Det handlar inte om barn i sig utan mer med vem för mig.
Enbart att du skapade tråden visar på att din kille sett något han inte gillar.
Mitt råd är att du släpper honom och skaffar en kille som kan ge dig det du vill ha än att du tvingas leva med en kompromiss.
Citera
2024-10-21, 16:30
  #17
Medlem
Fortissimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Jag vill säga att det beror på dig då du är skillnaden mellan hans första och andra barn.
Tar mig som exempel igen.
Jag ångrar inte mina barn men det finns inte en chans att jag skulle skaffa barn med en kvinna lik mitt ex. Däremot var det min nuvarande som fick mig att inse att jag vill ha ett barn till.
Det handlar inte om barn i sig utan mer med vem för mig.
Enbart att du skapade tråden visar på att din kille sett något han inte gillar.
Mitt råd är att du släpper honom och skaffar en kille som kan ge dig det du vill ha än att du tvingas leva med en kompromiss.

Vad tror du är anledningen till att han försökte få tillbaka mig? Så förvirrande, vi pratade ju igenom varför det tog slut sist och han erkände att han känner starkt för mig. Önskar han kunde kpmmunicera vad det är han inte gillar eller tror kommer funka. Jag ska ge det hela lite tid men jag kommer inte vänta för evigt förstås.

Helt ärligt vet jag inte vad barnfrågan betyder för mig i sig. Han är den enda jag nånsin kunnat tänka mig barn med.
__________________
Senast redigerad av Fortissimo 2024-10-21 kl. 16:34.
Citera
Igår, 00:55
  #18
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortissimo
Jag är sedan ca ett halvår ihop med mitt ex. Han kämpade för att få mig tillbaka men nu har vi lite problem. Han mår ganska dåligt just nu av olika anledningsr, dels pga ett sjukdomsfall i familjen samt stressigare än vanligt på jobbet. Han satte mig ner för en vecka sedan och sa att han har tvivel.

Han har inte "kontakt med sina känslor" just nu och känner sig avtrubbad. Osäker på om han orkar ha en relation just nu, osäker på om han vågar skaffa barn igen (han har barn men inte jag) och han har många rädslor och farhågor. Dels är han rädd för framtiden men dels är han också känner starkt för mig och rädd att förlora det vi har.

Har frågat om han är öppen för parterapi vilket han är men jag vill inte tvinga honom till det.

Han hör av sig som vanligt och verkar inte "off". Vi skulle setts i förrgår men jag abokade träffen pga var ledsen men skyllde på sjukdom. Om några dagar ska vi ses igen. Har slutat höra av mig på sms men svarar när han skriver och är trevlig.

Vad tycker ni. Kan tvivel gå över med tiden? Kan man klara en sådan här kris?
Strunta i vad han säger. Folk kan ljuga.

Vad gör han för dig som är fint och som du känner är kärlek för dig?

En lista är bra att göra så att man kan få det lite tydligare framför sig vad som verkligen händer och inte bara vad som sägs men bara är ord som försvinner med vinden...swwwiish swooosh.
Citera
Igår, 01:26
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fortissimo
Jag är sedan ca ett halvår ihop med mitt ex. Han kämpade för att få mig tillbaka men nu har vi lite problem. Han mår ganska dåligt just nu av olika anledningsr, dels pga ett sjukdomsfall i familjen samt stressigare än vanligt på jobbet. Han satte mig ner för en vecka sedan och sa att han har tvivel.

Han har inte "kontakt med sina känslor" just nu och känner sig avtrubbad. Osäker på om han orkar ha en relation just nu, osäker på om han vågar skaffa barn igen (han har barn men inte jag) och han har många rädslor och farhågor. Dels är han rädd för framtiden men dels är han också känner starkt för mig och rädd att förlora det vi har.

Har frågat om han är öppen för parterapi vilket han är men jag vill inte tvinga honom till det.

Han hör av sig som vanligt och verkar inte "off". Vi skulle setts i förrgår men jag abokade träffen pga var ledsen men skyllde på sjukdom. Om några dagar ska vi ses igen. Har slutat höra av mig på sms men svarar när han skriver och är trevlig.

Vad tycker ni. Kan tvivel gå över med tiden? Kan man klara en sådan här kris?

Kom nu ihåg att det är HAN som har tvivel. Och på hur du du skriver så verkar det han har tvivel om är sig själv, inte dig eller hur du är i relationen. Han tvivlar på att han klarar av en relation, det är inte synonymt med att du gjort eller är fel.

Få nu inte griller i huvudet för att han krisar. Lev ditt liv för dig själv också, inte bara se till att han mår bra.

Ta inte ombord hans tvivel och kris.
Citera
Idag, 08:12
  #20
Medlem
Fortissimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Kom nu ihåg att det är HAN som har tvivel. Och på hur du du skriver så verkar det han har tvivel om är sig själv, inte dig eller hur du är i relationen. Han tvivlar på att han klarar av en relation, det är inte synonymt med att du gjort eller är fel.

Få nu inte griller i huvudet för att han krisar. Lev ditt liv för dig själv också, inte bara se till att han mår bra.

Ta inte ombord hans tvivel och kris.

Det finns ju hans inre demoner absolut, men jag önskar jag visste om det hade att göra med hans käbslor för mig i grunden eller inte. Förstår inte hur folk klarar sig genom sådant här, om man kollar nätet verkar det ju finnas en del solskenshistorier också när ena parten tvivlat. Hur sjutton gör folk undrår man.
Citera
Idag, 10:27
  #21
Medlem
I en relation tar man sig igenom tuffa saker tillsammans. Är det tidigt i relationen så kan man bara ta det lugnt om den andra har mycket annat, man behöver inte dumpa för det.
När jag var ung skyllde en pojkvän på t.ex pappans cancer för att sedan veckan efter doppa penis i någon ny. Som vuxen tar man sig igenom det utan dumperi. Vet inte hur gammal du är, men om han dumpar dig pga detta beror det inte på livets omständigheter med sjuka anhöriga utan för att han helt enkelt inte är kär
Citera
Idag, 11:19
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fortissimo
Det finns ju hans inre demoner absolut, men jag önskar jag visste om det hade att göra med hans käbslor för mig i grunden eller inte. Förstår inte hur folk klarar sig genom sådant här, om man kollar nätet verkar det ju finnas en del solskenshistorier också när ena parten tvivlat. Hur sjutton gör folk undrår man.

Jo men min poäng är fortfarande att det är han som tvivlar. Huruvida det är hans känslor för dig eller andra grejer eller en kombination kan bara han veta. Du kan fråga honom och du kan finnas till för honom men tvivlen är hans att reda ut. Börja inte ändra på dig själv utan att ha fått klara besked, börja inte få tvivel om dig själv bara för att han har.

Jag tror inte det finns något framgångs-recept. Varje historia är unik.

Lycka till oavsett hur det blir
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in