2024-10-16, 14:31
Medlem
Jag använder Brave till en enda sak; Youtube, och där funkar den inbyggda utmärkt.
Citera
2024-10-16, 18:22
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Blockar den även i chrome på Youtube nu? För känns som att de nyligen uppdaterad och förändrat så att adblock ska ignoreras på Youtube.
Det fungerar fint hos mig. Men det verkar som att det tillägget kommer sluta göra jobbet inom några månader.
Citera
2024-10-16, 18:23
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Den kommer sluta fungera när Google går över till Manifest V3 senast vid årsskiftet.
Tråkiga nyheter.
Citera
2024-10-16, 18:41
Medlem
flashbackdasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Det fungerar fint hos mig. Men det verkar som att det tillägget kommer sluta göra jobbet inom några månader.

Det har fungerat kanonfint med mig i flera år. Men för någon dag sen skedde någon uppdatering på min dator och sen dess är det massvis med reklam i youtube trots adblock. Så fått gå över till webbläsaren Brave för just youtube. All annan reklam blockas fortfarande i chrome, men just youtube fungerade inte längre.
Citera
2024-10-17, 14:09
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Tråkiga nyheter.

Skaffa en VPN med servrar i Albanien där ads inte är tillåtna.
Citera
2024-10-17, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Skaffa en VPN med servrar i Albanien där ads inte är tillåtna.
https://www.sweclockers.com/nyhet/39...remium-med-vpn
"YouTube avbryter nu alla premiumabonnemang om de är registrerade i ett annat land via VPN, skriver Android Authority. Detta uppmärksammades först på Reddit av prenumeranter som plötsligt fått sina abonnemang avbrutna. Det gemensamma mönstret är att de betalade för ett billigare abonnemang än vad som är tillgängligt på deras hemmamarknader via VPN."
Citera
2024-10-17, 14:28
Avstängd
Fattar ingenting, har inte sett en reklam på typ 10 år med chrome. Givetvis har jag ca 4 olika adblocks, och igår lade jag till Adlock för att krossa Twitch, då gick det inte med youtube så jag gjorde ett undantag och nu har jag inga problem som vanligt.

Hur svårt kan det vara?
Citera
2024-10-17, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
Hur svårt kan det vara?
Inte ett dugg, Brave och enbart deras inbyggda blocker funkar ypperligt på youtube.
Citera
2024-10-17, 16:15
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
https://www.sweclockers.com/nyhet/39...remium-med-vpn
"YouTube avbryter nu alla premiumabonnemang om de är registrerade i ett annat land via VPN, skriver Android Authority. Detta uppmärksammades först på Reddit av prenumeranter som plötsligt fått sina abonnemang avbrutna. Det gemensamma mönstret är att de betalade för ett billigare abonnemang än vad som är tillgängligt på deras hemmamarknader via VPN."

Ads visas aldrig på YouTube (eller någon annan streamingtjänst) överhuvudtaget i Albanien. Det gäller även om man inte har Premium och inte ens en ad blocker. Det är så jag tittar på South Park, då South Park Studios blockerar ad blockers mycket hårdare än vad YouTube gör. Jag stänger av Brave Shields för deras hemsida specifikt och ställer in Albanien i Mullvad och så voila, inga ads.
Citera
2024-10-21, 21:44
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Det fungerar fint för närvarande med uBlock. Vi får väl se vad som händer med den saken efter årsskiftet...
Citera
2024-10-22, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Ads visas aldrig på YouTube (eller någon annan streamingtjänst) överhuvudtaget i Albanien. Det gäller även om man inte har Premium och inte ens en ad blocker. Det är så jag tittar på South Park, då South Park Studios blockerar ad blockers mycket hårdare än vad YouTube gör. Jag stänger av Brave Shields för deras hemsida specifikt och ställer in Albanien i Mullvad och så voila, inga ads.

Så varför erbjuder Google sina tjänster i Albanien? Hela affären är väl att sälja reklam?
Citera
2024-10-22, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Så varför erbjuder Google sina tjänster i Albanien? Hela affären är väl att sälja reklam?

Gissningsvis vill de väl ha marknadsandelar ifall de i framtiden börjar med reklam där. Så inte någon annan redan har hela den marknaden den dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in