Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-29, 22:08
Medlem
Extremeflys avatar
Varför står han fortfarande med på Mr koll? Tillsammans med 4 araber?

https://mrkoll.se/person/Mattias-Con...rAuerADYuquerA
Citera
2024-10-30, 04:41
Medlem
Ossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Varför står han fortfarande med på Mr koll? Tillsammans med 4 araber?

https://mrkoll.se/person/Mattias-Con...rAuerADYuquerA

Dom fyras ålder pekar mot att det är en familj som flyttat in? M står av någon anledning kvar på adressen. Tycker att M smidigast borde stå som boende hos mamman om nu lägenheten tagits över. Är nog ingen adressändring gjord.
Citera
2024-10-30, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Dom fyras ålder pekar mot att det är en familj som flyttat in? M står av någon anledning kvar på adressen. Tycker att M smidigast borde stå som boende hos mamman om nu lägenheten tagits över. Är nog ingen adressändring gjord.

Bodde inte M och D hemma hos mamman?
Citera
2024-10-30, 10:22
Medlem
Har ju hela tiden haft en uppfattning av att M och D bodde hemma!
Nu tycker jag det blir ännu rörigare. M bodde vad jag förstått hemma hos mamma, inte hade han lägenhet?? Var bodde D??
Om man spinner vidare så vet vi ju inte vilka "grupper" bröder varit med i.
Citera
2024-10-30, 11:45
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Han bodde hos mamman, men det är naturligt att man flyttar hemifrån.
Kanske pga studier på annan ort eller arbete eller för att man är mogen att bo för sig själv.

Så tänker jag. Tycker det är helt normalt.
Citera
2024-10-30, 13:31
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:

Håller helt med, det är lite konstigt faktiskt. Så eventuell myndighetspost åker alltså till hans folkbokförda adress och inte till mamman. Kanske M måste själv begära adressändring, vilket blir lite svårt, borde väl gå för modern att lösa.

Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
Han bodde hos mamman, men det är naturligt att man flyttar hemifrån.
Kanske pga studier på annan ort eller arbete eller för att man är mogen att bo för sig själv.

Så tänker jag. Tycker det är helt normalt.

Lite svårt om man är försvunnen eller inte vid liv om du menar M, det är ju han som är skriven med 4 araber och man tycks inte ha ändrat hans adress. Han borde ju stå på moderns adress tills man bekräftat att han är död eller hittad.
Citera
2024-10-30, 14:11
Medlem
Timeouts avatar
Vad ni är usla på att söka. Hur svårt kan det vara?
Mattias står kvar på mammans gamla adress, hon flyttade därifrån 2023-06-20.
Mamman flyttade in med Mattias och hans bror D på den adressen 2016-12-23.
Det är inte så lätt att adressändra en person, han måste underteckna själv då han är myndig.

Det är svårt att ändra på adressen då Mattias fortfarande är försvunnen och inte dödförklarad.
Det finns ju inga som helst vittnesmål om vad som har hänt Mattias.

Om en person har försvunnit och det inte finns några uppgifter om vad som inträffat, får frågan om dödförklaring tas upp tidigast fem år efter försvinnandet.
https://www.skatteverket.se/privat/f...c80005277.html
Citera
2024-10-30, 20:12
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vad ni är usla på att söka. Hur svårt kan det vara?
Mattias står kvar på mammans gamla adress, hon flyttade därifrån 2023-06-20.
Mamman flyttade in med Mattias och hans bror D på den adressen 2016-12-23.
Det är inte så lätt att adressändra en person, han måste underteckna själv då han är myndig.

Det är svårt att ändra på adressen då Mattias fortfarande är försvunnen och inte dödförklarad.
Det finns ju inga som helst vittnesmål om vad som har hänt Mattias.

Om en person har försvunnit och det inte finns några uppgifter om vad som inträffat, får frågan om dödförklaring tas upp tidigast fem år efter försvinnandet.
https://www.skatteverket.se/privat/f...c80005277.html

Det låter ganska sjukt om det är så, men jag blir inte förvånad. På något sätt borde dom ju med polisens hjälp kunna hjälpa till med en adressändring. Tänk om den nya familjen behöver bidrag, så står där ytterligare en person skriven där som inte kan redovisa några uppgifter. Och enligt regelverk ska ju ALLA på adressen redovisa sin ekonomi och dylikt om det är försörjningsstöd.

Bor modern med den andra brodern nu?
Citera
2024-10-30, 20:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Det låter ganska sjukt om det är så, men jag blir inte förvånad. På något sätt borde dom ju med polisens hjälp kunna hjälpa till med en adressändring. Tänk om den nya familjen behöver bidrag, så står där ytterligare en person skriven där som inte kan redovisa några uppgifter. Och enligt regelverk ska ju ALLA på adressen redovisa sin ekonomi och dylikt om det är försörjningsstöd.

Bor modern med den andra brodern nu?
Ja brodern bor på mammans adress.

Inte så lätt att ändra adressen när personen är försvunnen, men man kan ju tycka att myndigheterna borde kunna hjälpa till.

En person som blev felaktigt dödförklarad fick kämpa för att få rättelse trots att han bevisligen levde.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...stammer-staten
Senast redigerad av Timeout 2024-10-30 kl. 20:29.
Citera
2024-10-31, 14:12
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Citat:
Håller helt med, det är lite konstigt faktiskt. Så eventuell myndighetspost åker alltså till hans folkbokförda adress och inte till mamman. Kanske M måste själv begära adressändring, vilket blir lite svårt, borde väl gå för modern att lösa.

Lite svårt om man är försvunnen eller inte vid liv om du menar M, det är ju han som är skriven med 4 araber och man tycks inte ha ändrat hans adress. Han borde ju stå på moderns adress tills man bekräftat att han är död eller hittad.

Jag menar hans bror, D.
Citera
2024-11-03, 19:10
Medlem
Citat:
Finns det mer information gällande mordförsöket och vilka som var inblandade? Gick fallet vidare? Detta har gått mig förbi.
Jag googlade bara 2021 11 07 flashback mordförsök.
Citera
2024-11-05, 15:41
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moraklocka99
Jag googlade bara 2021 11 07 flashback mordförsök.

Moraklocka99 ,vad tror du om det som hände nyss i en skola i Ljungby ,vapen inlåst i elevskåp ,två 16- åringar som är frihetsberövande + en 60- åring som bor i Ryssby utanför Ljungby ? ( finns tråd om det).
Kan de ha något med M* ttias B.s försvinnande att göra ?
Det är så många olika förekommande hot i Ljungby trakten .....

( Spekulation)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in