Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Sluta fåna dig. Att du kursiverar ordet betyder att du vill betona det, att du vill markera att det är något du TYCKER, att det handlar om tyckande. Och jag har hela tiden behandlat det som något du TYCKER.
Precis. Jag vill betona att det bara är
tyckande. Det borde därför vara helt ointressant i sakfrågan om islams framgång. Men du valde att göra en stor grej av det. Det är därför jag frågar dig varför.
Du frågade mig nyss vad
objektiv betyder, och det betyder att något är opartiskt och baserat på fakta snarare än personliga känslor eller allmänt
tyckande.
Då vet du skillnaden nu. Men du borde ha accepterat det direkt när jag påpekade detta för att behålla din trovärdighet här och inte framställa dig själv som ett flamsigt troll.
Citat:
Att det är min åsikt att islam är galet och omoraliskt. Att jag TYCKER det.
Jaha, än sen? Det är bara allmänt
tyckande. Och det har du erkänt nu.
Själv favoriserar jag kristendomen före islam. Det är en personlig åsikt. Men rent objektivt bedömer jag att islam är mer framgångsrik än kristendomen, baserat på sådant som går att observera, som
Islams expansion i väst, kristendomens marginalisering i sekulariseringens namn etc etc.
Att muslimer föder många barn är inte heller direkt allmänt tyckande utan rena fakta.
Är muslimer omoraliska? Det kan diskuteras ur olika perspektiv.
Omoraliska relativt vad i så fall? Relativt kristen värdegrund? Ja, så kan man ju tycka kanske, men är muslimers värdegrund objektivt "fel" om den tar dem från punkt A tiil punkt B?
Ur det evolutionära perspektivet är det ju de normer som bäst stödjer gruppens överlevnad och framgång som blir de "rätta" normerna för gruppen. Oavsett vad en konkurrerande grupp
tycker.