Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-06, 13:14
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyxen
Nu nr Trump vann ganska stort s kan man undra om han egentligen skulle ha vunnit ven frr valet. Blir det kanske denna gng demokrater som skriker "Stop the steal!"?

Det ska i alla fall bli kul att f se honom p presskonferenser och snacka med jounalister om olika saker som president. Frra gngen han var president gav det mig mnga skratt. Han lr skert ven denna gng hvda om vissa personer att "Han r en schysst person" vilket han frra gngen sade om alla mjliga.
Ja det r intressant. Trump kommer f ungefr lika mnga rster som frra valet, men Demokraterna kommer f mycket frre rster.
Citera
2024-11-06, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det r oerhrt sorgligt att skolan inte lngre r till fr att lra ut, utan fr att indoktrinera och hjrntvtta, fr att gra eleverna till lydiga medborgare.

Skolan har fr det mesta alltid varid en uppfostrings-institution.

Ett tag var uppfostringen fr att f fram sjlvstndigt tnkande individer. Eliten insg att detta var ett misstag.
Citera
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Vilken president eller statsminister trffar Trump frst?
Claudia Sheinbaum ?
Senast redigerad av MyJustice 2024-11-06 kl. 13:18.
Citera
Medlem
Hur stor r chansen att Trump ger bort Sverige till Ryssland nr han nu r s kramig med Putin?
Den r inte noll kan man ju bara konstatera.
Hoppas man fr verleva de hr fyra ren.
Citera
2024-11-06, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Skolan har fr det mesta alltid varid en uppfostrings-institution.

Ett tag var uppfostringen fr att f fram sjlvstndigt tnkande individer. Eliten insg att detta var ett misstag.
Jo det r sant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Var det det j-la gget som skt honom i rat som avgjorde valet?

Det spelar skert in men anledningen till att han vann har ju till stor del att gra med hur latinamerikaner och afroamerikaner rstade. Och dr jobbade Trump in en kning som jag inte tror ngon republikansk kandidat sett frut. Dessa tv vljargrupper lockas ju vanligtvis in att rsta demokratiskt, men inget i deras samhllen blir ju bttre av det. Inget har blivit bttre fr de under de senaste fyra ren. Jag tror Trumps besk i Bronx dr han bland annat beskte en frisrsalong med bara svarta anstllda och kunder spelade in. Dr framstr han som helt annorlunda n hur media portrtterar honom.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Jag r ganska njd eftersom det bara handlar om 4 r och nr de r ver s kan han aldrig bli president igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det ser ut som om ca tio miljoner frre rstar i detta val jmfrt med frra. Man kan bara spekulera i var de tagit vgen. Frmodligen har de aldrig funnits.

Mnga stannar hemma pga mnga orsaker. Mnga Republikaner sket i att rsta fr dom ville inte lgga sin rst p varesig Kamala eller Donald.

Och dom p Demokraternas sida rstar inte p Harris pga hennes odelade std till Israel. Det har vl inte kommit fram hur mnga som rstat totalt n.
Citera
Medlem
erik.otuktssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Sger du ngot? Vem ska annars sga ngot Sg ngot.

Jag r redan utfryst sedan jag under vecka tv ifrgasatte vrdet av kvotering ver meritokrati, s det handlar inte om att jag saknar kuk fr att ppna munnen, utan snarare att de flesta nu - tack vare tidigare nmnda doktrin de svalt med hull och hr - placerat mig i ett fack som hgerextrem kvinnohatare, och sledes r allt jag sger fel, och allt jag inte tycker om rtt.
Citera
2024-11-06, 13:17
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammanmedbollar
Trump kommer frstra fr folk i 4 r.

Hoppas att Zelenskyj vgrar godknna att Trump tvingar honom att ge ifrn sig landomrden till putin. Zelenskyj borde mobilisera hela landet och tga mot Moskva och g loss.

Lycka till med fantasierna! Snacka om att leva i en drmvrld

Zelenskyj klarar inte ens av att frsvara sitt egna land.

Zelenskyj har ingenting att sga till om. Orban hade rtt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag r ganska njd eftersom det bara handlar om 4 r och nr de r ver s kan han aldrig bli president igen.

Frgan r om han kommer sitta alla ren? Han r snart ttio och lever inte hlsosammaste livet direkt.
Citera
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrapad
Hur stor r chansen att Trump ger bort Sverige till Ryssland nr han nu r s kramig med Putin?
Den r inte noll kan man ju bara konstatera.
Hoppas man fr verleva de hr fyra ren.
https://www.politico.eu/article/vlad...sia-relations/
0,001% risk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in