2024-11-06, 17:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Men pongen r att du inte fljt valet alls. Du har fljt en av media phittad och frljugen bild som inte har ngon koppling alls till den objektiva verkligheten. En phittad saga. Det r utefter denna falska verklighet du baserat allting p.

Nu har dock den riktiga verkligheten kommit ifatt dig - Trump vann enkelt. Varenda inlgg du spammat p forumet dagligen om USA-valet har samtliga visat sig ha fel om precis allting. En tnkande individ kommer till insikt nr man stlls fr den verkligheten - en hjrntvttad sna fortstter dunka huvudet i samma vgg och fortstter att vara helt ofrmgen att frst hur Trump kunde vinna.

Du r dock inte ensam om detta i Sverige, dr en majoritet levt i samma fantasivrld som du gjort, men f r nd s extremt vilseledda som du visat upp med dina inlgg.

Det kan nd inte knnas srskilt bra att ha haft fel om precis allting, inte sant?
Min pong var att jag inte r forumets mne, s watch out.
Ditt subjektiva tyckande om mig r vldigt ointressant.

Trump och Trumps politik gller s du fr lyfta nt jag skriver om ang Trump och hlla dig p banan, allmnt trams r jag inte intresserad av.

Jag har fljt valet konstant, like it or not, s vad vill du diskutera om Trump specifikt?
Citera
2024-11-06, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Jag har fr mig att det gllde redan frn valdagen. Om 24h hissar Putin flaggan i Kiev.

Putin r ointresserad av att ockupera Kiev.

Sen vljs han inte p valdagen.

Det r elektorer som vljer USAs president,
dom trffas i december.

Donald Trump has repeatedly said he could settle the war between Russia and Ukraine in one day if hes elected president again. Russias United Nations ambassador says he cant.

When asked to respond to the claim from the presumptive Republican nominee, Vassily Nebenzia told reporters Monday that the Ukrainian crisis cannot be solved in one day.

At a CNN town hall in May 2023, Trump said: Theyre dying, Russians and Ukrainians. I want them to stop dying. And Ill have that done Ill have that done in 24 hours.
Citera
2024-11-06, 17:08
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mefa
Vad jag r mest missnjd med r hur Public Service rapporterat under valrrelsen. Vi har dagligen matats med att Kamela Harris r den bste och att Trump r ond, galen och maktlysten. Public Service har totalt misslyckats med att frklara varfr Trump nd r s populr.
Fr mig har det kvittat vem som vann men jag kan verkligen hlla med om att SVT gng p gng, r efter r misslyckas med sitt uppdrag att hlla sig ngot snr neutrala som man ska kunna frvnta sig av en skattefinansierat nyhetsorgan. Det r verkligen bedrvligt och man kan bara hoppas att SVT antingen reformeras helt eller helt enkelt lggs ned.
Citera
2024-11-06, 17:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Fr mig har det kvittat vem som vann men jag kan verkligen hlla med om att SVT gng p gng, r efter r misslyckas med sitt uppdrag att hlla sig ngot snr neutrala som man ska kunna frvnta sig av en skattefinansierat nyhetsorgan. Det r verkligen bedrvligt och man kan bara hoppas att SVT antingen reformeras helt eller helt enkelt lggs ned.
Varfr flja svensk media nr det finns direkt frn USA?
Citera
2024-11-06, 17:11
Medlem
Jag noterar en sak som p ett stt hnger samman med att sabotera ett val.
Nr Robert F. Kennedy Jr. hoppade av Demokraterna s gjorde demokraterna allt fr att f bort honom frn valsedlarna. Nr dom fick veta att han skulle stdja Trump ville man ha kvar honom. En oerhrt smutsig taktik.

Han fick ver 12 000 rster i Alabama. Nu kvittar det eftersom Trump krossade totalt dr.
I Wisconsin har han nu 16 667 rster. Dr var det mer jmnt mellan Harris och Trump vilket i vrsta fall hade kunnat ge Harris den delstaten. Tror det skiljer c:a 32 000 rster dr.
Citera
2024-11-06, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Ser du inget negativt med den stora segern fr Trump?
Jo, mjligheten till maktmissbruk
Citera
2024-11-06, 17:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Jag noterar en sak som p ett stt hnger samman med att sabotera ett val.
Nr Robert F. Kennedy Jr. hoppade av Demokraterna s gjorde demokraterna allt fr att f bort honom frn valsedlarna. Nr dom fick veta att han skulle stdja Trump ville man ha kvar honom. En oerhrt smutsig taktik.

Han fick ver 12 000 rster i Alabama. Nu kvittar det eftersom Trump krossade totalt dr.
I Wisconsin har han nu 16 667 rster. Dr var det mer jmnt mellan Harris och Trump vilket i vrsta fall hade kunnat ge Harris den delstaten.
Vem ville ha kvar honom?
Citera
2024-11-06, 17:13
Medlem
Underbart att se och hra besvikelsen och bedrvelsen hos svl SVT som Tv4-studion ver Trumps kross. Det verkar fr fan som att ngon dtt. Haha, in your face!!
Citera
2024-11-06, 17:13
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Tror mnga muslimer rstade Trump. Tack s mycket alla muslimer frn USA.

Klart. Hrt arbetande amerikaner rstade p Trump.

Somalis for Trump: https://www.youtube.com/shorts/z-cWPf6lNSo
Citera
2024-11-06, 17:14
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Rttvisan segrar! 🏆🏆🥇🎉 Jag skrattar och njuter t SVT och public service som de senaste dagarna PUMPAT ut propaganda om att Kamela skulle vinna. Helt rtt att Trump vinner och vldigt rimligt att det var en sdan verlgsen seger fr honom.
Citera
2024-11-06, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vem ville ha kvar honom?
Demokraterna sklart eftersom man visste att en del skulle rsta p honom om han var kvar.
Tas han bort kan dom inte rsta p honom. D skulle en del av dessa ha rstat p Trump.
Det jag sger kommer direkt frn Kennedy sjlv.
Citera
2024-11-06, 17:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Jo, mjligheten till maktmissbruk
Exakt och den har han tillskansat sig nu.
Inte illegalt men via demokratin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in