Citat:
Ursprungligen postat av
particulum1
1. Status, gruppacceptans och respekt är faktorer som kan påverka i denna kontext.
2. en hobby eller ett intresse.
3. Det kan även bero på osäkerhet och lågt självförtroende.
4. Ett övergripande och gemensamt fenomen är att många människor lider på olika sätt och använder utåtagerande handlingar för att lindra sitt lidande.
5. Ett exempel på detta är demonstrationståg, där konflikten uppstår.
6. försöka påverka och förändra världen genom handlingar som på deras egen idé om hur världen bör se ut.
1. Status är okej att vilja ha om man vet vad konkret man ska ha den till, tex köpa en skogsdunge att leva i och slippa jobba och bara ägna sig åt det man själv vill. Antingen själv eller med någon/några andra.
2. Hobby bör vara att mogna och utvecklas som människa.
3. Ja småttingar oavsett ålder och kön. Minst av alla är Trump.
4. Många lider nog av stress att av bli mer än vad man är eller behöver vara.
5. Att gå i demonstrationståg är inte logiskt om man inte kan säga att vi går för att söka konflikter för att i förlängningen slåss.
6. Världen är bara världen, och det borde även ungdomar veta. Den går inte att förändra. Antalet ton tex koldioxid som släpps ut bestäms inte av människors viljor.
Nummer 7. Allt folk bör bo där de gjort sedan Big Bang ända tills Big Chill inträffar.
Citat:
Ursprungligen postat av
stycket
Precis ytliga materiella ting kan aldrig tillfredsställa dig fullt ut, endast kärleken inombords.
Kärlek inombords är väl bra men det hörs som klyscha det också.
Hur kunde en liten ful psykolog sitta och säga till mig hur jag borde leva enligt denna. Vafan skulle Hawzing eller E.M.Cioran för exempel skull på en Fontängrupp att göra, vad det nu ens är. Skulle jag gå dit och göra blodbad vad h*n en gång sa till mig. Det är bullshit.
OT. Ursäkta alla mina edit numera men det beror att min dator är paj. En sak till till moderatorer, sitt inte och fis.