Citat:
Ursprungligen postat av
tfuc
Jo, jag såg din post och jag kanske missförstår men såg inget konkret med hur jag ska börja träna de där 30 minuterna till en början. Vad ska man använda som trigger? Vilka moment övar man med? Andning? Tankesätt?
Finns det någon video på hur detta går till?
Som sagt, blir bara väldigt mycket frågor som dyker upp.
Det är träningsprogram med ljud, inte video för man BLUNDAR då man gör grundträningen
Den guidar och instruerar, vilket leder till att det blir en trigger. Triggern är Knyter VÄNSTERnäven, andas in djupt , håller och släpper båda samtidigt. Men den längre träningen behövs först för att kroppen ska bli programerad att bli MYCKET avslappnad av triggern. De flesta människor har aldrig varit så avslappnad.
Jag körde med Uneståhls (och lite Willi Railo). Det finns även andra, men Uneståhl var nog först i världen med specialinriktning på elitidrottare. (Jag kände en av dem som var med och var testledare åt Uneståhl, så jag visste om det redan innan det publicerades.) Det finns/fanns av Uneståhl en bok som kom med första programmet, som berättade om testresultat och förklarade varför det fungerar.
Grundträningen leder även tankarna till djup avslappning, men huvudgrejen är avslappning.
Den är grundträning, som att man blir mer mottaglig för specialprogramen.
Olika specialiceringsprogram efter grundträningen går in för att leda tankar till olika effekter t ex koncentration, målfokusering,
självförtroende...
Senare har det även kommit specialprogram för företag, olika fobier, rökavvänjning, hållbar viktnedgång...
De är en slags SJÄLVhypnos.
(T ex i en individuell sport var det en match kvar i en serie och jag behövde vinna mot en, som jag alltid förlorat mot, krossad. Det var typ 0-3. Så jag satte igång att träna mentalt där jag "vann" mot honom flera gånger till det "stod" 5-3 till mig
Mitt medvetna visste hela tiden att det var 0-3, men mitt UNDERmedvetna "visste" det var 5-3, så då det var matchdags gick jag dit för att vinna - och gjorde det, höll emot i början och malde sedan ner honom! Så det fungerar.)