Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-12, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukduken
Reidars hyckleri är något i hästväg.

Han är på varenda en genom serien om moral och hur man gör affärer. Sedan har han själv gång på gång haft ihop det med vänners fru eller sambo och fått barn med den. Till och med Eva Remmer fick han ett barn med!

Större horbock får man leta efter.

Tony
Mona
Carl
Eva Remmers barn.

Han har fler oäkta barn än äkta!
tillochmed Tom var han hans son
Citera
2024-11-16, 15:50
Medlem
Det är märkligt att varken Gerd eller Sofie besökte Tony på sjukhuset efter branden i avsnitt 270. När Gustav låg på sjukhuset i början av säsong 13 så kom ju Sofie på besök ända från Australien, så varför gjorde hon inte det när Tony låg där? Jag förstår ju om skådespelarna inte ville vara med igen, men man kunde ju åtminstone ha nämnt att Gerd och Sofie varit och besökt Tony.
Citera
2024-11-16, 15:55
Medlem
Beatrice hjärtfel som hon berättade om i säsong 7, att hon fick välja mellan att leva i två år till eller göra en operation där det fanns en stor risk för att hon skulle dö, verkar ha glömts bort av manusförfattarna. Hon levde ju efter det betydligt längre än två år och det sades ju heller ingenting om att hon skulle ha gjort en riskabel operation.
Citera
2024-11-16, 16:09
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akindfriend
Beatrice hjärtfel som hon berättade om i säsong 7, att hon fick välja mellan att leva i två år till eller göra en operation där det fanns en stor risk för att hon skulle dö, verkar ha glömts bort av manusförfattarna. Hon levde ju efter det betydligt längre än två år och det sades ju heller ingenting om att hon skulle ha gjort en riskabel operation.
Har också reagerat på det 🧐
Citera
2024-11-16, 16:54
Medlem
Citat:
Det är märkligt att varken Gerd eller Sofie besökte Tony på sjukhuset efter branden i avsnitt 270. När Gustav låg på sjukhuset i början av säsong 13 så kom ju Sofie på besök ända från Australien, så varför gjorde hon inte det när Tony låg där? Jag förstår ju om skådespelarna inte ville vara med igen, men man kunde ju åtminstone ha nämnt att Gerd och Sofie varit och besökt Tony.
Ja, Gerd borde ju ha nämnts då och då vid flera olika tillfällen och händelser.

Men Sofie brydde ju sig inte så mycket om familjen, vilket det visade sig när Gustav låg där på sjukhuset. Hon kom ju bara dit i förhoppningen av att få mer ifrån testamente eller få pengar medan han låg där på sjukhuset, för att hennes restaurang eller vad hon nu drev gick dåligt.

Så Sofie brydde sig inte alls. Tills Tony ljög om att han dog och bara då grät hon och insåg ''vad hon höll på med''.
Citera
2024-11-16, 16:57
Medlem
Jag vet inte vart jag hört detta ifrån och om det är sant, men är det som så att Allan Svensson skulle vara med i Rederiet och i sådan fall vilket karaktär skulle han ha?

Jag tycker man borde ha tagit in Suzanne Reuter/Renate, istället för Rebecka på slutet där.
Citera
2024-11-16, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Jag vet inte vart jag hört detta ifrån och om det är sant, men är det som så att Allan Svensson skulle vara med i Rederiet och i sådan fall vilket karaktär skulle han ha?

Jag tycker man borde ha tagit in Suzanne Reuter/Renate, istället för Rebecka på slutet där.

Okej, det måste ha varit en verkligen liten roll i sådana fall? Finns ju en uppsjö av numera kända skådespelare som bara hade statistroller i serien.
Citera
2024-11-23, 15:59
Medlem
lunarluddes avatar
Började se om den här underbara serien för någon vecka sen, älskar skådespeleriet och alla miljöer, får rejält med nostalgi, den här serien innehåller allt man behöver

När Per Morberg kliver in i serien som Viggo är oslagbart, och Uno Kronkvist alla hyss är också oslagbart, utan Uno hade inte serien alls varit detsamma, en av mina favorit karaktärer utan tvekan.

Fan vad jag gillar 90 talet och "enkelheten" som fanns då, blir faktiskt lite sorgsen då det inte ens känns som jag hör hemma i det moderna 2020 talet.

Johannes Brost och Hans V Engström var sjukt underskattade skådespelare och tyvärr är båda bortgångna, har ibland tänkt gå till deras grav och lägga blommor och tända ett ljus men inte blivit av ännu.

Bojan Westin var otroligt lik sin dotter Suzanne Reuter i både tal och utseende, direkt jag ser henne får jag fram i huvudet "Min man är italienare"

Sen när Carl får ett frispel är bland det bästa som gått på svensk tv.
Senast redigerad av lunarludde 2024-11-23 kl. 16:07.
Citera
2024-11-23, 16:22
Medlem
Kukdukens avatar
I de första säsongerna innehöll avsnitten mer situationsbaserade händelser med passagerarna. T ex, han som gick ombord för att byta identitet, kvinnan som födde barn, prästen som stal och som inte var någon präst, kvinnor som raggade, bedragaren som sade sig äga rederiet och ville ha allting gratis. Med mera.
Detta personporträtt av som de åkte med Freja försvann så sakta och det blev i stället fullt-ut intriger mellan kontoret och båten, tillsammans med Unos konstigheter och saker han fick för sig. Men Unos Kraft och syner var uppiggande element i serien. Jag gillade hur man gjorde det och långsamt förde fram det. Däremot Joker var aldrig min favorit. För larvig och påfrestande.

Freja måste ha varit den roligaste båten att åka med, trots att man också riskerade livet på varje resa med allting som hände. Kontoret fick reda på en bråkdel av allting som försiggick.
Senast redigerad av Kukduken 2024-11-23 kl. 16:25.
Citera
2024-11-24, 12:25
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Lika märkligt att Gerd aldrig nämndes ens efter att hon lämnat serien.

Förstår om det inte är så lätt alltid att få.till att dom ska ställa upp i serien igen men dom borde iaf bli omnämnda. Det är dåligt av manusmakarna
Även om.vi bara får glimtar av vad som händer och mycket blir till egna fantasin att få ihop allt precis som i en bok så tycker jag vissa scener att det blir väldigt stelt
och konstlat att vissa saker inte ens omnämns i en story.
Citera
2024-11-24, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Lika märkligt att Gerd aldrig nämndes ens efter att hon lämnat serien.

Förstår om det inte är så lätt alltid att få.till att dom ska ställa upp i serien igen men dom borde iaf bli omnämnda. Det är dåligt av manusmakarna
Även om.vi bara får glimtar av vad som händer och mycket blir till egna fantasin att få ihop allt precis som i en bok så tycker jag vissa scener att det blir väldigt stelt
och konstlat att vissa saker inte ens omnämns i en story.
Ja, absolut. I samband med Tonys två bröllop i serien så borde ju Gerd exempelvis ha nämnts i och med att det borde ha varit en självklarhet att han faktiskt skulle bjuda sin mamma till dem. Det skulle ju ha varit väldigt märkligt om hon inte ens skulle ha fått en möjlighet att få medverka när sonen gifter sig. Tony borde också ha varit angelägen om att Anki och Jonas skulle få träffa henne, då det ju var hans familj. Det är ju naturligt att familjen får träffa föräldrarna. Sedan så borde ju Gerd ha varit angelägen om att besöka Tony när han var förlamad och satt i rullstol. När han var borta under en lång tid då han hade blivit nedslagen och lagd i en container av Viktor och hamnat i Indien, så borde ju Gustav ha kontaktat Gerd angående att Tony var försvunnen.
Citera
2024-11-24, 15:57
Medlem
Karaktären Jussi Tola är intressant. Först så ägnade han sig åt kriminalitet, sedan efter att Sara och Raspen hade lämnat Freja så verkar det som att han försökte att leva ett hederligt liv. Sedan så blev han återigen tvingad in i kriminalitet av Viggo, men försökte bli fri från det. Han flydde från Igor efter att han hade slängt väskan i sjön och blev sedan befriad i från fängelset av honom i avsnitt 81. Han försökte skjuta Viggo, men blev själv skjuten och sedan så dök han inte upp igen förrän i avsnitt 288. Jag tycker att hans avsked från serien innan han gjorde comeback under den näst sista säsongen, var märkligt. Det verkar också som att han hade blivit ännu mer samvetslös under den säsongen då han tänkte skjuta Jesper till döds när Uno och Bengtsson hade gett lådan tillbaka till honom. När han efter att han hade blivit tvingad att hjälpa ryska maffian med rånet mot Dahléns kontor trodde att de hade slagit ihjäl Tony så var han ju illa berörd över det och när han hade skjutit ryssen för att rädda Sara så mådde han ju också dåligt.

Förresten: Varför hade han hamnat i fängelse i avsnitt 81?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in