Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 12:46
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camarosmurfen
Citat ifrån 30 min gammal nyhet.

Freezing conflict along current lines 'unacceptable' for Russia - reports
Any so-called freezing of the conflict along existing frontlines would be "unacceptable" to Russia, according to reports citing remarks by Kremlin spokesman Dmitry Peskov.

It follows a Bloomberg report that says there is increasing recognition in Europe that Volodymyr Zelenskyy may have to compromise with Vladimir Putin to end the war, with each side unlikely to claim a total battlefield victory over the other.

Sources told the outlet that Turkish President Recep Tayyip Erdogan was planning to present a proposal to freeze the conflict along current lines when G20 leaders meet in Brazil today.

Erdogan will also propose that Kyiv agrees to delay talks on its NATO accession for at least a decade as a concession to Putin, it reported.
Så detta är Putins respons av ett fredsförslag eller förstår du inte vad jag pratar om?

Har du bevis för att Putin skulle fortsätta kriga med andra länder om Ukraina ger upp? Nej, det har du inte. Du kan somna om, Volodymyr.
Citera
Idag, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Alltså NATO bygger på att bibehålla den nuvarande amerikanska ockupationen av Tyskland och att medlemsstaterna betalar för den ockupationen. Om Ryssland började bomba från Kaliningrad skulle London vara prioritet och därefter de amerikanska baserna i Tyskland.

Ja och där missilerna förvaras och tillverkas lär ju vara första prio .. vet inte vart det är någonstans men hört rykten att Engelska Storm shadows tillverkas i Frankrike?🤔
Citera
Idag, 12:48
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camarosmurfen
Haha, dina hittepåaltetnativ har inget med verkligheten att göra.

Vad fan röker du på egentligen?

1. Accepteras inte av ryssland.
2. Helt orealistiskt även för ryssland själva. Men ni gillar att hota med det, då det är det enda hot ni har att komma med.

När har det inte accepterats av Ryssland? Förslaget har inte ens lagts fram officiellt, pantade idiot

Menar du att Ryssland skulle lägga sig platt vid en förlust av ett krig som inte innefattar kärnvapen? Ja eller nej.
Citera
Idag, 12:49
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Jaså? Tror du att Ryssland ska försvara ockuperade områden med kärnvapen? Det låter lika sannolikt som att Putin skulle erkänna att han är en idiot i rysk propagandateve.
IntensivtEfterbliven, vad gör Ryssland vid förlust av ett krig som inte innefattar kärnvapen? Lägger sig platt och ger upp?
Citera
Idag, 12:50
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Ja. Biden är inte lika småsint, du tänker i samma banor som Trump. Biden bryr sig mer om världen än vad han gör, det är jag villig att satsa mitt liv på.
”Biden är inte småsint”? Haha, han sabbade ju medvetet för Harris när han gick ut och kallade Trumps väljare garbage. Han sabbade medvetet för demokraterna när han endorsade Harris så det inte kunde hållas något öppet primary i augusti. Joe är den mest hämndlystne och småsinte som finns. Han vill absolut inte att Trump ska segla in och avsluta kriget på 24 timmar, när Biden i tre år inte kunnat avsluta det. Vad säger det om Bidens eftermäle?

Hade din satsning fått verkliga konsekvenser hade du varit död nu.
Citera
Idag, 12:51
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Bra val, NAFO-fella. Så ditt och din familjs liv är mindre värt än juden Zelenskys. Got it!
Utan att känna dig så kan jag påstå att du lider av anxietatem mortis. Detta med sammanställning av dina inlägg i detta ämne.
Förstår om du lider och blir förvirrad när det uppstår sådana här situationer i vårt närområde. Men jag skulle råda dig till att söka hjälp
Citera
Idag, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Så lågt går deep state för att de torskade valet. Helt sjukt...
Lågt? Jag tycker det är toppen.
Citera
Idag, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Klart det är bra om det är så, men kan vi verkligen vara säkra på att dessa vapen är så odugliga i nuläget? Ryssland har ju den här till exempel:
https://sv.wikipedia.org/wiki/RS-28_Sarmat

Dessutom U-båtar med atomvapen med mera. Finns nog så det räcker och blir över för oss alla här i Europa i alla fall...

Jo, de funkar nog kan man gissa. Borde väl vara onödigt att ha kärnvapen annars, men det bör ju börja med tester för att visa att man menar allvar. Var ju nära en gång på 90-talet senast att det skickades iväg av misstag när någon rymdraket lyfte i Norge och Boris Jeltsin blev lite rädd.

Och sen kommer det ju inte bli ett kalla krig scenario med ömsesidig förintelsen. Som man hör vissa säga till stora delar är byggt på myter som sovjetiska agenter spred bland fredsrörelsen i västvärlden. Man kan ju hoppas att det är en myt, lär ju suga att bo i en huvudstad annars.
Citera
Idag, 12:55
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Hur är det inte ett val?

Du får leva eller så får du dö. Det är ett val. Ditt val är att dö för ett land som du inte visste existerade innan kriget. Duktig shabbos goy
Alla ska dö. Att stänga truten på såna som dig och Putin är orsak nog.
Citera
Idag, 12:55
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Utan att känna dig så kan jag påstå att du lider av anxietatem mortis. Detta med sammanställning av dina inlägg i detta ämne.
Förstår om du lider och blir förvirrad när det uppstår sådana här situationer i vårt närområde. Men jag skulle råda dig till att söka hjälp
Jag lider inte av dödsångest. Du lider av grav mental ohälsa som är redo att offra ditt och alla andras liv för ett land som inte har någon större betydelse dock och som du inte bor i.

Det landet som du är beredd att dö för kommer dessutom att sluta existera, så trolla bättre tack, NAFO-fella.
Citera
Idag, 12:56
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Alla ska dö. Att stänga truten på såna som dig och Putin är orsak nog.
Ska alla dö samtidigt utan ett kärnvapenkrig? Hur då?
Citera
Idag, 12:57
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Din mamma, Ukraina och USA.

https://youtu.be/WV9J6sxCs5k?si=tRlcDqgKwC9DpQ1Z

USA ligger bakom hela kriget.

Fy dumma troll. Det är rysslands fel att Ryssland startat ett krig. Alla vet detta inklusive du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in