Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 19:06
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Vad blir Ryssland nästa röda linje?
Det är väst som pratat om Rysslands "röda linjer", inte de själva tidigare. Nu däremot... You do the math...
Citera
Idag, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Tack. Listigt angrepp. Nato Artikel 5 definierar anfall på Nato som angrepp på Nato-nationens territorium eller till havs. Men till havs utanför territoriet gäller den bara fartyg.

Det här var Putins sätt att säga att detta var över röda linjen, och därmed ställa frågan om många robotar ska skickas.
Dags att Finland och Tyskland börjar rucka på Rysslands röda linjer.
Murmanskbanan med gerillaförband som under finska krigen😁?
Citera
Idag, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Nä, ska jag vara ärlig så vaknade jag bara upp och valde våld, för jag är en psykotisk dvärg utan familj som ville se blod spillas // mvh Putin

^ Verkligheten i era inavlade hjärnor

Lite så, du är på fel sida av historien och långdistansrobotar är ett medel för att du ska begripa att ingen gillar psykotiska dvärgar med storhetsvansinne som misshandlar sin egen familj och våldtar andras.
Citera
Idag, 19:09
Medlem
SamuraiBennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
EU står med kostnaderna att återuppbygga Ukraina.
Jag klippte lite i ditt citat men just det där kan bli en "hot potato"... alltså i all hysteri om att proppa upp Ukraina som the good huys så glömmer folket lätt att de var och fortfarande är ett av världens mest korrupta länder, tänk så ofantliga miljarder det kommer kosta som konstant "oops, försvann!" så det skulle vara bättre att Ryssarna erövrade Ukraina efter mycket blodspillan då det komemr bli ett gigantiskt slukande svart hål. Om inte USA / Europa annekterar Ukraina efteråt så vann Ryssen detta storslaget.
Citera
Idag, 19:11
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Hur korkade är du/ni? oändligt?

Putin och diverse fyllon i kreml har åtminstone 146 ggr sagt att väst USA EU Nato är i krig mot det stackars lilla ryzzland som ju själv minsann inte startat nåt krig...

Det enda man förskräcks över är er och erat eviga hotande.
Jag har väl för i helvete inte hotat någon. Själv är jag så gammal så jag är snart i mål men jag tänker på våra barnbarns barn som sannerligen inte fått välja att delta i detta krig som mer och mer ser ut att förr eller senare brisera all over.
Citera
Idag, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Nä, det finns inte något vi kan göra numera efter att vi en gång blev inblandade av våra korkskallar till politiker som övergav vår neutralitet. Vi är inte herrar längre över utvecklingen utan har bara att finna oss i vad USA fattar för eskaleringsbeslut. Det kommer att komma än värre beslut i den riktningen ty ryssarna har ju redan sett till att flytta de viktigaste militära målen som dessa numera av Biden okejade raketer skulle ha kunnat nå. Ja, och då når de Moskva och då är det kört. Tror inte det är många svenskar som idag är tryggare än vad vi var före vi blandade oss i detta i grunden inbördeskrig.

Når neutralitet har inte skyddat oss ett skit mer än att vi är uppbackade av de som vi nu är i allians med: NATO länderna.

Menar du att det är först NU du uppfattar ryssland som ett "reelt" hot, och inte de senaste 60 årens hot och försök till påverkan? Och det är "vårt eget" fel? Hur fan rättfärdigar man en sådan åsikt?

Hur du kan få det till att det är denna officiella medlemskap som skulle spela någon roll eller göra någon skillnad alls är sinnessjukt. Det är defnitivit varesig fler eller färre mer eller mindre fungerande kärnvapen pekandes mot oss ändå.

Eller du tror inte att det fanns det innan?
Citera
Idag, 19:12
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jag har väl för i helvete inte hotat någon. Själv är jag så gammal så jag är snart i mål men jag tänker på våra barnbarns barn som sannerligen inte fått välja att delta i detta krig som mer och mer ser ut att förr eller senare brisera all over.
Det är fruktansvärt.
Citera
Idag, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det är väst som pratat om Rysslands "röda linjer", inte de själva tidigare. Nu däremot... You do the math...

Redan på morgonen den 24/2 hotade Putin med ”konsekvenser som ingen kan föreställa sig” ifall någon lade sig i. Sedan dess har han implicit och explicit hotat med kärnvapen ett åttiotal gånger när stödet till Ukraina passerar en ny ”gräns” i sjuka ryska hjärnor.

Det finns anledning att anta att kärnvapenarsenalen är precis som allt annat i Ryssland: överskattat, dåligt fungerande, icke underhållet och genomkorrumperat. Då detta är oerhört komplicerade system är det inget man tar i bruk bara sådär utan det är en stor avskräckningsapparat som görs i många steg och när man har hamnat i användningen har man förlorat. Då kommer vi att få se ”Desert Storm II” när rysk krigsmateriel förintas till priset av marginella förluster (mestadels trafikolyckor).

Så snacket om kärnvapen är lika genomskinligt nu som de tidigare 86 gångerna eller vad det nu är uppe i…
Citera
Idag, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Dags att Finland och Tyskland börjar rucka på Rysslands röda linjer.
Murmanskbanan med gerillaförband som under finska krigen😁?

Det gick ju inte så bra. Land lease stoppades aldrig.
Citera
Idag, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ett2ett2ett2
Det är fruktansvärt.

Ja det är det. När det här är över hoppas jag väst förstår att det inte går att låta något annat styre eller skick än demokrati växa sig starkt. Det har med all tydlighet visat sig vara ett säkert sätt att begå självmord för oss med denna naiva iden, se bara nuvarande situation.

"Ryssland kan ju bli en del av oss och utveckla blommande handel och samarbete.. jovisst.."

Slut på försök att få skitländer att förstå vinningen i det hela och göra allt för att med våld om så behövs tvinga framtida hot / länder till demokrati och garantier för vår egen framtid. Eller isolera och låta självdö i misären de här styren skapar för dem själva och dess befolkning. Humanitära katastrofer för oskyldiga? Ja, men låt så vara om det är vad som krävs. Gaza är ett fint exempel på detta.

Därtill hoppas jag att våra beslutsfattare och säkerhetspolis börjar förstår hotet med alla de här jävla amöbor i vårt samhälle som stödjer kommunism, diktatur, religiös fanatism och kleptokratier.
Citera
Idag, 19:23
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamuraiBenny
Jag klippte lite i ditt citat men just det där kan bli en "hot potato"... alltså i all hysteri om att proppa upp Ukraina som the good huys så glömmer folket lätt att de var och fortfarande är ett av världens mest korrupta länder, tänk så ofantliga miljarder det kommer kosta som konstant "oops, försvann!" så det skulle vara bättre att Ryssarna erövrade Ukraina efter mycket blodspillan då det komemr bli ett gigantiskt slukande svart hål. Om inte USA / Europa annekterar Ukraina efteråt så vann Ryssen detta storslaget.

Själv tror jag inte Ryssarna är speciellt sugna på att erövta Ukraina. Att de vill ha Krim är säkert. Kanske lite i gränsområdena. VD ska de med ett krigsskadat land var majoriteten hatar dem?

Vad de vill ha är en neutal demilitariserad zoon mot ett Nato de ser som sin verkliga fiende.
Citera
Idag, 19:24
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Jag förstår vidden och jag bryr mig.

Det finns bara ett språk ryssar fattar. Kärnvapen bör användas direkt mot Moskva i förebyggande syfte.

Inga varningar innan.

Vad gör vi om ryssen lyckas gå till motanfall?

Va vann vi då liksom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in