Citat:
Ursprungligen postat av
solstalen21
Vet att ni gillar mina uppdateringar från kronofogden, så här kommer en ny.
Patricias skuldsaldo uppgår nu till 490 792 kr, en ökning från 484 413 kr 240708. Senaste kravet kom till KF 240923, trängselskatt med en summa på 1122 kr, förfallodatum var 240701. Senaste pengarna in till KF var en utmätning av försäljning som genererade 2000 kr 241105, så väldigt nyligen. Det var en moonboon vagga. Söker man på ”moonboon kronofogden” så kommer det upp, för mig funkar dock inte länken.
Blev ganska förvånad när jag frågade om Joakims skuldsaldo. 277 075 kr!!! Hans skuld har alltså minskat med 493 000 kr sen sist. Hade en förhoppning att han på nåt sjukt sätt betalat nästan en halv miljon av sin skuld, men riktigt så var det inte tyvärr. Inkassobolaget Intrum(?) återkallade en skuld 240919 med en summa på 428 000 kr, plus ränta och avgifter på 71 000 kr. Frågade om det innebär att han blivit av med skulderna, men så var det som tur var inte. Handläggaren berättade att inkassobolag gör så när de märker att de inte kommer få betalt från den skuldsatta, men att de själva bevakar ärendet då, och när de märker att personen får in pengar skickar de skulden till kronofogden igen. Fick också veta att inkassobolag är väldigt duktiga på att bevaka skulder och att så länge de skickar kravbrev en gång per år hålls skulden levande. Undrar hur mycket skulder han faktiskt har som inte kommit till kronofogden.
Den senast inkomna skulden handlar som ni säkert redan gissat om underhåll från 290920, 1672kr x2.
Tack för uppdateringen!
Jag blir lika förbannad och chockad över hur människor är funtade varje gång man får höra om deras skuldsaldo och leverne. Ja, alla kan hamna i trubbel, men det är hur du hanterar det som talar om vad för person du är. Att de två inte skäms ögonen ur sig som skiter i att göra rätt för sig!!!!