Citat:
Ursprungligen postat av
Flammarion
Den geocentriska modellen kan inte skyllas på kristendomen bara för att kyrkan anammade den under medeltiden.
Mycket skit har gjort för kristendomen eller i dess namn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flammarion
Se på Svenska Kyrkan idag som säger att "Gud älskar pedofiler".
Kyrkor blir korrupta över tid som alla andra institutioner, tyvärr.
För en rättvis bedömning, gå till källan och döm.
De, som satte ihop bibeln, var redan korrupta. Annars skulle de inte bannlyst och varit så ivriga att bränna kristna skrifter, som inte stämde med deras lögner...
Citat:
Ursprungligen postat av
uractualmom
Låt oss prata om din intellektuella oärlighet.
Du är både arrogant och oansvarig när du förlöjligar något du aldrig har läst eller studerat. Att kritisera Bibeln utifrån en sexårings förstånd är under all kritik. Jag är nu övertygad om att du slutade utvecklas intellektuellt vid eller runt den punkten.
Ja, jag är
arrogant inte bara mot kristna utan även mot andra som är korkade, men hävdar att de är kloka.
Däremot är det kristna, som är oansvariga och bedrägliga - fast ni inte begriper det - eftersom ni lurar i folk att de kristna lögnerna är sanna... Som kyrkan först gjorde med mig som småbarn, men jag genomskådade dem...
Gällande
intellekt är det lustigt då kristna pratar om det, för det har ni inte ens på den nivå, som jag hade redan som 6-7 åring...
Ni har ju NOLL logisk tankeförmåga gällande gud...
Citat:
Ursprungligen postat av
uractualmom
Det är därför du argumenterar utifrån narcissism, eller en kaotisk självbild som utvecklades i din barndom.
Det var ju
kyrkan som rörde till min utveckling i barndomen innan jag kom på att de pratade i nattmössan...
Hur fick du det till
narcisism att jag jobbar emot lögner??!! Det är kristen "logik"
Jag antar att det kyrkfolk, som lurade i oss barn om gud, hade läst bibeln, så jag behöver inte läsa en bok, sammansatt av lögnare, med LITE sanning om historiska händelser som de har FÖRVRÄNGT och ÖVERDRIVIT enormt, dessutom rena LÖGNER... Så vi som har förstånd behöver inte läsa bibeln för att FÖRSTÅ att det är en massa skitsnack...
Citat:
Ursprungligen postat av
uractualmom
Hur kan du hävda att du förstår kristendomens moraliska, historiska eller teologiska grundvalar när du öppet erkänner att du aldrig har undersökt dess primära källa? Du vet bokstavligen ingenting.
Jag vet ju mycket mer än dig om vad som VERKLIGEN hände, för jag har studerat SKILLNADERNA mellan bibeln lögner och sanningen...
OM Bibeln skulle vara sanningen, hade de inte behövt bannlysa/bränna sanningarna som KRISTNA andra samfund talade om...
Citat:
Ursprungligen postat av
uractualmom
Ditt förlöjligande har ingen vikt eftersom det bottnar i fördomar, inte kunskap.
Om du inte är villig att engagera dig i texten du är så ivrig att avfärda, då är dina åsikter grundlösa och ovärdiga att seriöst överväga. Avvisande okunnighet är inte ett substitut för informerad debatt.
Tills du tar dig tid att läsa och förstå Bibeln är din kritik inget annat än tom retorik. Om du verkligen är intresserad av en diskussion, utbilda dig själv först. Annars är dina ord bara oväsen, inte förnuft.
Det går ju inte att ha vettiga diskusioner med Kristna, eftersom ni inte har förnuft och logik...
Citat:
Ursprungligen postat av
ProfessorA
Tack för förtydligandet. Du pratar alltså som ett juridiskt ombud och det gör du med den äran!
Tack
MEN jag sa ju att jag gör det till Skattemyndigheter och domstolar. FB är ingendera...