Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-28, 20:24
Medlem
SpiceDiamonds avatar
Mina top 6 av de som är kvar
1. Nabaz: Tv underhållning och kämpar in i det sista för sin vän Maxim
2. Maxim: Många vill ha ut honom pga hans fysik så om inte Nabaz vinner så får Maxim gärna ta hem det
3. Patrik: Min favorit från gränslandet, han får gärna ta hem det.
Bubblare
4. Tove: Stark spelare, gillar henne ibland o ibland inte, spelar tyvärr emot Maxim som är en av mina favoriter den här säsongen.
5. Amanda
6. Peter

Min sämsta lista: (Minst värdig)
1. Ali: Ja vad ska man säga? Ger lite tv underhållning men absolut ingen värdig vinnare. Han verkar ju tro på sina egna lögner och när lögnerna når ytan så är han inte man nog för att brösta det.
Citera
2024-11-28, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hade en man försökt krama en kvinna mot hennes vilja så hade det varit ofredande, böter eller fängelse upp till ett år. Men om det är omvänt och mannen fredar sig så måste han be om ursäkt.

Haha, ja verkligen, så är det.
Citera
2024-11-28, 20:30
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tweep
Har Tove smink som personlig sak med sig?

Sök i tråden så ser du. Vart uppe till diskussion hela förra säsongen hon var med och flera gånger denna.
Citera
2024-11-28, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Det är 3 veckor kvar av Robinson. Dagens örådsavsnitt är avsnitt 35 av 50.
Jag syftade inte på hur många veckor det är kvar i tv-soffan utan hur länge de har kvar på ön och där har de fått brev i gränslandet om att det är veckan innan finalveckan om jag inte kommer ihåg fel.
Citat:
TV4 tog över Robinson år 2009!
TV4 tog över och körde Robinson i botten mellan 2009-2012 tills de lade ner det. Därefter körde Sjuan en säsong 2015 och sedan återupptog TV4 igen 2018. Jag går inte tillbaka längre än 2018 eftersom dagens koncept liknar det de har kört sedan dess.

https://survivor.fandom.com/wiki/Expedition_Robinson
Citat:
Inget bra koncept med en jury som ska avgöra vinnaren, då en stor risk att fel person vinner då alla i en jury inte kan låta bli att blanda in sina känslor.
Du får berätta det för alla internationella versioner av den här franchisen då som alla kör med röstning av en jury av utröstade deltagare på slutet. Det är det som är hela poängen med serien, hur balanserar man det strategiska och det fysiska spelet med det sociala. Om man har en sådan avslutning på säsongen så kan alla typer av deltagare vinna. Som det är nu så är det ju slöseri att 90% av deltagarna ens är med från första början då man vet att de har noll procents chans att vinna.

Monireh till exempel, varför castades hon när hon är helt chanslös från början även om hon mot förmodan tar sig till en finalvecka? Är det bara för att vara lite utfyllnad, eller? En sån här serie blir ju förutsägbar och meningslös om reglerna är så orättvisa att majoriteten av deltagarna är chanslösa. Alla säger hela tiden att de bara vill ta sig till finalveckan, och jag undrar mest varför? De kommer ju vara helt chanslösa där ändå med den typen av tävlingar som de har där. Förstår de inte det själva?
Citera
2024-11-28, 20:32
Medlem
picapicans avatar
Glida på bananen....
Citera
2024-11-28, 20:39
Medlem
Varför är det alltid fiskesaker att vinna i början av alla säsonger? Ingen jävel fångar ju nåt. Kan ju tro det är asfalt utanför stranden och inte vatten
Citera
2024-11-28, 20:49
Medlem
DagobertDagoberts avatar
Härligt med bråk.
Citera
2024-11-28, 21:02
Medlem
Haha.. Så fånigt att Emmeli m.fl. påstår att de röstar på Maxim för att han knuffade Ida. Som att de inte hade röstat på honom annars med, och detta enbart för att han är ett "hot".
Citera
2024-11-28, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiceDiamond
Mina top 6 av de som är kvar
1. Nabaz: Tv underhållning och kämpar in i det sista för sin vän Maxim
2. Maxim: Många vill ha ut honom pga hans fysik så om inte Nabaz vinner så får Maxim gärna ta hem det
3. Patrik: Min favorit från gränslandet, han får gärna ta hem det.
Bubblare
4. Tove: Stark spelare, gillar henne ibland o ibland inte, spelar tyvärr emot Maxim som är en av mina favoriter den här säsongen.
5. Amanda
6. Peter

Min sämsta lista: (Minst värdig)
1. Ali: Ja vad ska man säga? Ger lite tv underhållning men absolut ingen värdig vinnare. Han verkar ju tro på sina egna lögner och när lögnerna når ytan så är han inte man nog för att brösta det.

Peter? Vem fan är det om man får fråga?
Citera
2024-11-28, 21:04
Medlem
Pakten med Tove, Emmelie, Ida och Viktor - de visar verkligen sina sanna jag. Krokodiltårar, höjer rösten, undanhåller sanningen så att gruppen misstror Patrik. Emmelie försvarar sig själv som att hon inte skulle vara något hot alls. Tove stryker medhårs och anklagar Maxim för att ha gjort fel. Haha. Tragisk gruppering.
Enda i den pakten som var någorlunda frisk var nog ändå Mr Wong. Sen är det ändå starkt av Ida att stå upp för rätt och fel - till slut.

Och ni kan ju inte tro att jag har fel nu längre.
Vinnaren ÄR faktiskt.
Citera
2024-11-28, 21:06
Medlem
Att man inte röstade ut araben är bland det sjukaste jag sett!? Fattar noll ... Va fan har Emellie gjort nån??
Citera
2024-11-28, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molnet88
Att man inte röstade ut araben är bland det sjukaste jag sett!? Fattar noll ... Va fan har Emellie gjort nån??
Jaa du, det kan du få tänka ett varv till på, verkar det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in