Flashback bygger pepparkakshus!
  • 6
  • 7
2024-12-04, 07:04
Medlem
Har nu minskat 2gram sedan trådstart, fryser samt påslag av ångesten än så länge. Skulle säga att det inte känns lika illa som andra gånger jag provat, åtminstone än så länge.

Ganska likt som när man slutar med venlafaxin, kanske inte så konstigt när man läser på om skiten. Stannar nog upp här några dagar och se om det lättar något.
Citera
2024-12-04, 09:53
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytorsk
Har nu minskat 2gram sedan trådstart, fryser samt påslag av ångesten än så länge. Skulle säga att det inte känns lika illa som andra gånger jag provat, åtminstone än så länge.

Ganska likt som när man slutar med venlafaxin, kanske inte så konstigt när man läser på om skiten. Stannar nog upp här några dagar och se om det lättar något.

Du låter väldigt känslig vilket gör att nedtrappning nog kommer vara jobbigare för dig. Hade klippt hälften minst omedelbart. Och att du nämner nån jävla snri som att det skulle va så jobbigt att sluta med.
Citera
2024-12-04, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Du låter väldigt känslig vilket gör att nedtrappning nog kommer vara jobbigare för dig. Hade klippt hälften minst omedelbart. Och att du nämner nån jävla snri som att det skulle va så jobbigt att sluta med.

Du vet att Venlafaxine visar positivt på drogtester eller närmare bestämt tramadol? Kratom pumpar ut ett bra lass med serotonin, lika så gör venlafaxine.

Åtminstone jag blir något fruktansvärt dålig om jag försöker sluta, det var en barnlek att sluta med buprenofin 24mg i jämförelse med Kratom.
Citera
2024-12-04, 15:13
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Du vet att Venlafaxine visar positivt på drogtester eller närmare bestämt tramadol? Kratom pumpar ut ett bra lass med serotonin, lika så gör venlafaxine.

Åtminstone jag blir något fruktansvärt dålig om jag försöker sluta, det var en barnlek att sluta med buprenofin 24mg i jämförelse med Kratom.

Helvete 24 mg sub i jämförelse med Kratom. Jag har också slutat med båda men inte lika höga doser sub men under 3 år. Kratom gick jag på i ett år ca 15g och lyckades sluta med hjälp av gräs, ladd och lite keta. Jag håller med om att Kratom är vidrigt första dygnen men tycker det är över fort. Två veckor och sen tänkte jag inte mkt på just Kratom.

Medveten om att det kan visa positivt på Tramadol men antog att SNRI, likt SSRI, blockerar serotonin och inte pumpar ut stora lass eller?

Edit: Gaba eller Lyrica verkar vara det som funkar bäst.
Citera
2024-12-04, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Helvete 24 mg sub i jämförelse med Kratom. Jag har också slutat med båda men inte lika höga doser sub men under 3 år. Kratom gick jag på i ett år ca 15g och lyckades sluta med hjälp av gräs, ladd och lite keta. Jag håller med om att Kratom är vidrigt första dygnen men tycker det är över fort. Två veckor och sen tänkte jag inte mkt på just Kratom.

Medveten om att det kan visa positivt på Tramadol men antog att SNRI, likt SSRI, blockerar serotonin och inte pumpar ut stora lass eller?

Edit: Gaba eller Lyrica verkar vara det som funkar bäst.

Som jag har förstått det så öser det serotonin efter som man kan få något syndrom som innebär för mycket serotonin och som kan vara dödligt. (serotontsyndrom eller nått??)
Citera
2024-12-06, 09:58
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Som jag har förstått det så öser det serotonin efter som man kan få något syndrom som innebär för mycket serotonin och som kan vara dödligt. (serotontsyndrom eller nått??)

Ja precis, det uppstår pga den blockerande effekten tror jag av ssri exempelvis samtidigt som man tar typ mdma vilket frigör massa serotonin. Men jag är inte helt säker.
Citera
Igår, 13:26
Medlem
Har inte läst riktigt hela tråden så vet inte hur du gjorde med subben, men om du inte skaffar så rekommenderar jag att du låter bli.
Det här blev helvetiskt långt, blev lite ventilering av min egen situation med. Lycka till med nedtrappningen, du fixar det!

Har en jäkla massa bra anledningar varför sub är en dålig idé. Förvisso är det individuellt, men vad jag förstår så ska kratomavtändning kunna vara rätt jobbig från höga doser men inte så segdragen som en klassisk opiatavtändning. Jag vet inte exakt men jag vet vad du ger dig in på om du går på sub.

Den avtändningen tar bara aldrig slut. Om du inte tar någon annan opiod som lindring så snackar vi veckor som du inte kommer kunna göra nånting utom att ligga på sängen, även när du inte vill dö så är i alla fall min erfarenhet att när det är bra så är jag ändå så illamående (huvudvärk, magen, ont i kroppen osv.) att det är inte ens på kartan att kunna arbeta (exempelvis). Och det bara tar fucking aldrig slut. Nån dag bättre, lite bättre än imorse - det kommer tillbaka nästa dag eller dagen efter. Sub har så jäkla lång halveringstid, så man hinner i princip tro att det inte blev så jäkla illa - kan gå upp till en vecka innan den verkliga at:n drar igång.

Så låt bli sub. Jag ska ge dig en till anledning: igår klev jag på sub igen efter två-tre månader med uppskattningsvis 40-50g kratom. Jag blev tvungen att ersätta sub med kratom pga situation där jag inte kunde få tag i sub och kratom blev en livboj för att kunna jobba, det tog bort det värsta av avtändningen. Jag är alltså i en lite liknande situation som dig, måste trappa ner kratomhelvetet.

Enda anledningen att jag klev på sub igen är för att jag är mitt i en laro-utredning, så om det inte av någon anledning skiter sig så får jag förhoppningsvis snart sub i programmet (nämner det bara för att det vore kanske märkligt att starkt avråda från sub samtidigt som man kör det själv). Så med med det jävligt långa sidospåret ska jag komma till poängen: gick på subben igår kväll och döm om min besvikelse att den bara tar bort en del av kratomavtändningen. 10mg sub och har ändå den äckliga huvudvärken och trött som ett as trots ett par hundra mg Ritalin under samma tidsperiod. Det är inte värt att byta till ett värre beroende oavsett, men det särskilt inte om inte at:n försvinner fullständigt.

Jag vet inte hur din livssituation ser ut, men kan säga att det bästa stället att vara på vid en jävlig opiavtänding är sjukhuset. Vet inte riktigt vad din anledning till att avgiftning inte är aktuellt, men det finns rätt många idéer om att det fuckar upp ens liv att ”outa sig” för sjukvården, det är iaf fel. Om man själv söker vård och och ens liv i övrigt är i hyfsad ordning så händer absolut ingenting förutom att du får hjälp att fixa problemet. Dom kanske rekommenderar att du kontaktar vuxenstöd hos soc, men du gör precis som du vill - du är inte inne på tvångsvård.
Min poäng: var inte rädd att söka vård om du behöver det!

Har redan skrivit bisarrt långt så kan likväl lägga till en grej till. Även om du skulle prata med soc så är det inget som påverkar ditt liv, du får inte en stämpel i pannan. Gällande ditt stess så antar jag att du har det av en anledning och det absolut värsta som kan hända är att din läkare vill att du lämnar ett pissprov efter avgiftning för att hen ska ha ryggen fri för att kunna fortsätta skriva ut din benso. Tro det eller ej, läkare sitter inte och gnuggar händerna och hoppas på dom ska få anledning att dra in folks mediciner dom behöver.
Citera
Igår, 13:40
Medlem
Citat:
Har tagit dagligen i kanske ett år ca 20 g varje dos gör av med ca 2 kg i månaden.

Försökt att trappa ned, kom ner till ca 15g per dos X antal per dag men hade ganska svår abstinens under hela nedtrappningen och gav upp tillslut.

Gjorde ett experiment och tog en oxy 80mg då jag tidigare ätit det, började med halva utan resultat tog andra halvan kände endast lite välmående resten av dagen. Oxy uthämtat i Sverige.

Till saken hör också att jag står på 30 mg diazepam om dagen och har gjort i ca 4 år så kan inte använda benso som ångest lindrande längre då dom knappt hjälper. Har inte diazepam pga ångest utan off label. Vet inte hur jag ska ta mig ur detta!

Funkar loperamid bra mot AT? med tanke på att 80mg OXY endast endast ger ett litet välmående känns det långsökt. Är det någon idé att prova buprenofin?

Vet att jag har satt mig i sitsen själv så inga moralkakor tack!

Inga rena opiater kommer hjälpa delen som handlar om serotonin när du slutar med Kratom. Se det som att du har två processer att deala med och om möjligt kan hantera en i taget. Enda läkemedel vad jag vet som liknar Kratom i funktion är tramadol men då byter du öl mot whiskey och inget är löst. Kratom må anses mild opiat men är stygg i avseende serotonin.
Kämpa på med nedtrappning. Varje gram du kan sänka och varje extra timma mellan dosens tar dig sakta framåt. Du fixar det här!
Citera
Igår, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tio1000
Inga rena opiater kommer hjälpa delen som handlar om serotonin när du slutar med Kratom. Se det som att du har två processer att deala med och om möjligt kan hantera en i taget. Enda läkemedel vad jag vet som liknar Kratom i funktion är tramadol men då byter du öl mot whiskey och inget är löst. Kratom må anses mild opiat men är stygg i avseende serotonin.
Kämpa på med nedtrappning. Varje gram du kan sänka och varje extra timma mellan dosens tar dig sakta framåt. Du fixar det här!

Tack för pepp! Känns rätt jobbigt just nu, ständigt närvarande ångest deluxe.

Bara kämpa på, rökar cannabis ibland det lugnar ner kropp och själ en liten stund.
Citera
Igår, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tio1000
Borde det inte underlätta om man ökar dosen av venlafaxin under tiden jag hanterar opiat abstinensen? För att sedan trappa ner venlafaxinen.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in