Citat:
Ursprungligen postat av
americandadfan
Såklart det finns olika grader av helvetet. Vissa saker är ju gynnsamma att de är mer "självständigt " , andra grejer blir till överdrift tycker jag.
Men om man ska se framåt 10-15 år . Säg att all butiks/servicepersonal försvinner. Då kommer även tusentals jobb försvinna. Visst kanske blir mer vanligt att folk blir "influencers" och andra "hittepåyrken" .
Är ingen 65 åring pensionär , är mellan 30-40. Men föredrar ändå att handla i en bemannad kassa, än att själv dra medlemskort/slå in personnr scanna alla varor själv osv . Är ju mer bekvämt att "bara" lägga varorna /lägga varorna " till kassapersonalen än att göra allt själv.
Men så har det ju alltid varit, lät nog likadant ifrån din förfader när skördetröskor kom och ersatte 10 drängar med lie.
En anledning att vi kan jobba 40h arbetsvecka är ju för att tekniken hjälper oss, och ju mer som kan skötas med färre personal gör att vi snart kanske kan gå ner på 30h arbetsvecka istället.
Vad för system kräver personnummer föresten? Jag scannar koden i appen, smtar en scanner och scannar prylar eftergand jag lägger dem i påsen, scannar sen koden igen i appen, betalt och tar påsen och går ut.
Väldigt smidigt och enkelt.