Citat:
Ursprungligen postat av
CottageQueen
Det är just diskussionen om promenaden vi är utleda på, vi har läst den till leda. Det är därför jag undrar hur många gånger man får skriva samma sak i en tråd? Kommer ni med några nya uppgifter är jag idel öra.
Själv tycker jag uppgifterna om BW´s avsaknad av alibi är mycket intressanta och jag hoppas det kommer mer information där.
Citat:
Ursprungligen postat av
UnitedKingdom
BWs brist på alibi efter 0200, att BW dessutom är den siste att prata med Helena gör verkligen detta med BWs saknad av alibi till ngt som ska upp i tråden!
Bara sluta, United, att sprida osäkerheter! Vi vet
INTE att BW vara den sista personen att prata med Helena. Vi vet heller
INTE att BW saknar alibi. Så här långt pekar allt mot att BW faktiskt har alibi! Vi vet att polisen initialt intresserade sig för BW, bland andra Motown har intygat detta i tråden efter att han själv var på polisförhör. Vi tror oss också veta att BW var inne på några polisförhör initialt, men eftersom igen misstanke någonsin har riktats mot honom, torde han inte vara intressant för polisen. Vi har också fått höra i radion att BW
INTE är intressant i fallet, men att KM fortsatt är just intressant (inte misstänkt), enligt Lars Johansson. Om man så ansvarslöst vräker ur sig sådant om BW som United gör - ja, då måste man också ha ordentligt på fötterna, men det har inte United. Uniteds enda roll är ju som bekant att hålla KM borta från misstankar, och han/hon skyr inga medel för att göra det. När jag och IB03 resonerar om KM, så gör vi ju det utifrån en lång rad kända informationer - de flesta av dem komna från KM själv, faktiskt.
Du Kl*s, du läser ju tråden (vilket vi såg i TV3:s programserie "Att lösa ett mord"). Kan inte du skapa ett konto och svara på våra funderingar? Precis som PK, PU och MickeR gjorde? Det fungerar inte att en hop dumstrutar försöker agera målvakter åt dig. De gör nämligen din sak sämre.