Citat:
Ursprungligen postat av
Akindfriend
Jag tycker att det är märkligt att ikonerna i yllebyltet låg i ventilationsutrymmet på Freja. Jag förstår ju att det var Carl och Magnus Kleppner som smugglade ikonerna som hade lagt dem där, att de gissade att ingen skulle leta där och att de aldrig kunde drömma om att Micki skulle klättra in i det utrymmet, men jag tycker ändå att det var en märklig plats att lägga dem på. Dessutom så var det ju en opraktisk plats att välja, eftersom det gjorde det svårt att hämta dem utan att någon skulle märka det. Magnus Kleppner tvingades ju låtsas jobba på Bengans VVS för att hitta en ursäkt att rota i trumman. Det är också konstigt att Magnus inte frågar efter ikonerna redan innan det, att han inte nämner det redan i det inspelade meddelandet till Carl i avsnitt 199.
Ja. Och vad gör ens ikonerna där från första början?
Vad hämtar ingen dem snabbt, genom att använda Carls namn eller stänga galleriet tillfälligt genom Carl och tar dem? En väldigt enkel sak att göra om man verkligen vill ha tag på ikonerna.
Alla flugor som var på grund av byltet, varför öppnade inte Mickie eller någon annan luckan på ventilationen och tog ut byltet? Det låg ju där precis innanför luckan. Har man flugor och ohyra så länge med endast ett ventilationshål i hela utrymmet så öppnar man för tusan det och ser om man kan hitta något som förklarar ohyran. Ännu mer så om man har kunder som kommer in hela dagarna.