Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-11, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
https://www.facebook.com/share/r/1EZReQf2Jg/

Kolla in detta 😅😅
På grund av massa AI videoklipp överallt, så trodde jag detta var gjort ifrån AI

Tack för denna. Jag hade ingen aning om att vissa ifrån Rederiet var/hade band och åkte runt på turné.

Det borde ju ha varit populärt, eftersom själva serien var populär?
Citera
2024-12-11, 11:42
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
ja den som gjorde den scenen har inte tänkt men hur annars ska man bryta upp en ståldörr innifrån :P

Jag fattar inte den scenen.. Skall han ut eller in? OM han är inspärrad, så är det inte logiskt, för det ser ut att han "bryter sig in"..

Producenten måste haft hjärnsläpp om han/hon ordnade scenen så.
Citera
2024-12-11, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag fattar inte den scenen.. Skall han ut eller in? OM han är inspärrad, så är det inte logiskt, för det ser ut att han "bryter sig in"..

Producenten måste haft hjärnsläpp om han/hon ordnade scenen så.
han är inlåst så han vill ut. så det är helt klart en miss av dom.
för låset sitter på insidan.
Citera
2024-12-11, 19:06
Medlem
När Mattias fick sparken efter Bengtssons utpressning mot Karin och hon påstod att ledningen ville belöna Uno med återanställning för att han stoppade smugglingen på Freja, så är det konstigt att han inte gick till dem och ifrågasatte det. Då skulle de garanterat ha kontaktat Karin och frågat varför hon hade avskedat honom.
Citera
2024-12-11, 20:31
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
På grund av massa AI videoklipp överallt, så trodde jag detta var gjort ifrån AI

Tack för denna. Jag hade ingen aning om att vissa ifrån Rederiet var/hade band och åkte runt på turné.

Det borde ju ha varit populärt, eftersom själva serien var populär?

Trodde först det jag med, men sen läste jag, det var ganska populärt då men inte idag 😅
Citera
2024-12-11, 23:03
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
han är inlåst så han vill ut. så det är helt klart en miss av dom.
för låset sitter på insidan.

Jag håller med.
Citera
2024-12-12, 00:42
Medlem
Frågan är hur Anna fick in Karin i förrådet och lyckades binda fast henne? Den sista scenen innan vi för första gången fick se Karin sitta bunden i förrådet var ju i avsnitt 288 där Anna stod utanför hennes hytt och i avsnitt 289 så satt hon fastbunden. Slog Anna ner henne? Sövde hon ner henne? Eftersom hon genom sitt ondskefulla skratt visade tydligt att hon är ond redan vid deras första möte så har jag ju svårt att tro att hon skulle ha lyckats att lura Karin att exempelvis följa med henne till en plats och i korridoren utanför hytten så kan ju någon komma förbi, så jag har ju även svårt att tro att Anna skulle ha vågat slå ner Karin där.
Citera
2024-12-12, 12:51
Medlem
Kukdukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Verkligen. Emelie är hur skön som helst. Träffade henne ofta på fester förr i tiden med släkten.

Vad roligt!

Emelie är bäst.
Hon borde få ett helt eget rederi att basa över.

Hennes far är ju okänd och hon har aldrig träffat honom. Givetvis är det Reidar som är hennes far då.
Citera
2024-12-13, 17:00
Medlem
Jag tycker att det är märkligt att ikonerna i yllebyltet låg i ventilationsutrymmet på Freja. Jag förstår ju att det var Carl och Magnus Kleppner som smugglade ikonerna som hade lagt dem där, att de gissade att ingen skulle leta där och att de aldrig kunde drömma om att Micki skulle klättra in i det utrymmet, men jag tycker ändå att det var en märklig plats att lägga dem på. Dessutom så var det ju en opraktisk plats att välja, eftersom det gjorde det svårt att hämta dem utan att någon skulle märka det. Magnus Kleppner tvingades ju låtsas jobba på Bengans VVS för att hitta en ursäkt att rota i trumman. Det är också konstigt att Magnus inte frågar efter ikonerna redan innan det, att han inte nämner det redan i det inspelade meddelandet till Carl i avsnitt 199.
Citera
2024-12-13, 18:16
Medlem
Kukdukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akindfriend
Jag tycker att det är märkligt att ikonerna i yllebyltet låg i ventilationsutrymmet på Freja. Jag förstår ju att det var Carl och Magnus Kleppner som smugglade ikonerna som hade lagt dem där, att de gissade att ingen skulle leta där och att de aldrig kunde drömma om att Micki skulle klättra in i det utrymmet, men jag tycker ändå att det var en märklig plats att lägga dem på. Dessutom så var det ju en opraktisk plats att välja, eftersom det gjorde det svårt att hämta dem utan att någon skulle märka det. Magnus Kleppner tvingades ju låtsas jobba på Bengans VVS för att hitta en ursäkt att rota i trumman. Det är också konstigt att Magnus inte frågar efter ikonerna redan innan det, att han inte nämner det redan i det inspelade meddelandet till Carl i avsnitt 199.

Ja. Och vad gör ens ikonerna där från första början?
Vad hämtar ingen dem snabbt, genom att använda Carls namn eller stänga galleriet tillfälligt genom Carl och tar dem? En väldigt enkel sak att göra om man verkligen vill ha tag på ikonerna.

Alla flugor som var på grund av byltet, varför öppnade inte Mickie eller någon annan luckan på ventilationen och tog ut byltet? Det låg ju där precis innanför luckan. Har man flugor och ohyra så länge med endast ett ventilationshål i hela utrymmet så öppnar man för tusan det och ser om man kan hitta något som förklarar ohyran. Ännu mer så om man har kunder som kommer in hela dagarna.
Citera
2024-12-13, 18:27
Medlem
Kukdukens avatar
En annan sak angående ikon-smugglingen som man gör en stor affär av, är när en av tavlorna med en ikon gömd bakom, hamnar hemma på väggen hos Beatrice och Reidar. Och de måste fixa fram en kopia för att byta ut. Hur svårt kan det vara att vänta tills R&B är hemifrån och för Carl att gå in och ta ikonen bakom tavlan. Det tar ju inte längre tid än max tio sekunder. Att hålla på med en kopia verkar enormt omständligt och tidskrävande.
Citera
2024-12-14, 16:02
Medlem
Jag tycker synd om Tonys personliga assistent när hon blir indragen i det kriminella för att utpressa familjen Remmer på pengar p.g.a ''kidnappningen'' på Anja.

Visserligen är det bara en TV-Serie, men jag känner ändå med för Stina, hennes karaktär är ju trots allt byggd på att ha empati och sympati, så något sådant skulle hon inte komma på själv att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in