Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-14, 17:19
Medlem
Ja, jag tycker också synd om henne. Sedan så tycker jag att det är märkligt att handikappföreningen utser Tony till kassör direkt när han har gått med där. Det känns inte så trovärdigt att man tar ett sådant beslut gällande en ny person som man inte ens känner. Jag undrar också vad som hände med den gamla kassören, för de måste väl även ha haft en kassör tidigare?
Citera
2024-12-14, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Jag tycker synd om Tonys personliga assistent när hon blir indragen i det kriminella för att utpressa familjen Remmer på pengar p.g.a ''kidnappningen'' på Anja.

Visserligen är det bara en TV-Serie, men jag känner ändå med för Stina, hennes karaktär är ju trots allt byggd på att ha empati och sympati, så något sådant skulle hon inte komma på själv att göra.

Ja, jag tycker också synd om henne. Sedan så tycker jag att det är märkligt att handikappföreningen utser Tony till kassör direkt när han har gått med där. Det känns inte så trovärdigt att man tar ett sådant beslut gällande en ny person som man inte ens känner. Jag undrar också vad som hände med den gamla kassören, för de måste väl även ha haft en kassör tidigare?
Citera
2024-12-14, 23:51
Medlem
Kukdukens avatar
Uno ska ju ha en väldigt fin hovmästarutbildning och han har fina meriter.
Ändå är han som ett ufo när det gäller Gunthers/Lars-Åkes matveckor och kan inte ens uttala rätter som alla med hans utbildning borde veta och känna till.

Det känns som om Uno framställs som mer utbildad i de första säsongerna, och senare tar hans olika projekt och allmänna konstighet över och man glömmer helt bort hans faktiska yrkeskunnande och bildning.
Citera
2024-12-15, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukduken
Uno ska ju ha en väldigt fin hovmästarutbildning och han har fina meriter.
Ändå är han som ett ufo när det gäller Gunthers/Lars-Åkes matveckor och kan inte ens uttala rätter som alla med hans utbildning borde veta och känna till.

Det känns som om Uno framställs som mer utbildad i de första säsongerna, och senare tar hans olika projekt och allmänna konstighet över och man glömmer helt bort hans faktiska yrkeskunnande och bildning.
Du har ju så rätt. Det kan ju vara möjligt, det finns ju ingen lag eller regel på att en förening MÅSTE ha en medlem i en längre tidsperiod för att denne skulle bli förtroendevald som kassör, däremot är det mycket sällsynt och i princip aldrig något som sker i verkligheten.

Jag kom på att tänka på det där med att Stina blir indragen - Varför går hon ens med på det. Hon är ju ''bara'' en personlig assistent och har inget riktigt ansvar för Tony för att han förstör för sig själv. Hon försökte väl kolla om hon kunde få lån för Tonys skull.

Visserligen kanske hon hann bli kär och gick i ett förhållande mitt i det ekonomiska problemet.

Tänk att Tony alltid hamnar i trubbel, speciellt i de senaste säsongerna.
Citera
2024-12-15, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akindfriend
ja plus att han sitter i stolen pga bedrägerierna han gjorde och sin girighet
Citera
2024-12-15, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
ja plus att han sitter i stolen pga bedrägerierna han gjorde och sin girighet
Föreningen visste inte om bedrägerierna eller girigheten i alla fall.
Citera
2024-12-16, 18:44
Medlem
Kukdukens avatar
Jag tycker att det är konstigt att Lina tror att Erik är gift till den grad att han själv aldrig nämner det för någon eller ens sin frus namn i sådana fall. Han vet ju inte att det är därför som Lina håller avstånd till honom utanför arbetet.
Eller att Lina inte frågar rakt ut om han är gift (fortfarande, efter att de träffas igen på Dahléns), så att frågan blir utredd.
Om en man, som man tror är gift, stöter på en så kommer ju äktenskapet upp automatiskt och mer så om det är skälet till varför man inte vill inleda något privat.

När Beatrice och Reidar flyttar till sin lägenhet får man se köksdelen ofta. Men den försvinner helt i senare säsonger. Dekoren utanför fönstren är så dålig! De där änderna som är fastfrusna i sjön på exakt samma plats, stackars dem. Det ser ut som en konstinstallation.

Felix ser verkligen urlöjlig ut när han ska spela arg eller upprörd.
Senast redigerad av Kukduken 2024-12-16 kl. 18:51.
Citera
2024-12-19, 10:14
Medlem
https://www.svtplay.se/video/eQJxvaj...&position=2696

Tid: 45:00

Hon pekar på tavlan där Reidar är och säger till sin son att det är ''pappa''?!

Barnet är ju bara något år gammalt. Om det är Reidars son, så betyder det att han visst var otrogen mot Beatrice. Varför gjorde Rederiet så, mot Reidar?

Även om Rederiet kanske ville att en ung generation skulle ta över, så valde man på ett sätt, som visar att Reidar var otrogen mot Beatrice?
Citera
2024-12-19, 10:53
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
https://www.svtplay.se/video/eQJxvaj...&position=2696

Tid: 45:00

Hon pekar på tavlan där Reidar är och säger till sin son att det är ''pappa''?!

Barnet är ju bara något år gammalt. Om det är Reidars son, så betyder det att han visst var otrogen mot Beatrice. Varför gjorde Rederiet så, mot Reidar?

Även om Rederiet kanske ville att en ung generation skulle ta över, så valde man på ett sätt, som visar att Reidar var otrogen mot Beatrice?
Synd bara att vi inte fick se henne fullfölja strippen där i vardagsrummet..
https://www.svtplay.se/video/jJQ3N4e...&position=2464

Han gökade ju bl.a Gerd och Meg Westergren när han var gift med hennes tvillingsyster. Kan inte kommit som någon större överraskning egentligen att Reidar med sin moral var ett hycklande svin, det blev vi varse tidigt i serien.
Senast redigerad av Giggsy 2024-12-19 kl. 11:09.
Citera
2024-12-19, 17:34
Medlem
Jag funderar på hur Yngve skulle ha reagerat om det istället för journalisten Eva Berger skulle ha varit Lina eller Yvonne som skulle ha hittat bilderna i avsnitt 17 som bevisade att han var mördaren? Skulle han ha mördat dem då?
Citera
2024-12-19, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akindfriend
Jag funderar på hur Yngve skulle ha reagerat om det istället för journalisten Eva Berger skulle ha varit Lina eller Yvonne som skulle ha hittat bilderna i avsnitt 17 som bevisade att han var mördaren? Skulle han ha mördat dem då?
nej det skulle han inte.
Citera
2024-12-19, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Synd bara att vi inte fick se henne fullfölja strippen där i vardagsrummet..
https://www.svtplay.se/video/jJQ3N4e...&position=2464

Han gökade ju bl.a Gerd och Meg Westergren när han var gift med hennes tvillingsyster. Kan inte kommit som någon större överraskning egentligen att Reidar med sin moral var ett hycklande svin, det blev vi varse tidigt i serien.
Tomten är far till alla barnen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in