Citat:
Ursprungligen postat av
Flammarion
Vi kan börja med sekularismens naiva syn på religion som en "hobby" i kombination med religionsfriheten.
Exakt vem har den synen och hur vet du det? Är det din rumpkänsla igen som bedömer detta?
Citat:
Tror du att en normal och sund nation skulle acceptera att frivilligt bli ockuperad av främmande makt?
Igen, exakt vem accepterar det?
Citat:
Sekularismen gör gällande att religion är en privatsak som alla har rätt till.
Var står det skrivet?
Citat:
Detta är falskt och öppnar för islamisering.
Inte mer än något annat, egentligen. Om så är fallet öppnar det för kristendom och buddhism lika gärna, om det inte är mer därtill. Vilket det såklart är, men du låtsas som att det inte är det. Jag vet vad du menar och du vet vad du menar, men du skriver det inte i klartext.
Citat:
Om vi å andra sida tittar på vad det första och högsta budet säger om "andra gudar" så är det lösningen på problemet med både islamisering och den så kallade "mångkulturen".
Alternativet är att sälja sig själv till en annan religion? Jag föredrar ingen alls.
Citat:
Se nu på islam, som följer det högsta budet och döm själv om det är jag som har en "subjektiv åsikt" eller om det är så att det bär frukt för dem.
Självklart förespråkar jag inte Islam.
Hur är det med läsförståelsen? Mitt argument var att ditt påstådda orsakssamband mellan sekularism och Islamisering är en subjektiv uppfattning. Du har ännu inte presenterat orsakssambandet eller härledningen.
Citat:
Se nu på sekularismen och dess frukt; islamisering, polarisering, moraliskt förfall och kaos så till den grad att vi har fått något så perverst som "könskrig".
Berätta nu EXAKT hur du avgör att det är just sekularismen som orsakat detta och inte någon annan faktor.
Citat:
Hur är det fatt när kvinnor och män ställs mot varandra i samhället? Ganska kört. Hur ser vår reproduktion ut? Ja i enlighet med det nyss nämnda.
Vi kan vara ense om att vissa saker är galna i dagens samhälle.
Citat:
Hur ser muslimernas reproduktion ut? Ja, du vet svaret.
Döm själv, titta på verkligheten.
"Titta på träden så ser du Guds hand" eller vad? Kom igen nu. Objektivt. Jobba på det.