Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
Igår, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydwarf
Är det så du har namn på både personen och på hans mor så är det väl inte svårt söka rätt på personen Armine
Enkelt att tt du tvingar han ta bort dig från listan och därefter får han böta till dig vad du nu vill ha. Alternativt är ju annars du kanske får nervöst sammanbrott och letar upp honom och hans mor och kanske råkar skjuts någon av dem.
(Alltså helt hypotetiskt nu).

Jag uppmuntrar ej till våld när det inte behövs men är det som du säger och någon förstört mitt namn och yrke med mera skulle jag utan minsta tvivel knackar på personens dörr.

(Ja jag har gjort husis innan för den som undrar).

Så länge du har försökt den lagliga vägen och polisen struntar i det så är det ju lite samhället som svikit. Då får man lösa problemet på eget sätt.

Hypotetiskt två är du lägger en beställning på han och ser till så någon annan övertalar Armine att skärpa sig.

Vissa går det aldrig att tala till rätta utan på en viss funkar enbart våld. ( Sagt av en av mina professorer inom psykologi).
Ja vars, de har sannolikt slarvat i sin iver att efterlikna Lexbase och vägrat ta bort mig i bara farten?
Ja visst har de förstört mitt namn och yrke och jag har förlorat mycket på det. Det är såklart de eller staten som är skyldiga mig det och kommer sannolikt få betala.
Nu går jag den normala vägen med polisanmälan (ej nedlagd) samt kräver ersättning via Kronofogde/Tingsrätt.
Citera
Igår, 16:30
Medlem
Tomtefar2024s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Byt efternamn.

Skulle inte kalla mig för kriminell, men jag är svår att hitta eftersom jag delar för och efternamn med väldigt många. Typ "Johan Svensson".
Jag tycker det är väldigt gött med folk som har unika namn, man hittar dom så lätt ) mig hittar ingen
eh,rekryteraren vill ha ditt pnr
Citera
Igår, 16:52
Medlem
Dirtydwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ogontjanaren
Ja vars, de har sannolikt slarvat i sin iver att efterlikna Lexbase och vägrat ta bort mig i bara farten?
Ja visst har de förstört mitt namn och yrke och jag har förlorat mycket på det. Det är såklart de eller staten som är skyldiga mig det och kommer sannolikt få betala.
Nu går jag den normala vägen med polisanmälan (ej nedlagd) samt kräver ersättning via Kronofogde/Tingsrätt.

Ja är det precis så som du säger att allting har gått till så har de ju faktiskt förstört väldigt mycket för dig och jag skulle väl tippa på dina chanser i tingsrätten ser ut att vara väldigt goda.
Lexbase hade mig länge också i sitt lilla system trots att jag faktiskt var närvarande i rättegång när jag blev frikänd.

Så på ett sätt tycker jag också att Lexbase har ju egentligen förstört saker för mig också fast de har haft lagen på sin sida och publicera.
Folk går bara in och läser om man är med på sidan Lexbase med de klickar sällan för att betala för att se vad personen har gjort för någonting som är mitt fall var att jag blev frikänd.

Så att jag önskar dig lycka till i tingsrätten och det är väl bra att du går den lagliga vägen. Fast om jag hade varit som dig så hade jag nog tröttnat för länge sedan om jag samtidigt hade haft deras fullständiga namn och haft informationen om var de hade bott.

Sedan bryr jag mig inte så mycket om ifall är Hells Angels eller om det är turkar eller om det är någon annan jäkla skitorganisation för förstör de mitt liv så förstör jag deras liv.
Sedan får det vara med den saken. Alla har en familj som de bryr sig om och det går alltid få fram namn och adresser.
Citera
Igår, 16:55
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtefar2024
eh,rekryteraren vill ha ditt pnr

Rekryteraren tror att han jobbar på Säpo?
Citera
Igår, 19:01
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ja det är ju toppen. Jag är alltså uppsatt på deras lista fast jag är ostraffad.

Tror jag inte på. Varför skulle de sätta upp en random luffare för på det viset. Det får du allt leda i bevis om någon ska tro på det.

Citat:
Nja de är nog bara sura att jag polisanmält dem för förtal och hotat med rättsliga åtgärder. Jag har tjatat på dem länge ja men de har aldrig sagt min kontakt är oönskad förrän nu så du kan chilla helt...

Jag skulle också bli sur om du hotade mig. Kan du inte bara sluta trakassera dem?
Citera
Igår, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Jag skulle också bli sur om du hotade mig. Kan du inte bara sluta trakassera dem?
Jaha, det är för att du inte kan skilja på olaga hot och hot om rättslig åtgärd såsom Kronofogde och Tingsrätt.
Det är inget hot att "hota" med det utan den väg man ska gå
Citera
Igår, 19:10
Medlem
Citat:
Tror jag inte på. Varför skulle de sätta upp en random luffare för på det viset. Det får du allt leda i bevis om någon ska tro på det.
Luffare? Jag vet ju inte var du befinner dig på samhällsstegen men jag har i alla fall examen från 4-årig högskola och karriär med olika chefsjobb på storföretag bakom mig. Karriären tog dock slut när jag dök upp på google uppsatt på listor med kriminella.

Vad är det för bevis du vill ha? Jag tänker inte ladda upp skärmbilder med mitt namn och personnr eller vad far du efter ?
Citera
Igår, 20:13
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Nu ja. Nu har de tagit bort mig efter år av tjat. De blev väl rädda när jag polisanmälde.
Skadan är redan skedd. Jag har varit uppsatt på deras lista med kriminella i flera år. Jag har inte fått jobb. Alla som googlat mig har sett på 1 sek att jag har kriminellt förflutet (som jag inte har)
Häng ut liam är rätt svar. Släng ut allt överallt får fjompen smaka på sin egen medicin. Valfritt brott ingår, bara diktera ihop ngt trevligt.
Citera
Igår, 23:40
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Nja de är nog bara sura att jag polisanmält dem för förtal och hotat med rättsliga åtgärder. Jag har tjatat på dem länge ja men de har aldrig sagt min kontakt är oönskad förrän nu så du kan chilla helt...

Vad pratar du om. "chilla helt" What?

Jag tror dig inte. Det är tydligt att du har trakasserat dem under en längre tid. De lägger ut kriminellt patrask. Varför har du något emot det? Det är ju bara bra att vi andra kan se det så vi slipper blanda oss med slasket. Eller?
Citera
Igår, 23:43
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Luffare? Jag vet ju inte var du befinner dig på samhällsstegen men jag har i alla fall examen från 4-årig högskola och karriär med olika chefsjobb på storföretag bakom mig. Karriären tog dock slut när jag dök upp på google uppsatt på listor med kriminella.

Vad är det för bevis du vill ha? Jag tänker inte ladda upp skärmbilder med mitt namn och personnr eller vad far du efter ?

Med det språket och den retoriken så menar du att du har examen från högre utbildning? Det visar hur jävla illa skolan är idag.

Jag vet inte hur du ska göra men du kommer med påståenden och anklagelser. Då måste du kunna visa att det stämmer. Något du inte har visat. Det måste du lösa.
Citera
Idag, 00:34
Medlem
Bajskottens avatar
Citat:
Med den trådstarten så tror jag att den skulle bli låst i alla Flashbacks avdelningar. Även den här tråden har en extremt bristfällig trådstart. Lite bättre dock.

Du klistrar in någon bild på ett mail som ser ut att vara från en lång konversationstråd. Någon har tappat det och det gör att man tror du har trakasserat dem under lång tid.

Det går inte att kontrollera det du skriver. Du startar en tråd som känns som att man missar 90% av nödvändig information. Man kan inte annat än att sluta sig till att du är kriminell och är sur för att du inte kan dölja din kriminalitet.

Det här var den största digitala avsugningen för att tigga till sig att bli mod som jag någonsin sett.
Citera
Idag, 00:39
Medlem
Citat:

Citat:
Nu ja. Nu har de tagit bort mig efter år av tjat. De blev väl rädda när jag polisanmälde.
Skadan är redan skedd. Jag har varit uppsatt på deras lista med kriminella i flera år. Jag har inte fått jobb. Alla som googlat mig har sett på 1 sek att jag har kriminellt förflutet (som jag inte har)

Som om jag förstår dig rätt har du alltså polisanmält dem för förtal. I regel så ligger inte förtal under allmänt åtal om det inte finns skäl för det genom att det är påkallat från allmän synpunkt, vilket det förvisso kanske skulle kunna finnas i ditt fall. Du kan ju gärna få berätta mer om vad utfallet av din anmälan blivit, har polisen lagt ned den eller har åklagare bedömt att det finns skäl att driva frågan?

Vilka andra rättsliga åtgärder har du hotat med? Skadestånd?

Har du nyttjat något rättsligt ombud i frågan?

Som många påpekar, om KrimFUP tagit bort datan på dig och det fortfarande dyker upp vid sökningar på Google och andra sökmotorer så kan du begära att dessa leverantörer tar bort den data från deras sökningar. Finns EU-praxis på området genom Case C-131/12 – Google Spain SL and Google Inc.

Detta fall etablerade "rätten att bli glömd" på internet. Domstolen slog fast att individer under vissa förhållanden kan kräva att sökmotorer tar bort länkar till innehåll som kränker deras privatliv, även om informationen är korrekt.

Länk
https://curia.europa.eu/juris/liste.jsf?num=C-131/12
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här