Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-22, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Käre mytoman.

400.000 x 5 = 2.000.000

Rysslands förluster är på 400000, enligt dig vilket betyder att Ukraina har 2 miljoner man i förluster, enligt dig själv.

Du hävdar återigen att Ukraina förlorat alla sina soldater och mer därtill.

Det ska tilläggas att UAF förlorat fler HIMARS än som levererats, hela sitt flygvapen flera gånger om och fler stridsvagnar än vad man någonsin haft.

Ändå vinner inte ryska clownhorden och kan inte avancera över försvarslinjerna som enligt dig inte har några soldater kvar.

Du är inte neutral i gammal svensk anda utan en patologisk lögnare.

Alla med slutledningsförmåga och förmåga till kritiskt tänkande förstår att dessa siffror är fullständigt omöjliga. Det är dock just den förmågan som de som stödjer Ryssland saknar och det är därför de inte klarar att komma med lögner som ligger inom rimlighetens gräns.
Citera
2024-12-22, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Jag vet att Ryssland inte lär ta hela Ukraina. Men det räcker med att de får behålla en del så har de vunnit något med kriget.

Sen är det intressant att du tycker det är en förlust bara för att det tar lång tid.
Så om det tar några decennier att ta hela Ukraina så är det en förlust.
Snacka om oförmåga att tänka längre framåt än några dagar.

Sluta bete dig som ett barn. Antingen är du ryss-patrask eller spelar dataspel och surfar porr 10 x mer än du borde. Ryssland kan ta hur mycket mark de vill, om inte regeringen i Ukraina byts ut till en ryssvänlig sådan är kriget en 100% förlust. Alla de som dött, deras bidrag till samhällsekonomin är icke existerande, deras närståendes förstörda ekonomi, landets behov av återuppbyggnad, etc. Anseendet för Ryssland, framtida investeringar. Allt är detsamma som en förlust. Till följ av kriget Ryssland startade har Nato nu vuxit. Det är en förlust om något. Brics som skulle skaka väst sönder och samman visar sig uruslet ordentligt. Den ryska armén som sades vara den 2:a i världen visade sig vara totalt och komplett inkompetent och illa tränad. Istället för en effektiv armé har Ryssland nu visat ALLA hur urusel den i själva verket är Hur det inte kan ses som annat än katastrofal förlust för Ryssland kan endast inavlade ryssar hävda
Citera
2024-12-22, 15:33
Medlem
Citat:
Ryssland fick betala ett pris även när de annekterade en bit av Finland.
Kostar det fortfarande Ryssland något? Nej. Det är ren vinst i all evighet för Ryssland.
Priset är alltså något temporärt. Medan vinsten är permanent.
Samma sak lär tyvärr hända i ukrainakriget.
Det är därför som det är en vinst för Ryssland även om de får behålla bara en del av det som de har tagit.
Ni tänker inte tillräckligt långsiktigt.

Väst skulle kunna förhindra detta men de älskar att ge mer och mer till Ryssland.

Om du skulle berätta vad Ryssland med att "få" delar av Finska karelen? Om du skulle berätta vad de har gjort med det området. Som var en vinst
Citera
2024-12-22, 15:34
Medlem
Citat:
Klart att det accepteras förr eller senare. Som det accepterades att Ryssland tog en bit av Finland.
Det är redan halv-accepterat att Ryssland har tagit Krim.

Grejen är väl snarare att det går så jävla dåligt för området från 1500-talet och framåt. Världens största land med dvärgekonomi, krig och diktatur. När ska de hitta ut ur det där sättet de har som inte fungerar?
Citera
2024-12-22, 15:35
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Underwood
Det var deras mål från början. Sedan har de flyttat milstolparna. Varför är det så viktigt för dig att Ryssland ska vinna något? Det är en förlust om man inte uppnår de mål som man utfäst
Om mitt mål är att sno allt på ditt bankkonto, men lyckas bara sno hälften, så har jag ändå vunnit något. Eller hur?
Fattar inte varför vi behöver tjafsa om såna här självklara saker. Och att jag ska behöva komma med liknelser som om jag pratar med dagisbarn.
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Nu är Krim OT här men för att inte lögner hela tiden ska spridas av alla stolpskott så fram med bevis på ditt påstående där du skriver såhär:

Det är redan halv-accepterat att Ryssland har tagit Krim.

Så vilka är den halva som accepterat att ryska kräk tagit Krim?
Jag menar mest psykologiskt.
"Ok då Ryssland behåller Krim men inte.."
Så går tankegångarna i allt fler hjärnor.
Även ukrainarna själva har halv-accepterat det.
Inte raketforskning hur människans psyke funkar i dessa fall. Desto längre tid går desto mer accepterar man förlusten.
Citat:
In 2022, 71% of respondents supported the proposition to “continue opposing Russian aggression until all Ukrainian territory, including Crimea, is liberated”, but in 2024 the support for that option had dropped to 51%.
https://theconversation.com/growing-...-survey-238285

Notera att jag inte är för att man någonsin ska släppa en millimeter av Ukraina till Ryssland.
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Vilka FN-länder har erkänt Rysslands annektering av Krim, och vilka FN-länder har erkänt Rysslands annektering av ukrainska oblaster.
Se mitt inlägg ovan.
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
"Vunnit något med kriget"? Ryssland kommer inte vinna något, de kommer vara paria i hela världen i 50 års tid!
Läs ditt egna inlägg.
Du sa själv att Ryssland kommer sluta vara paria efter 50 år. Då har Ryssland vunnit ju.
Citera
2024-12-22, 15:41
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Om mitt mål är att sno allt på ditt bankkonto, men lyckas bara sno hälften, så har jag ändå vunnit något. Eller hur?

För all del, ta hälften av mitt bankkonto. Dom pengarna är dina. Det här är samtidigt som jag trycker tillbaka dig och ditt land till medeltiden.

Helvete också människa, hur korkad kan man bli...
Citera
2024-12-22, 15:49
Medlem
Citat:
Fattar inte varför vi behöver tjafsa om såna här självklara saker. Och att jag ska behöva komma med liknelser som om jag pratar med dagisbarn.

Jag menar mest psykologiskt.
"Ok då Ryssland behåller Krim men inte.."
Så går tankegångarna i allt fler hjärnor.
Även ukrainarna själva har halv-accepterat det.
Inte raketforskning hur människans psyke funkar i dessa fall. Desto längre tid går desto mer accepterar man förlusten.

https://theconversation.com/growing-...-survey-238285

Notera att jag inte är för att man någonsin ska släppa en millimeter av Ukraina till Ryssland.

Se mitt inlägg ovan.

Läs ditt egna inlägg.
Du sa själv att Ryssland kommer sluta vara paria efter 50 år. Då har Ryssland vunnit ju.

Vilka FN-länder har erkänt Rysslands annektering av Krim, och vilka FN-länder har erkänt Rysslands annektering av ukrainska oblaster.
Citera
2024-12-22, 15:49
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Sluta bete dig som ett barn. Antingen är du ryss-patrask eller spelar dataspel och surfar porr 10 x mer än du borde. Ryssland kan ta hur mycket mark de vill, om inte regeringen i Ukraina byts ut till en ryssvänlig sådan är kriget en 100% förlust. Alla de som dött, deras bidrag till samhällsekonomin är icke existerande, deras närståendes förstörda ekonomi, landets behov av återuppbyggnad, etc. Anseendet för Ryssland, framtida investeringar. Allt är detsamma som en förlust. Till följ av kriget Ryssland startade har Nato nu vuxit. Det är en förlust om något. Brics som skulle skaka väst sönder och samman visar sig uruslet ordentligt. Den ryska armén som sades vara den 2:a i världen visade sig vara totalt och komplett inkompetent och illa tränad. Istället för en effektiv armé har Ryssland nu visat ALLA hur urusel den i själva verket är Hur det inte kan ses som annat än katastrofal förlust för Ryssland kan endast inavlade ryssar hävda

Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
För all del, ta hälften av mitt bankkonto. Dom pengarna är dina. Det här är samtidigt som jag trycker tillbaka dig och ditt land till medeltiden.

Helvete också människa, hur korkad kan man bli...
Som sagt så förstår ni inte att kostnaderna är temporära, och att väst har kort minne så efter en tid så kommer väst lyfta sanktionerna osv
Citera
2024-12-22, 15:54
Medlem
Citat:
Som sagt så förstår ni inte att kostnaderna är temporära, och att väst har kort minne så efter en tid så kommer väst lyfta sanktionerna osv

Kommer aldrig att hända att sanktionerna lyfts, du tror att väst och Ryssland helt plötsligt kommer att bli vänner och glömma allt glöm det. Trumpen nu vill att alla Nato länder ska lägga 5% av BNP på försvaret för även han inser att ryssfan inte går att lita på. Ryssfan kommer väl som ett litet barn som vanligt grina och klaga på att NATO rustar upp.
Citera
2024-12-22, 15:55
Medlem
Citat:

Hur gick det för Sadam Hussain, som också var tvungen att spela stor diktator med en aktualiserad territoriell imperialistisk annektering av grannländerna - trots västvärldens "dåliga minne"?
Citera
2024-12-22, 15:56
Medlem
Huge doomsday flash lights up sky over key Putin oil depot after wave of Ukraine drone strikes

https://www.youtube.com/watch?v=rkh4...channel=TheSun

Fasen Ukraina börjar attackera i princip varje dag dassrikets inkomstkälla oljan, det här kommer att gå bra det för dassriket om kriget får hålla på flera år till eller hur rysstroll?
Citera
2024-12-22, 16:03
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Kommer aldrig att hända att sanktionerna lyfts, du tror att väst och Ryssland helt plötsligt kommer att bli vänner och glömma allt glöm det. Trumpen nu vill att alla Nato länder ska lägga 5% av BNP på försvaret för även han inser att ryssfan inte går att lita på. Ryssfan kommer väl som ett litet barn som vanligt grina och klaga på att NATO rustar upp.
Det har ju hänt förut.
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Så du hoppas på att Trump kommer lyfta er i den situation som ni har grävt ner er i? Okej..

Varför.. ..Varför är ni Ryssjävlar så jävla blåsta i skallen så att ni igen och igen sätter er själva i obehagliga situationer? Är det dom hundra åren av kommunism, är det tsarriket, är det Putin? Snälla säg mig för jag fattar inte varför ni gång efter annan ska skita där ni sover...
Hoppas att Trump ska öka det militära stödet ja.

Är inte ryss men ok. Jag kommer aldrig att sluta se verkligheten så som den är. Faller inte för grupptryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in