Citat:
Ursprungligen postat av
F.Underwood
Det var deras mål från början. Sedan har de flyttat milstolparna. Varför är det så viktigt för dig att Ryssland ska vinna något? Det är en förlust om man inte uppnår de mål som man utfäst
Om mitt mål är att sno allt på ditt bankkonto, men lyckas bara sno hälften, så har jag ändå vunnit något. Eller hur?
Fattar inte varför vi behöver tjafsa om såna här självklara saker. Och att jag ska behöva komma med liknelser som om jag pratar med dagisbarn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Medvetenommycketxx
Nu är Krim OT här men för att inte lögner hela tiden ska spridas av alla stolpskott så fram med bevis på ditt påstående där du skriver såhär:
Det är redan halv-accepterat att Ryssland har tagit Krim.
Så vilka är den halva som accepterat att ryska kräk tagit Krim?
Jag menar mest psykologiskt.
"Ok då Ryssland behåller Krim men inte.."
Så går tankegångarna i allt fler hjärnor.
Även ukrainarna själva har halv-accepterat det.
Inte raketforskning hur människans psyke funkar i dessa fall. Desto längre tid går desto mer accepterar man förlusten.
Citat:
In 2022, 71% of respondents supported the proposition to “continue opposing Russian aggression until all Ukrainian territory, including Crimea, is liberated”, but in 2024 the support for that option had dropped to 51%.
https://theconversation.com/growing-...-survey-238285
Notera att jag inte är för att man någonsin ska släppa en millimeter av Ukraina till Ryssland.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moentos
Vilka FN-länder har erkänt Rysslands annektering av Krim, och vilka FN-länder har erkänt Rysslands annektering av ukrainska oblaster.
Se mitt inlägg ovan.
Citat:
Ursprungligen postat av
gaist
"Vunnit något med kriget"? Ryssland kommer inte vinna något, de kommer vara paria i hela världen i 50 års tid!
Läs ditt egna inlägg.
Du sa själv att Ryssland kommer sluta vara paria efter 50 år. Då har Ryssland vunnit ju.