Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-25, 11:31
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
MicroStrategy wants to boost stock sale capacity to buy bitcoin

https://finance.yahoo.com/news/micro...154852488.html

Frstr inte detta helt, handlar det om en split?
Jo, s tolkar jag det ocks. Men utver det s str det ven:

Citat:
Under the plan, the company aims to raise $21 billion through equity offerings and $21 billion via fixed-income instruments, including debt and convertible notes, with the proceeds earmarked for further bitcoin acquisitions.
Citera
2024-12-25, 14:46
Medlem
SithMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
MicroStrategy wants to boost stock sale capacity to buy bitcoin

https://finance.yahoo.com/news/micro...154852488.html

Frstr inte detta helt, handlar det om en split?

Frstr inte det heller riktigt, men frefaller handla om ngot annat n split.

James (InvestAnswers) gr igenom det hr:

MSTR & Saylor: The Ultimate 31X Game Theory Showdown!

https://www.youtube.com/watch?v=8Perx7nXXiE

Gr det igenom s r det slut p bjrnmarknader, enligt James (det sista r jag dock mycket tveksam till)
Citera
2024-12-25, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Smsparare har redan blivit vinnare via MSTR.

Det r ett IQ-test.

Have fun staying poor.
Instmmer, det var nog dina inlgg som fick mig att g hrt in i vras.

Jag har bara 80iq drfr lyssnar jag p Mr Saylor som har det dubbla. Han kokar grytan och jag ser bara p, med en teoretisk risk att bli rug pulled.
Citera
2024-12-25, 20:01
Medlem
SithMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuppen
Instmmer, det var nog dina inlgg som fick mig att g hrt in i vras.

Jag har bara 80iq drfr lyssnar jag p Mr Saylor som har det dubbla. Han kokar grytan och jag ser bara p, med en teoretisk risk att bli rug pulled.

Det r det som r IQ-testet. Lyssna p anonyma drar p Flashback som hvdar att Bitcoin r ett pyramidspel och/eller ponzi, eller p Michael Saylor/Musk el fr all del Andrew Tate. Follow the smart money eller the not so smart money ..
Citera
2024-12-25, 22:45
Medlem
Citat:
Det r det som r IQ-testet. Lyssna p anonyma drar p Flashback som hvdar att Bitcoin r ett pyramidspel och/eller ponzi, eller p Michael Saylor/Musk el fr all del Andrew Tate. Follow the smart money eller the not so smart money ..

Hur mnga bitcoin ger Elon Musk? Varfr slde Tesla 75% 2022 och har sedan dess inte kpt ngot?

Andrew Tate... NC
Citera
Igår, 07:43
Medlem
SithMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Hur mnga bitcoin ger Elon Musk? Varfr slde Tesla 75% 2022 och har sedan dess inte kpt ngot?

Andrew Tate... NC

Musk behvde pengar annars hade han inte slt, har jag fr mig att han frklarat.

Andrew Tate r en mycket slipad affrsman.

Larry Fink kallar numera Bitcoin fr digitalt guld.

Michael Saylor r en oerhrt framgngsrik affrsman.

Men du vet allts bttre n alla dessa herrar, samt bttre n Ryssland som, enligt landets finansminister, nyligen brjat handla med Bitcoin?

Du mste vara en oerhrt framgngsrik affrsman sett till hur mycket du vet ..
Citera
Igår, 11:35
Medlem
SithMasters avatar
https://x.com/NeilJacobs/status/1872063458197622869

Citat:
JUST IN‼️- VC Chamath Palihapitiya says:

Michael Saylor is the Best Investor of 2024.
Citera
Igår, 11:37
Medlem
Citat:
Musk behvde pengar annars hade han inte slt, har jag fr mig att han frklarat.

Andrew Tate r en mycket slipad affrsman.

Larry Fink kallar numera Bitcoin fr digitalt guld.

Michael Saylor r en oerhrt framgngsrik affrsman.

Men du vet allts bttre n alla dessa herrar, samt bttre n Ryssland som, enligt landets finansminister, nyligen brjat handla med Bitcoin?

Du mste vara en oerhrt framgngsrik affrsman sett till hur mycket du vet ..

Musk har aldrig kpt ngra bitcoins. Tesla tog en position 2021 som de i stort likviderade vid raset 2022, de tyckte uppenbarligen att det var fr riskfyllt fr att hlla som placering.

Saylor har harvat p Microstrategy typ hela sitt liv, mttligt framgngsrikt tills de brjade spekulera massivt i bitcoin.

Andrew Tate och Ryssland - du mste vl inse att du gr bort dig nu?
Citera
Igår, 11:50
Medlem
SithMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Musk har aldrig kpt ngra bitcoins. Tesla tog en position 2021 som de i stort likviderade vid raset 2022, de tyckte uppenbarligen att det var fr riskfyllt fr att hlla som placering.

Saylor har harvat p Microstrategy typ hela sitt liv, mttligt framgngsrikt tills de brjade spekulera massivt i bitcoin.

Andrew Tate och Ryssland - du mste vl inse att du gr bort dig nu?

Samtliga (inte minst Larry Fink som du missade att kommentera) r extremt framgngsrika affrsmn.

Saylor? MSTR hittills upp 497% p ret.

Ryssland str upp mot USA, knappast ett skmt.

Lgg ner pajas.
Citera
Igår, 14:04
Medlem
TroPelleDets avatar
rets skrpaktie.

Handlas till 2.5x NAV med pytteliten mjukvarudel. Kortposse tagen. Man behver inte ens lnga Bitcoin som hedge, s pass sjuk r denna aktie.

Ja, euforin r fullkomlig nu med en hel del hjrntvttade smsparare, men det kommer braka nr Bitcoin gr in i sin kryptovinter igen.

Hitta en enda seris investerare som r bullish Microstrategy p dessa niver. Ja, Bitcoin r en fin invention jag ocks ligger lng i, men Microstrategy r urbota dumt. Smsparare kper i princip Bitcoin fr $250k nr de kper in i Microstrategy. Haha. Du hittar ingen seris investerare som gillar Microstrategy p dessa kursniver.

Tittar in hr igen om ca 6 mnader lagom till kryptovinter och jag kommer ta upp min hatt om den str hgre n nu.
Senast redigerad av TroPelleDet Igår kl. 14:10.
Citera
Igår, 20:13
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TroPelleDet
rets skrpaktie.

Handlas till 2.5x NAV med pytteliten mjukvarudel. Kortposse tagen. Man behver inte ens lnga Bitcoin som hedge, s pass sjuk r denna aktie.

Ja, euforin r fullkomlig nu med en hel del hjrntvttade smsparare, men det kommer braka nr Bitcoin gr in i sin kryptovinter igen.

Hitta en enda seris investerare som r bullish Microstrategy p dessa niver. Ja, Bitcoin r en fin invention jag ocks ligger lng i, men Microstrategy r urbota dumt. Smsparare kper i princip Bitcoin fr $250k nr de kper in i Microstrategy. Haha. Du hittar ingen seris investerare som gillar Microstrategy p dessa kursniver.

Tittar in hr igen om ca 6 mnader lagom till kryptovinter och jag kommer ta upp min hatt om den str hgre n nu.

Du dremot r, till skillnad frn alla som gtt lng, r seris nr du blankar menar du? Du ha studerat aktien och hittat ngot som INGEN annan hittat (2.5x NAV...).

Vilken niv blir du likviderad p?
Citera
Igår, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Du dremot r, till skillnad frn alla som gtt lng, r seris nr du blankar menar du? Du ha studerat aktien och hittat ngot som INGEN annan hittat (2.5x NAV...).

Vilken niv blir du likviderad p?

Ser ut att ha ver 10% blankat, 24m av 220m (eller hur mnga aktier de nu har efter all ATM):

https://www.nasdaq.com/market-activi...short-interest
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in