2025-01-07, 23:07
Avstängd
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Var så god:
https://t.me/KachtanGroup/835

Blev du glad nu? Jag blev det inte kan jag säga. Läs nu igenom allt jag skrivit i den här tråden och ta dig en funderare på om jag är Vatnik eller bara kan min skit?

Så här är det:
Våra beslutsfattare är opinionskänsliga. Tror alla att det Cornucopia och Kenneth Gregg säger är sant så behövs ju knappt något mer stöd. Ukrainarna behöver ju bara lata sig lite mindre för Ryssen är på flykt överallt.

Om opinionen i stället fattar att det är sjukt nära att det blir en jävligt dålig fred i Ukraina för västs del så kanske de vaknar upp och kräver mer av våra beslutsfattare.

Jag förstår inte varför en CV-90 fabrik inte byggdes i Ukraina redan 2022. Då hade den varit produktiv som fan nu. Jag förstår inte varför vi inte donerar mer av allt.

Antagligen för att folk tänker att allt är lugnt?
Så du menar att Cornucopia och Kenneth Gregg jobbar MOT Ukraina?
Du verkar inte speciellt smart?
Ditt trams om att du är Pro-Ukraina är det nog inte många som köper....
Citera
2025-01-07, 23:11
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Så du menar att Cornucopia och Kenneth Gregg jobbar MOT Ukraina?
Du verkar inte speciellt smart?
Ditt trams om att du är Pro-Ukraina är det nog inte många som köper....

Hej Marlin. Du kan scrolla tillbaka lite. Jag har redan hunnit svara.
Husen i filmen är i Berdin.

Sen kan du scrolla upp lite till. Typ till 2022 och läsa lite mer av vad jag skrivit.

Jag har fått nog nu av utvecklingsstörda individer som tror att kriget vinns genom att driva precis allt till att det går skitbra och även ignorera det som går dåligt. Det är exakt det som är Rysslands paradgren.

Det är inte fel i att öppet prata om att det just nu ser ut att bli en dålig fred för västs del i Ukraina om vi inte ökar stödet betydligt mer, börjar skita i ryska hot och faktiskt maxar vår kapacitet för stöd till Ukraina. Det är enda vägen framåt.

Är det pro Ryssland att skrika sig hes om att vi måste göra betydligt mer?

Alla som förskönar läget och låssas som det regnar har ukrainskt blod på sina händer. Jag har alltid förlåtit det för man haft hjärtat på rätt ställe. Sjävklart brinner LW och Kenneth för Ukraina men de är utvecklingsstörda.
Citera
2025-01-07, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Någon slags rekord i förvirring
Då amerikanska inte är ett språk, hur bryter man mot stavningsreglerna? Väntar med spänning på avslöjandet att du ämnar ta kvällskurser i belgiska.

Har moskva (staden, inte vraket) brutit sig ur rysseriet? Hur skulle annars moskva ha medborgare?

Vilken stat åsyftas och vad är det staten i fråga äger? Är det döda soldater, sårade soldater eller psykologsamtal staten ser någon form av äganderätt över?
rysseriet fokuserar på att döda civila, så det ligger säkert någ
ot i det.

1. English American, möjligen, men i USA har de tagit över ordet American och brukar det både för USA medborgare och Engelska. Like it or leave it.

2. Det där var nog autorättningsfunktionen som gjorde borgmästare till medborgare. Men som du kan se är twitter kontot som det hänvisades till Ukrainskt och inte Ryskt så det var humbug från början till slut.

3. En stat äger sina medborgare. Det är internationell lag. Du är en svensk sak.

Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Det är första gången jag sett någon försöka göra ett verb av substantivet moped, men det verkar oklart om de mopedats ut eller mopederats.

2. Kursk offensiven kommer att gå till historien som ett stort Ukrainskt felsteg eller ett rationellt steg i en "vilse i pannkakan pipedream" - dvs. ett drag baserat på ett felaktig världsuppfattning.
Tur vi har en stor mästerstrateg närvarande[/quote]

1. Kursk-fickan har nästan halverats senaste månaden. Ryssland påstår att Ukraina lidit stora förluster och visat massvis med bevis för saken.

2. Den här pro-Ryska bloggaren har ett X-inlägg som förklarar allt sådant där så enkelt att 10 åringar förstår saken:

2.1. Detaljgenomgång https://x.com/i/status/1876742700440961309 (ej för känsliga, PG-18) https://x.com/GabeZZOZZ/status/1876654750294565236

2.2. Rysk propaganda: Alla vill inte slåss för Zelenskij https://x.com/GabeZZOZZ/status/1876679750653186373 men det verkar vara fler som slåss för Zelenskij i filmen än som vägrar slåss för Zelenskij.

2.3. "You have to be.... " https://x.com/GabeZZOZZ/status/1875485506919907549 (varning svenska officerare brukar skita på sig av sådana här filmer, inget för svagsinta flashbackare... stålsätt era sinnen och härda era bröstmuskler).

2.4 Den här Yakuten visar hur man säljer arktiska moraknivar i Ukraina https://x.com/Intel_Slava/status/1875159592369537338 Badboy och hårding status direkt... personligen tycker jag att det är kul, jag brukade spendera vintrarna så där när jag var liten pojk och simma i -20C. *spoiler* alert: Man tänder inte eld på dem och ger dem till fienden.

3. Nu har döden diskuterats i stort, i smått och i detalj. Alla har förhoppningsvis lärt sig massor om världen och blivit lite smartare.

4. Nu kan tråden fortsätta i ett visare tillstånd!
Citera
2025-01-07, 23:17
Medlem
Citat:

Sen kan du scrolla upp lite till. Typ till 2022 och läsa lite mer av vad jag skrivit.

Jag har fått nog nu av utvecklingsstörda individer som tror att kriget vinns genom att driva precis allt till att det går skitbra och även ignorera det som går dåligt. Det är exakt det som är Rysslands paradgren.

Det är inte fel i att öppet prata om att det just nu ser ut att bli en dålig fred för västs del i Ukraina om vi inte ökar stödet betydligt mer, börjar skita i ryska hot och faktiskt maxar vår kapacitet för stöd till Ukraina. Det är enda vägen framåt.

Alla som förskönar läget och låssas som det regnar har ukrainskt blod på sina händer. Jag har alltid förlåtit det för man haft hjärtat på rätt ställe. Sjävklart brinner LW och Kenneth för Ukraina men de är utvecklingsstörda.

Nu är det så att krig vinns inte enbart genom att erövra territorium vilket har visat dig genom historien.
Citera
2025-01-07, 23:19
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ja det var mycket pro ryskt den där kanalen Vladolf Putler dök upp ofta. Men nu när man kollar varför i helvete blurrar de ansiktet på Ukrainaren för som dessutom inte är blodig luktar suspekt här.

Asså herre gud.
Självklart så är källan på en film som denna givetvis en extremt prorysk propagandakanal.
Tror du att en Ukrainsk TG kanal skulle vara de som publicerar en film på ryssar?

Jag har inget direkt svar på varför de blurrar ansiktena. Jag vet faktiskt inte.

Vad jag vet är följande:
Det är i Berdin. Husen är geolokaliserade.
Så även om de släpat dit ryska lik, klätt ut dem i Ukrainska uniformer och sedan spelat teater med lite västerländska vapen de tagit vid ett annat tillfälle så är det också ett extremt bevis för att de känner sig ohotade i Berdin.
Citera
2025-01-07, 23:22
Medlem
Citat:
Asså herre gud.
Självklart så är källan på en film som denna givetvis en extremt prorysk propagandakanal.
Tror du att en Ukrainsk TG kanal skulle vara de som publicerar en film på ryssar?

Jag har inget direkt svar på varför de blurrar ansiktena. Jag vet faktiskt inte.

Vad jag vet är följande:
Det är i Berdin. Husen är geolokaliserade.
Så även om de släpat dit ryska lik, klätt ut dem i Ukrainska uniformer och sedan spelat teater med lite västerländska vapen de tagit vid ett annat tillfälle så är det också ett extremt bevis för att de känner sig ohotade i Berdin.

När man blurrar ansikte sådär på Telegram luktar de fejk tyvärr.
Citera
2025-01-07, 23:24
Avstängd
45-75Marlins avatar
Citat:

Ok så du menar att K.Gregg och Wilderäng har en IQ under 70?
Uppenbart är du en pajas som sprider skit!
Vi bör och kommer att göra det som krävs för att få ryssen ut ur Ukraina
Citera
2025-01-07, 23:28
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Nu är det så att krig vinns inte enbart genom att erövra territorium vilket har visat dig genom historien.

Tack. Du har rätt ovch nu så öppnar du upp för en vettig diskussion som man faktiskt kan ha.
Det som kan beskriva Ukraina konflikten just nu är att det är ett war of Attrition. D.v.s ett utnötningskrig där de som först har slut på resurser fallerar helt och då möjligen kommer att förlora allt.

Ryssland:
Har ett bra trackreckord av att ha fallit ihop inifrån. De har gjort det tre gånger på ca 100 år så det kan lätt hända igen. Ekonomin är svårt påverkad. Rubeln går åt helvete och räntor är to the moon.

Ukraina:
Ukraina har egna problem där de två stora hänger ihop: De mest motiverade signade på redan 2022 och har stridit sedan dess. Utan mobilisering är det svårt att personalförsörja men man vill inte mobilisera om inte väst också garanterar att man utrustar alla som mobiliseras och just nu är det oklart. Jag önskar det skulle vara mindre oklart där.

Rysstrollen säger att det är game over. Det gör inte jag. Men jag säger att ingen kan sia om vem som kroknar först givet läget som det är idag. En förståelse för det svåra läget bör skapa en större insikt om att vi i väst måste göra mer.
Citera
2025-01-07, 23:31
Medlem
Citat:
1. Kursk-fickan har nästan halverats senaste månaden. Ryssland påstår att Ukraina lidit stora förluster och visat massvis med bevis för saken.

2. Den här pro-Ryska bloggaren har ett X-inlägg som förklarar allt sådant där så enkelt att 10 åringar förstår saken:

2.1. Detaljgenomgång https://x.com/i/status/1876742700440961309 (ej för känsliga, PG-18) https://x.com/GabeZZOZZ/status/1876654750294565236

2.2. Rysk propaganda: Alla vill inte slåss för Zelenskij https://x.com/GabeZZOZZ/status/1876679750653186373 men det verkar vara fler som slåss för Zelenskij i filmen än som vägrar slåss för Zelenskij.

2.3. "You have to be.... " https://x.com/GabeZZOZZ/status/1875485506919907549 (varning svenska officerare brukar skita på sig av sådana här filmer, inget för svagsinta flashbackare... stålsätt era sinnen och härda era bröstmuskler).

2.4 Den här Yakuten visar hur man säljer arktiska moraknivar i Ukraina https://x.com/Intel_Slava/status/1875159592369537338 Badboy och hårding status direkt... personligen tycker jag att det är kul, jag brukade spendera vintrarna så där när jag var liten pojk och simma i -20C. *spoiler* alert: Man tänder inte eld på dem och ger dem till fienden.

3. Nu har döden diskuterats i stort, i smått och i detalj. Alla har förhoppningsvis lärt sig massor om världen och blivit lite smartare.

4. Nu kan tråden fortsätta i ett visare tillstånd!

Oj Yakuter som är så hårda har jag sett många dödade av Ukrainare bara för att den här vann en närstrid så är de helt plötsligt rambos hos rysstrollen.[/quote]

1. Zelensky sa att Ryssland förlorat 38000 man i Kursk.

2. Ukraina håller 60% av Kursk

3. Yakuter är inga rambos finns bild och klipp på många dödade och tillfångatagna.

4. Ryssland är kört MadMax fordon säger allt.

5. Pootin har inte lyckats med ett endaste krigsmål eller driva Ukraina ur Kurk.

6. Dassriket Ryssland har på hela 2024 tagit bara 0,7 procent territorium

7. Så nu kan du gå och lägga dig i mammas källare igen.
Senast redigerad av pettersson72 2025-01-07 kl. 23:37.
Citera
2025-01-07, 23:33
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastaflex
Hahah har du missat när din husse pratade med Tucker och berättade om anledningen till kriget? Anledningen enligt Put-in Put-out var att skapa ett Stor Ryssland

Kan du länka till när i intervjun Put-in säger detta?
Hittar det inte.
Tack
Citera
2025-01-07, 23:36
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Ok så du menar att K.Gregg och Wilderäng har en IQ under 70?
Uppenbart är du en pajas som sprider skit!
Vi bör och kommer att göra det som krävs för att få ryssen ut ur Ukraina

Man kan ha olika typer av intelligens.
Elon Musk har antagligen extremt högt IQ men har samtidigt ett lågt emotionellt IQ. Så lågt så att det antagligen ligger en funktionsnedsättningsbedömning nära till hands där om någon skulle utreda det.

Lars är så klart kompetent i att sätta rätt ord framför det andra och är högfunktionell då det kommer till att få ihop en roman som dessutom säljer, men vi delar inte samma syn på hur viktig saklig information är för vår samhällsstruktur. Självklart vet Lars att Berdin-offensiven är över. Han är för insatt för att inte veta det. Men jag sätter gärna stämpeln utvecklingsstörd på någon som fortsätter att enträget säga att den inte är det. Det kommer ju ändå visa sig.

Tillägg till detta:
Ukraina har mer resurser i området som går att använda. En hel del faktiskt. Därför är det möjligt att det blir en offensiv som faktiskt lyckats. Inte garanterat, men möjligt. Men slaget om Berdin är facking jävla över för den här gången. Det är det enda jag säger.
Citera
2025-01-07, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Helt otroligt lustig du är. Det är Kievregimen som skickar in sina trupper i Kursk (Ryssland) för att dö. Du känner väl till banderasgänget i västra Ukraina och deras nazistsympatisörer. Nu är inte alla dessa gökar i Kursk utan mest vanliga ukrainska soldater du inte alls har några som helst sympatier för.

Du klipper alltid i inläggen, jag antar att det är för att andra inte ska få ett sammanhang.

Nej, det är Putin som skickar ryssar att dö i mängd i Kursk helt i onödan. Putin skulle bara kunna avsluta sitt anfallskrig mot det oskyldiga ukrainska folket så får ryssarna tillbaka det område i Kursk som Ukraina nu håller. Putin bryr sig dock inte ett smack om det ryska folket och skickar dem hellre i döden än att välja den enkla och bästa lösningen för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in