Citat:
Ursprungligen postat av
DirtyDiggerNick
Hej Marlin. Du kan scrolla tillbaka lite. Jag har redan hunnit svara.
Husen i filmen är i Berdin.
Sen kan du scrolla upp lite till. Typ till 2022 och läsa lite mer av vad jag skrivit.
Jag har fått nog nu av utvecklingsstörda individer som tror att kriget vinns genom att driva precis allt till att det går skitbra och även ignorera det som går dåligt. Det är exakt det som är Rysslands paradgren.
Det är inte fel i att öppet prata om att det just nu ser ut att bli en dålig fred för västs del i Ukraina om vi inte ökar stödet betydligt mer, börjar skita i ryska hot och faktiskt maxar vår kapacitet för stöd till Ukraina. Det är enda vägen framåt.
Är det pro Ryssland att skrika sig hes om att vi måste göra betydligt mer?
Alla som förskönar läget och låssas som det regnar har ukrainskt blod på sina händer. Jag har alltid förlåtit det för man haft hjärtat på rätt ställe. Sjävklart brinner LW och Kenneth för Ukraina men de är utvecklingsstörda.
Det är inte fel i att öppet prata om att det just nu ser ut att bli en dålig fred för västs del i Ukraina om vi inte ökar stödet betydligt mer, börjar skita i ryska hot och faktiskt maxar vår kapacitet för stöd till Ukraina. Det är enda vägen framåt.
Är i dagsläget inte tal om någon fred överhuvudtaget. Och att Ukraina i framtiden skulle få en 'dålig' fred är rena gissningar.
Ryska hot har väst skitit i under lång tid. Jättetsunamin över England tokskrattade man t.ex. åt.
Stödet till Ukraina verkar i dagsläget, på något sätt, vara tillräckligt för att ryssarna enbart kan snigla sig fram.
Visst, ökat stöd kan göra att Ukraina vänder på det och börjar avancera långsamt.
Ukraina har ett stabilt och obruten försvar. Inga tecken på något annat. Vägen framåt för Ukraina är att med långdistansvapen slå till inne i Ryssland. Olje/gas industrin, flygplatser, armeföråd etc.
Att avsluta ett inlägg med att säga att vissa personer är utvecklingsstörda tar lite udden av vad du tidigare skrivit.