2025-01-16, 15:21
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Du vill inte att ett experiment skall ske, då du anser att det är ologiskt.

Därefter gnäller du när jag vill att du skall påvisa belägg för din åsikt gällande att det är ologiskt.

Du är som kyrkan under medeltiden. Du vill inte att experiment och nytänkande skall få ske då det går emot den religiösa övertygelse som du har, utan några bevis för den.

Således är du irrationell och ointelligent, det är enbart det att du saknar självinsikt och intelligens nog att förstå det. Det är den dummes evige synd.

Vi säger så. Det är alltså ett "experiment" i nytänkandets andra som ska genomföras även om inte ens Gabriel Kroon själv menar att det är det och utan att man ens har lyckats formulera en tes om vad "experimentet" ska åstadkomma och hur. Bra sakt.
Citera
2025-01-16, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troublezzz
Vi säger så. Det är alltså ett "experiment" i nytänkandets andra som ska genomföras även om inte ens Gabriel Kroon själv menar att det är det och utan att man ens har lyckats formulera en tes om vad "experimentet" ska åstadkomma och hur. Bra sakt.

Bögmonumentet skall reducera mängden homofobi i Rinkeby.

Har du inte ens förstått detta? Idiot.
Citera
2025-01-16, 15:26
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:
Bögmonumentet skall reducera mängden homofobi i Rinkeby.

Har du inte ens förstått detta? Idiot.

Har du något belägg för detta? Eller kan du genom logik ens skapa en rimlig tes kring detta? Glåpord hjälper inte din sak utan visar mest på din oförmåga att uttrycka dig ordentligt.
Citera
2025-01-16, 15:35
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men det är förstås lika fel att säga att bara peka på en viss grupp och säga att bara de hycklar.
Jag förstår förstås att du försöker leka neutral, fast du bara pekar på en grupp hela tiden, Jag har slängt några tavlor för att jag ansåg dem fula. Var det fel anser du? Får man inte det?
Eller menar du att man måste bevara ful konst? Varför det i så fall?
Ja, jag lyfter flera grupper som hatar och vars hatobjekt de på olika sätt försöker motarbeta och/eller förbjuda. Jag identifierar också att vissa av dessa hycklar.
Att du tillhör en av dessa grupper, men antingen inte har självinsikt nog att inse det eller flagrant hycklar, är inget som motsäger detta faktum. I själva verket, att det retar dig att jag påpekar bjälken i ditt öga när du pekar finger åt andra, roar mig.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-01-16 kl. 15:37.
Citera
2025-01-16, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troublezzz
Har du något belägg för detta? Eller kan du genom logik ens skapa en rimlig tes kring detta? Glåpord hjälper inte din sak utan visar mest på din oförmåga att uttrycka dig ordentligt.

Belägget är att det är det påstådda syftet. Visa stöd för homofiler i homofobiska områden, och genom detta reducera homofobi.

Om de mest homofoba, dag ut och dag in, måste gå förbi och bevittna bögmonumentet så kommer det ske en successiv tolerans, en avtrubbning, hos negern.

Därmed är det ett bra förslag, och därför skall det placeras där det finns mest homofoba personer, bland invandrare.
Citera
2025-01-16, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistar-Stig
https://www.mitti.se/nyheter/sd-bygg...207.59f62f0351

Stockholm saknar ett monument som uppmärksammar hbtqi-personers kamp och borde genast uppföra ett sådant. Det tycker SD, som föreslår Rinkeby torg som plats.
– Utsattheten för hbtqi-personer är extra hög i våra utanförskapsområden. Rinkeby har dålig integration och med det kommer en del normer som härstammar ur länder och kulturer där man blir väldigt utsatt som hbtqi-person. Det här skulle sätta en prägel för hela området som visar att staden står på hbtqi-personers sida, säger Gabriel Kroon, gruppledare för SD i Stockholm till Mitt i.

Men, RFSL griper in och hävdar att idén är kränkande mot negrer som inte kommer kunna besöka torget utan att bli så pass kränkta att det är att likna vid förtryck!
– Det är tydligt att SD bara verkar bry sig om hbtqi-personer när vi kan användas för att rättfärdiga förtryck av andra minoriteter, säger hon.

Hur detta förtryck i praktiken ser ut redogörs inte för. Det bara finns där.
Förmodligen är det inte gratis lägenheter och generösa och obegränsade bidrag hon syftar på, utan att SD gett uttryck för att invandrare kanske borde jobba och försörja sig själv.

Det som däremot är tydligt är att hon är 100 procent medveten om att ett monument över omhuldade sexuella avvikelser är att se som ett straff, påhopp eller en provokation.
För ett sådant kan naturligtvis inte uppföras i en miljö där det bor invandrare. Dessa kan inte hantera bögerier!

Jag tycker för övrigt det finns underliggande tendenser även hos VPK:aren som uttalar sig om saken som talar för att även han delar denna syn.

Är det inte en lite genant hållning?
Borde inte boende i Rinkeby också klara av lite HBTQI?
Varför är det viktigt att undvika att invandrare exponeras för detta?

Bra initiativ av SD. Otroligt töntig trådstart som inte lyckas hålla sig ifrån att kränka mörkhyade och homosexuella.

Hat mot HBTQ-gruppen är verkligen omfattande bland de kulturer som råder i våra utanförskapsområden och kan SD stötta och komma närmare den utsatta gruppen är det enbart positivt. Finns gott om HBTQ-representanter i dagens Sverigedemokraterna, så detta är enbart positivt.
Citera
2025-01-16, 15:53
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Ja, jag lyfter flera grupper som hatar och vars hatobjekt de på olika sätt försöker motarbeta och/eller förbjuda. Jag identifierar också att vissa av dessa hycklar.
Att du tillhör en av dessa grupper, men antingen inte har självinsikt nog att inse det eller flagrant hycklar, är inget som motsäger detta faktum. I själva verket, att det retar dig att jag påpekar bjälken i ditt öga när du pekar finger åt andra, roar mig.
Fast du verkar störd över bjälken i ditt eget öga. Det finns förstås en flagrant hyckleri. Så då kan du inte säga att du är bättre än andra, bara likadan. Man kan förstås ta upp det hyckleri det här handlar om här och ta upp andras hyckleri i andra frågor där det handlar om det. Men att ta upp andras hyckleri i en tråd som inte handlar om just det, blir då ändå ett försök att försvara en grupps hyckleri. D.v.s. "What about something else!" Whataboutismen.

Problemet med det, blir då att man faktiskt försvarar ett hyckleri och ställer det mot ett annat. Då går det förstås att vända på det i sin tur en gång till. Varför ska t.ex. SD inte få hyckla när vänstern gör det? Det blir rundgång och hyckleri blir godkänt. Om en hycklar, har alla rätt att hyckla.

Frågan om konst kunde du inte svara på. Hycklar du och menar att i vissa situationer får man kasta ful konst, i andra inte?
Citera
2025-01-16, 15:59
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Fast du verkar störd över bjälken i ditt eget öga. Det finns förstås en flagrant hyckleri. Så då kan du inte säga att du är bättre än andra, bara likadan. Man kan förstås ta upp det hyckleri det här handlar om här och ta upp andras hyckleri i andra frågor där det handlar om det. Men att ta upp andras hyckleri i en tråd som inte handlar om just det, blir då ändå ett försök att försvara en grupps hyckleri. D.v.s. "What about something else!" Whataboutismen.

Problemet med det, blir då att man faktiskt försvarar ett hyckleri och ställer det mot ett annat. Då går det förstås att vända på det i sin tur en gång till. Varför ska t.ex. SD inte få hyckla när vänstern gör det? Det blir rundgång och hyckleri blir godkänt. Om en hycklar, har alla rätt att hyckla.

Frågan om konst kunde du inte svara på. Hycklar du och menar att i vissa situationer får man kasta ful konst, i andra inte?
Eller hur, både vänstern och högern hycklar, fast om olika saker.
Skillnaden är att du ser mellan fingrarna kring hyckleriet från den ena sidan, medan du förfäras av den andra.
Det är hyckleri 2.0.
Citera
2025-01-16, 16:08
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Eller hur, både vänstern och högern hycklar, fast om olika saker.
Skillnaden är att du ser mellan fingrarna kring hyckleriet från den ena sidan, medan du förfäras av den andra.
Det är hyckleri 2.0.
Nej där har du fel. Jag förfäras inte alls. Jag skrattar mest åt det. Medan du drar upp saker som du teoretiskt menar skulle visa på ett hyckleri om någon staty som du inte vet vad den skulle symbolisera och tror att det skulle bli samma reaktion. Vilket jag är övertygad om att det inte skulle bli. "Whatabout this instead!"

Sen drar du upp något annat om ful konst, som egentligen inte har med ämnet att göra. Så vad tror du att ett sådant monument i Rinkeby, som föreslogs, skulle innebära och hur tror du vänstern ser på det, egentligen?
Citera
2025-01-16, 16:13
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Nej där har du fel. Jag förfäras inte alls. Jag skrattar mest åt det. Medan du drar upp saker som du teoretiskt menar skulle visa på ett hyckleri om någon staty som du inte vet vad den skulle symbolisera och tror att det skulle bli samma reaktion. Vilket jag är övertygad om att det inte skulle bli. "Whatabout this instead!"

Sen drar du upp något annat om ful konst, som egentligen inte har med ämnet att göra. Så vad tror du att ett sådant monument i Rinkeby, som föreslogs, skulle innebära och hur tror du vänstern ser på det, egentligen?

Jag tror att vänstern och högern försöker påtala varandras hyckleri för att slippa se sitt eget.
Som jag ser det borde båda sopa framför egen dörr och sluta att hyckla.

Är inte ett spår religiös men visst bjuder bibeln på visdom.
"Varför ser du flisan i din broders öga men märker inte bjälken i ditt eget öga? Hur kan du säga till din broder: Broder, låt mig ta bort flisan ur ditt öga, när du inte ser bjälken i ditt eget öga? Du hycklare, ta först bort bjälken ur ditt eget öga! Då kommer du att se så klart att du kan ta bort flisan ur din broders öga."

Eller varför inte:
"Bjälken i vårt eget öga gör vår blick oklar och vår syn svag, bjälken skymmer ljuset och får oss att utan självinsikt famla i blindo."
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-01-16 kl. 16:19.
Citera
2025-01-16, 16:25
Medlem
arnold2k5s avatar
Om du för en sekund orkar sätta dig in i frågan så förstår du mkt väl att man helt enkelt inte vill göras till ett politiskt slagträ för en grupp som normalt inte värnar ens rättigheter
Citera
2025-01-16, 16:25
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:
Belägget är att det är det påstådda syftet. Visa stöd för homofiler i homofobiska områden, och genom detta reducera homofobi.

Om de mest homofoba, dag ut och dag in, måste gå förbi och bevittna bögmonumentet så kommer det ske en successiv tolerans, en avtrubbning, hos negern.

Därmed är det ett bra förslag, och därför skall det placeras där det finns mest homofoba personer, bland invandrare.

Skönt att du till slut erkänner att du helt saknar belägg. Det här hade börjat bli rätt tröttsamt. Nu får vi hoppas att Stockholm ordentligt utreder hur ett HBTQIA-moment lämpligast utformas och placeras så att man kan göra som Göteborg och till slut får ett monument på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in