Citat:
Ursprungligen postat av
RutgerFuchs
Ja, jag lyfter flera grupper som hatar och vars hatobjekt de på olika sätt försöker motarbeta och/eller förbjuda. Jag identifierar också att vissa av dessa hycklar.
Att du tillhör en av dessa grupper, men antingen inte har självinsikt nog att inse det eller flagrant hycklar, är inget som motsäger detta faktum. I själva verket, att det retar dig att jag påpekar bjälken i ditt öga när du pekar finger åt andra, roar mig.
Fast du verkar störd över bjälken i ditt eget öga. Det finns förstås en flagrant hyckleri. Så då kan du inte säga att du är bättre än andra, bara likadan. Man kan förstås ta upp det hyckleri det här handlar om här och ta upp andras hyckleri i andra frågor där det handlar om det. Men att ta upp andras hyckleri i en tråd som inte handlar om just det, blir då ändå ett försök att försvara en grupps hyckleri. D.v.s. "What about something else!" Whataboutismen.
Problemet med det, blir då att man faktiskt försvarar ett hyckleri och ställer det mot ett annat. Då går det förstås att vända på det i sin tur en gång till. Varför ska t.ex. SD inte få hyckla när vänstern gör det? Det blir rundgång och hyckleri blir godkänt. Om en hycklar, har alla rätt att hyckla.
Frågan om konst kunde du inte svara på. Hycklar du och menar att i vissa situationer får man kasta ful konst, i andra inte?